Dinja @ Dressuur ( foto's en filmpje )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne112

Dinja @ Dressuur ( foto's en filmpje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:02

Hallo bokkers !

Herinneren jullie je deze topics nog ?

[HAW] dinja @ work meer dan 600 foto's...

&

[HAW] Lisanne (13) @ work met Dinja (15)

Ik rijd nog steeds met hetzelfde bit !
Dit is gewoon het beste bit voor haar , ik vind zelf dat het de goede kant op gaat !

langzaam maar beetje komen we er wel !

Dinja en ik rijden geen niveau. ( omdat dit niet mag ivm het bit, je moet hiervoor een DA verklaring hebben en dit hebben wij niet. )
We rijden gewoon voor ons eigen dressuur.
We zijn vooral gewoon lekker met de basis bezig.

Afbeelding

Afbeelding

waar ik zelf op moet letten :

-hakken naar beneden
-Niet kijken naar me paard maar naar voren
- wat ontspannener zitten

Dit is gewoon het beste bit voor haar ! ik vind zelf dat het de goede kant op gaat !

langzaam maar beetje komen we er wel !

we hadden net gesprongen dus ze was wat druk en vurig

http://www.myvideo.nl/watch/4849649

groetjes lisanne

maximee

Re: Dinja @ Dressuur ( foto's en filmpje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:59

Heey wat gaaf mijn pony heet ook Dinja Tong uitsteken

Inderdaad probeer iets meer ontspannender te gaan zitten zodat je ook meer naar achter gaat. Maar als ik naar je 2e topic kijk (link) zag ik ook een foto waar je vreselijk ver achterover zat dus probeer goed rechtop te gaan zitten Lachen.

Jullie zijn een leuk stel samen Haha!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:36

Goed hoor lisanne je hebt haar lekker aan het lopen! Jullie zijn goed vooruit gegaan.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:46

Probeer ontspannender te zitten, kijk vooruit en niet naar beneden Knipoog in de rijrichting kijken!
Op het goed been lichtrijden (zie filmpje) en misschien iets meer lengte in de hals?
Succes!

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:58

leuk paardje! alleen haar/ hem wat rustiger te rijden en ga er zelf ook wat ontspannender opzitten!

succes=D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:31

in het filmpje houdt je haar vanvoor iets te hard vast dan vraag je galop door wat haar precies veel moeite kost
het bit daar heb ik niet veel verstand van maar heb je al een ander geprobeert op het filmpje zie je haar daar net een klein beetje verzet hebben het kan ook zijn dat er een misscomunnicatie is maar je kunt altijd eens proberen te varieren
je kijkt ook soms naar beneden let hier een beetje op
voor de rest vind ik het wel een mooi plaatje gevn
jullie zijn wel een mooie combinatie

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 10:50

Klopt, ik had haar nog niet helemaal los.

We hebben al veel andere bitten geprobeerd.. maar dit is gewoon het besten bit op anderen bitten is ze niet te rijden !

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:56

Kijk, ieder paard is sterker dan zijn baasje. Wij met ons laten we zeggen 60 kg winnen het echt niet van een paard van 600 kg. Dit heeft allemaal te maken met africhting en wederzijds respect. Ik vind dus dat je daaraan moet gaan werken, want er zijn genoeg mensen van 60 kg die hun paard van 600 kg wél kunnen rijden op een trensje. Wees consequent, als je een keer iets toestaat sta je altijd iets toe en andersom. Want ik weet zéker dat ook dit paard op een trensje te rijden is. Heb je les?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:00

ik heb zelf ondervonden met mijn paarden en andere dat elk paard op het lichtste bit is te rijden en vooral in de piste, het gaat vooral over het technisch rijden en je paard goed te voelen en af te richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:10

ik vind dat bit erg ONVRIENDELIJK! het ligt er echt niet aan of ie sterk is maar aan de opvoeding, ik heb jke andere topics bekeken waar het paard zijn mond open heeft enzo, weet je waarom ze dat doen??? vanwege de pijn!!!!

ok rijtechnisch commentaar :
rechjter op zitten en veel ontspannender rijden. Je lijkt erg verkrampt wat je doorgeeft aan t paard. En op de 1e foto heb je je handen hoog zitten!

De pony ziet er overigens wel hee leuk uit Knipoog

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:38

pijn...!!! Ze voelt meer druk en wil er onderuit komen. Ik heb ooit ook nog zo een merrie gereden die dit deed.

Probeer het paard gewoon zo technisch mogelijk te rijden en maak haar licht. Dit is niet makkelijk en kan soms maanden duren maar het lukt zeker wel.

Al mijn paarden rijden op dubbelgebroken bitjes. Soms op wandeling een zwaarder bit in.

Haal je paard van het bit af, dit kan alleen door technisch te rijden en zo komt ze lichter in de mond. Is uiteindelijk aangenamer voor jouw en voor je paard.

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 16:23

WildChild schreef:
Kijk, ieder paard is sterker dan zijn baasje. Wij met ons laten we zeggen 60 kg winnen het echt niet van een paard van 600 kg. Dit heeft allemaal te maken met africhting en wederzijds respect. Ik vind dus dat je daaraan moet gaan werken, want er zijn genoeg mensen van 60 kg die hun paard van 600 kg wél kunnen rijden op een trensje. Wees consequent, als je een keer iets toestaat sta je altijd iets toe en andersom. Want ik weet zéker dat ook dit paard op een trensje te rijden is. Heb je les?

ja, ik heb les !