Dressuurles met tinker Boya

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Dressuurles met tinker Boya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:42

Boya is een 5-jarige ruin en sinds 1,5 jaar onder 't zadel. Hij wordt ca. 2x in de week dressuurmatig getraind en verder staat hij 24/7 op de wei met z'n maatjes. De basis dingen zijn nog niet goed bevestigd, dus vandaag had mijn instructrice (Jeanette) les van haar instructeur (Peter) op mijn paard, om wat tips te krijgen.

Punten waar we tegen aan lopen is het loslaten in zijn rug en de aanleuning.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tinker6

Re: Dressuurles met tinker Boya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:02

ha, de eerste om te reageren.
allereerst vind ik het een super mooi tinker om te zien Kwijl , misschien een beetje aan de zware kant nog maar door trainen komt dat wel, hij lijkt ook heel groot.

plaatje 4 vind ik niet zo'n fijn beeld om te zien, maar kan momentopname zijn.
en verder hoeft je instructie ook niet meer naar de sportschool volgens mij,want het lijkt alsof hij giga in de teugels hangt, en het lijkt alsof hij op de voorhand loopt. maar kan ik ook mis hebben natuurlijk. foto's is altijd anders om naar te kijken dan in het echt Bloos .

wat zei de instructie van je instructie dan van je tinker?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:29

Groot is ie niet, 1.45 mtr, wel breed en zwaargebouwd.

In de teugels hangen doet ie juist niet, hij heeft juist moeite met de druk van de teugel aan te nemen, hierdoor is ie geneigd erachter te kruipen. Hij is op de pinken te rijden en helaas te los in de hand.

Dat van die voorhand klopt, dat is 't punt waar we dus aan werken. Hij loopt niet over z'n rug en heeft geen aanleuning.

Instructeur vond het een fijn paard en heeft weer tips gegeven om verder te trainen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:33

haha die instructeurs ziet het op foto 3 zeker niet meer zitten... Knipoog

ZXiet er goed uit. Hij valt idd wat op de voorhand, maar je instructrice ook, ze moet rechter boven het paard blijven en zijn hals niet naar beneden kijken. Om een fijne aanleuning te krijgen denk ik dat ze hem nog meer van achter naar voor moet rijden, dan komt ie ook wat van de voorhand af.

Verder is ie idd ehhhhhm.... rond... Haha!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:39

Ziet er erg fijn uit! Hij heeft wel wat weg van Hendrik *LOL*
Let wel op je handen, en probeer je schouders wat meer naar achter te houden. Rest laat ik aan de anderen over!

Heerlijk die zware tinkers Lovers

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:44

Ik vind dat het er super uit zien.
Misschien iets meer naar achteren zitten

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:23

Ik vind tinkers leuk om te zien maar niet mijn favoriete ras.
Maar bij dit zeg ik wel even wow:D
je moet wel iets meer op je kont blijven zitten en naar achteren zitten.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:14

Wat een prachtige tink is boya zeg, rijdt heerlijk volgens mij, lekker rond is die ook zeg.

Oja tips he,

instructrice moet inderdaad wat meer op der bibs gaan zitten, en recht op dus. handen mogen van mij wel wat lager, is ook fijner voor de aanleuning en het over de rug lopen is mijn ervaring.
Inderdaad nog iets meer van achter naar voren en de achterhand komt er nog wat meer onder,
Ik weet niet wat voor oeffeningen jullie vooral rijden. maar ook vooral veel voltes draaien, en dan vergroten en verkleinen, en tempowisselingen op de volte, werken erg fijn om de achterhand actiever en er meer onder te krijgen.

ga zo door hoor, de basis is nu aanwezig, de rest kost ook vooral veel training. een paard kan nooit direct volledig op de achterhand lopen, dat komt naar mate de training vorderd.
Laatst bijgewerkt door dobbel op 10-08-08 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:15

probeer je schouders naar achteren te houden, en er trots over heen te kijken. Het is tenslotte een mooi paardje.
ga zo door!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:07

We krijgen hier natuurlijk les ín 't Duits Haha! , dus de volgorde van het leerproces zou er dan zo uit moeten zien.
1. Takt
2. Losgelassenheit
3. Anlehnung
4. Schwung
5. Geraderichten
6. Versammlung
Die achterhand moet er idd meer onder, maar dan hebben we een takt-probleem, daarbij dus de losgelassenheit die er ook niet altijd is. Boya is heel kort in z'n rug en qua bouw ook nog redelijk overbouwd. Op dat vlak hebben we dus wat 'probleemzones'.

De les van vandaag was bedoeld om Peter wat tips aan Jeanette te laten geven, hoe we eerder het constante erin kunnen bereiken. Uiteraard rijden we veel voltes, van hand veranderen e.d. Normaal rijd ik zelf op m'n paard en krijg ik wekelijks les van Jeanette. Het was in ieder geval voor mij ook leerzaam om naar de les te kijken.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:20

Vind het een heerlijk ding hoor.... Die Boya van jouw! Komt vast goed allemaal.... Knipoog

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:23

Wauw wat een knapperd! (L)

Je rijdt echt mooi op 'm!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:38

he D hij deed het kei goed hoor

we weten wat de problemen zijn en die los je niet in een keer op, maar we zijn weer een stapje in de goede richting .

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:40

ditano schreef:
he D hij deed het kei goed hoor

we weten wat de problemen zijn en die los je niet in een keer op, maar we zijn weer een stapje in de goede richting .

Yep, morgen weer oefenen Tong uitsteken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:59

Heerlijk zo aan de gang. Lekker vol blijven houden, de verbetering zal er dan ook zeker komen. Ik voel waar je tegenaan loopt Knipoog.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:02

Cheveyo schreef:
Heerlijk zo aan de gang. Lekker vol blijven houden, de verbetering zal er dan ook zeker komen. Ik voel waar je tegenaan loopt Knipoog.

Thnk Chev Haha!, we zijn al niet ontevreden met die paar keer in de week

JoyceS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:41

wat een mooiert lijkt inderdaat heel groot Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:19

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.