mijn nieuwe aanwinst 1st x odhz op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

mijn nieuwe aanwinst 1st x odhz op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:41

Ik ging even rijden vandaag maar door een botsing met mijn bijrijdster en mijn paard moest ik snel stoppen om naar de huisartsenpost te gaan(ik was nog niet aanwezig toen dat gebeurde en ze dacht dat het wel ging) dus even snel wat foto's gemaakt.
Mijn merrie heb ik nu 1 1/2 maand en ze is nog geen 3 maanden onder het zadel.
Ze heeft 2 weken vakantie gehad en vandaag was de 2ex na onze vakantie dat we weer een beetje reden.
ik vind mezelf er niet zo geweldig op zitten maar ik dacht een springpaard te hebben die uiteindelijk blijkt leuk te kunnen dressuren gezien het feit dat ze heel makkelijk in d'r mond is.
Verder heeft ze uiteraard weinig tot geen bespiering nog maar we trainen wel lekker zo.
Inrij foto's zijn niet aanwezig en het zijn maar een paar foto's.
Sorry voor mijn houding.....meer een springruiter Clown
Ik probeer mijn dressuur op te pakken met dit paard want ik denk ondanks d'r leeftijd dat ik veel kan leren van haar met mijn instructrice erbij Knipoog
Paardje loopt nog wel op de voorhand maar uiteraard werken we eraan...soms ook wat te diep erdoor,ze wisselt alleen d'r tanden dus spearriem zit wat losser en mijn neusriem is zeker te laag!! (nieuw hoofdstal maar geen gaatjestang mee Bloos )

mijn punten zijn voornamelijk:
-handen erg wijd
-soms kromme rug
-kapstok voetjes Clown
-ik heb een hele sterke linkerhand waardoor ik vaak moeite heb met stelling rijden op rechts Cool

ohw ja mijn fotograaf was mijn gewonde bijrijdster dus niet alle foto's zijn goed genomen ze zat op een bankje,uiteindelijk is d'r enkel alleen licht gekneusd terwijl we erger dachten

tips mogen maar graag opbouwend en dus alleen TIPS Knipoog
Ben benieuwd naar bruikbare tips en wat jullie van d'r vinden Lovers

Afbeelding
Afbeeldinggeen idee wat ik hier doe maar beetje raar!
Afbeelding
Afbeeldingop de foto's zie je duidelijk mijn sterke en vooral wijde linkerhand. Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeeldingdeze vond ik de mooiste in mijn ogen zat ik daar het beste,mij rug mag rechter en mijn hakken omlaag maar ik blijf oefenen! Knipoog

ik rij d'r nog niet helemaal bovenin dat werd me tijdelijk afgeraden door de tandarts ivm wisselen.

Nanna

Re: mijn nieuwe aanwinst 1st x odhz op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:44

Ziet er netjes uit. Maar het lijkt of hij vaak op de voorhand valt, daar zou ik wel op letten. Verder wat je zelf aan aangeeft je binnenhand niet vastzetten.
Succes met hem is een leuk paardje!

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:55

Wat een onwijs leuk paard! Ja
Het gaat helemaal goed komen met jullie!
Wat heb je trouwens een prachtig setje & laarzen Bloos
Je mag je handen (zoals je zelf al zegt) netter naast elkaar houden en meer dragen.
Verder val je een heel klein beetje voorover en zoek je af en toe geld op de grond.

Veel succes ermee! Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:57

Leuk paardje! Probeer je hak niet op te trekken! En op de foto's lijkt het alsof je nogal een strenge hand hebt..zo op het gezicht zet je je handen vast..probeer zeker met zo'n jong paard je hand meer mee te geven, laat ie zelf je hand daar opzoeken!

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 19:58

Skip_Bo schreef:
Wat een onwijs leuk paard! Ja
Het gaat helemaal goed komen met jullie!
Wat heb je trouwens een prachtig setje & laarzen Bloos
Je mag je handen (zoals je zelf al zegt) netter naast elkaar houden en meer dragen.
Verder val je een heel klein beetje voorover en zoek je af en toe geld op de grond.

Veel succes ermee! Haha!

thanks! ik heb de laarzen al lang maar weinig aan gehad en ik dacht voor ik ze straks niet meer pas zal ik ze maar eens gaan dragen (vind ik zo zonde maarja zijn ze voor hea)
maarja dat ik geld zoek komt omdat ik niet zo rijk ben Tong uitsteken
ik ben ook super blij met mijn merrie.
ze heeft nog een halfzusje ook van 3 jaar die sprekend op dr lijkt Clown als je interesse hebt Tong uitsteken is geen dure merrie

bedankt voor de tips!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:04

Jeetje amee wat een gavee merrie is dat toch!
je handen inderdaad niet te streng.
ik vind je laarzen ook ubercool!

ik kom snel weer een keer mee als ik niet aant werk ben!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:08

Leuk paard maar mag wat meer met het neusje voor de loodlijn,ik vind hem wat in elkaar getrokken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:17

Ik ben het eens met Johen. Ik zie veel liever een paard dat laag en ontspannen gereden wordt, zeker na pas 3 maanden zadelmak te zijn.
Je handen vind ik veel te streng, daar wek je geen ontspanning mee.
"Aan de teugel lopen" ziet er voor velen altijd goed uit, maar bij een pas zadelmak paard is dit geen must.

Je houding vind ik wel netjes. Je laat je paard ook blijkbaar goed actief lopen en ook dat vind ik heel goed!

Let er dus gewoon op dat je niet te veel in 1x wilt, dat je het niet forceert.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:53

Je paard loopt best wel vaak op de voorhand.
Ik vind je op de fotos erg streng met je handen, en het lijkt net of je hem in de krul trekt, ik vind dit geen fijn gezicht, je handen mogen ook wat hoger, losser en meer naar voren.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:07

hey amee
leuk is ze hoor! je hebt meer geluk met je nieuwe aanwinst dan ik, ziet er goed uit alleen van mij mag het neusje nog wat vrijer, probeer meer van achter naar voor te rijden, minder druk van voren, en niet te streng in je handen! maar komt vast helemaal goed, ziet er wel lekker ontspannen uit! ze is braaf of niet?

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:30

Laat je paardje op eigen benen lopen. Daar leertie heel veel van! Gewoon die handen leren ontspannen, wanneer dat lukt gaat je paard vanzelf op eigen benen lopen en zo ook niet meer zoveel op de voorhand. Veel oefeningen rijden! Tis een mooi beest en je zit er toch best netjes op.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:39

Bonny4life schreef:
hey amee
leuk is ze hoor! je hebt meer geluk met je nieuwe aanwinst dan ik, ziet er goed uit alleen van mij mag het neusje nog wat vrijer, probeer meer van achter naar voor te rijden, minder druk van voren, en niet te streng in je handen! maar komt vast helemaal goed, ziet er wel lekker ontspannen uit! ze is braaf of niet?

nee jij heb zeker geen geluk! Huilen ik hou je verhaal elke keer helemaal bij via bokt en dan hoef ik het je niet steeds te vragen.
Misschien als het is afgehandeld allemaal dat je dan toch misschien eens bij mijn paard d'r zusje moet gaan kijken ondanks dat het een merrie is Knipoog maar daar hoef je nog niet aan te denken Knipoog als die merrie je namelijk nog niet bevalt kan je dr altijd voor de handel gebruiken aangezien ze 3700 euro maar kost en dat is zeker niet veel voor een paard...en over die prijs is nog te praten Knipoog
maargoed ik blijf je verhaal volgen!
bedankt voor de tips!! kom een keer kijken Knipoog
en ja ze is super braaf Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:54

Amee, ziet er al erg netjes uit voor de periode dat ze onder het zadel is.
Je geeft het zelf al aan, probeer haar meer van achteren naar voren te rijden zodat ze niet op de voorhand blijft vallen. Verder moet je gaan proberen op 2 teugels te blijven rijden en niet te veel druk op je handen te zetten. ZO ziet het er soms naar uit. Kan ook een moment opname zijn, maar dat is wat mij opvalt.

HEt stoort mij echter niet hoor, dat je je handen breed houdt, maar misschien dat als je ze iets hoger en dichterbij elkaar houdt, dat ze dan ook iets meer omhoog komt....

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:58

trudydejong schreef:
Amee, ziet er al erg netjes uit voor de periode dat ze onder het zadel is.
Je geeft het zelf al aan, probeer haar meer van achteren naar voren te rijden zodat ze niet op de voorhand blijft vallen. Verder moet je gaan proberen op 2 teugels te blijven rijden en niet te veel druk op je handen te zetten. ZO ziet het er soms naar uit. Kan ook een moment opname zijn, maar dat is wat mij opvalt.

HEt stoort mij echter niet hoor, dat je je handen breed houdt, maar misschien dat als je ze iets hoger en dichterbij elkaar houdt, dat ze dan ook iets meer omhoog komt....

ja wat je daar zegt denk ik namelijk dat als ik ze wat bij elkaar hou en wat hoger dat ze er dan blijft met dr hoofdje.
en omdat ik vaak (onopzettelijk) veel druk op links uitoefen lijkt het net of mijn handen vastgezet zitten,ik moet dat erg afleren dat ik zoveel links doe(komt door mn pony die reageert daar alleen maar op en aangezien die altijd moeilijk te rijden is in de dressuur doe ik het altijd zo) alleen deze is makkelijk en moet ik mezelf het afleren en met de hulp van mijn instructrice natuurlijk Haha!
bedankt voor je reactie/tips en ben blij dat je het er goed uit vind zien al Haha!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:06

Ik vind het er eigenlijk erg gespannen uitzien. je ziet dat ze haar buik helemaal aanspant. Probeer liever wat lager te rijden en toch rond zodat ze haar rug goed kan trainen en jou beter kan dragen. Dan hoeft ze haar buik ook niet meer aan te spannen.

Succes ermee verder

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:44

als je je hakken omlaag doet ga je vanzelf achterover zitten dus minder op de voor hand/overover vallen en dan ga je vanzlf rechter op zitten succes

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:11

Hee Amee,

Wat een leuk paard zeg! En inderdaad gave laarzen Bloos!
Je hebt haar al netjes aan het lopen gezien ze nog maar 3 maanden onder het zadel is. Inderdaad soms je hakken wat meer uitdrukken en op je handen en houding letten. Maar voor de rest ziet het er super netjes uit! gaat helemaal goed komen Knipoog Succes nog met d'r