Beauty & Ann @ work springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Individual

Beauty & Ann @ work springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:15

Hoi ik ben britt en ben 17 jaar, sinds enkele weken rij ik 2 paarden, ann en beauty, 2 volle zusters van elkaar.
Het zijn halve hackney's ik zal morgen even vragen naar hun afstamming, gefokt door jorge broecks, die nu
nog steeds de eigenaar is. Ze zijn 7 en 8 jaar geloof ik en ik ga hun binnekort uitbrengen op jumping. Ik rij
al 5 jaar maar dan dressuuur, ik vind springen alles maar heb nooit echt de kans gehad om het te leren tot nu.
Omdat mijn eerste jumping over enkele weken al is (oefenjumping) krijg ik nu een spoedcursus springen, hier
mogen jullie meegenieten met mijn 3de springles.

Eigen commentaar:
1 hakken uitdrukken
2 meer contact houden.
3 nietzoeen bolle rug

Paardjes van de wei halen Haha!
Afbeelding

Beauty instappen.
Afbeelding

Beauty drafje
foto was te groot , ga hem zo kleiner maken

Beauty galopje
Afbeelding

Beauty, voor de sprong, mijn favo foto Haha!
Afbeelding
Beauty, sprongetje
Afbeelding

Sprong beauty, ik geloof 80 of 90
Afbeelding

Oxertje met zwart dingetje voor xp
Afbeelding

Meet ann, instappen
Afbeelding

Whaat zei je???
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Ann inspringen, vind dit zelf oko een mooie foto Haha!
Afbeelding

Wat hoger, slechte houding , is iets meer als een meter
(jah hier ligt een grondbalk aan beide kanten, dit is voor mij omdat ik steeds te vroeg weer
in mijn zadel ging zitten en met die balk voelde ik beter wanneer ik moest gaan zitten. Aan
de andere kant ligt er ook een trouwens)
Afbeelding

Deze vind ik ook erg mooi
Afbeelding

En natuurlijk braaf uitstappen Haha!
Afbeelding

Tips zijn altijd hartstikke welkom, maar hou er rekening mee dat dit mijn 3de les nog maar is.
Laatst bijgewerkt door Individual op 10-08-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lalunamyo

Re: Beauty & Ann @ work springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:21

altijd leuk springen he , vind het er redelijk goed uitzien hoor voor je derde keer !
maarrem , ligt het zadel helemaal goed ? hij lijkt zo omhoog te komen bij zijn rug met springen,,
kan ook aan mij liggen (A) veel succes nog met je wedstrijd, gaat vast goed komen!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:25

Ja, je kunt wel zien dat het je derde les is. Je houding heeft nog een hoop verbetering nodig, op de één na laatste foto zie je ook dat je te vroeg naar voren gaat zitten. Ook heb je geen contact boven de sprong, wat wel de bedoeling is, en gaan je benen te ver naar achter.
Blijf gewoon lekker dooroefenen en springen en dan komt het echt wel goed! Lachen
Ik vind het tweede paard erg leuk springen trouwens en ik kan het toch niet laten om te zeggen dat ik het érg onverstandig van je vind om in je derde springles zonder cap te gaan springen. Helemaal als je houding nog lang niet bevestigd is.. Maargoed, eigen keus.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:26

idd dat zadel viel mij ook al op.
verder vind ik het er erg goed uitzien voor de 3e keer, en de punten die je zelf al zegt komen vast wel goed:)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:26

Leuk hoor, best hoog ook voor de derde keer!
Ik ga mee met de reactie van Lotte hierboven,
verder mag je wel iets meer bij je zadel blijven, je zit een beetje te veel in de verlichte zit.
Succes met je wedstrijd Knipoog

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:30

Zozo,ziet er goed uit voor een 3de keer !
Je geeft goed mee met je handen,maar hou meer contact Knipoog
Idd,je rug niet zo bol maken Knipoog
En niet te vroeg meegaan.
Komt helemaal goed hoor,je doet het heel goed voor een 3de keer !

Individual

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:34

Het zadel gedoe merkte ik ook pas toen ik de foto's zag, maar er ligt nog een zwarte mous onder en een gelpatje en daardat het sabrakje wat opwaait in die hoek is het misschien gezichtsbedrag maar ga er de volgende keer op letten. ow, beauty heeft wel haar oren naar achter ligen tijdens de sprong, maar dit is geen teken van verzet bij het aanrijden is ze laaiend enthoesiast die foto moet ik nog een keertje uploaden Haha!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:37

Volgens mij legt ze haar oren niet naar achter tegen verzet hoor,eerder voor te luisteren ofzo,want ze heeft haar oren niet helemaal plat hoor Knipoog

Individual

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:42

ZarcoTje schreef:
Volgens mij legt ze haar oren niet naar achter tegen verzet hoor,eerder voor te luisteren ofzo,want ze heeft haar oren niet helemaal plat hoor Knipoog

jah ik was de foto's nog eens aan het bekijken en het viel me op dat ik enkel fotos geplaats had met der oortjes naar achter en de andere draf was te groot en de andere werkte niet, maar die heb ik geherupload en nu staat hij erbij, dat is mijn favo foto Haha!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:54

Kan indd zien dat het je 3e les is, netjes hoor. Probeer alleen iets meer gebruik te maken van je zadel en er niet zo ver uit te komen, zo snel als je de 'feeling' hebt kun je soepeltjes meebewegen Vork .
Wel moet ik even kwijt dat ik het een '}:0' actie vind om die grond balk achter de hindernis te leggen. Een been is zo gebroken. Vork
En jaaa, het eeuwige oude : Verstandig om toch een cap op te doen Vork

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:47

Idd,daar heeft Tmara wel gelijk in,i.p.v een grondbalk,trek een lijntje in het zand,of leg er gewoon een koordje ofzo,das wat veiliger dan een grondbalk Knipoog (een grondbalk vóór de hindernis is natuurlijk geen probleem)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:54

Een balk achter de hindernis is heel normaal en wordt veel toegepast. Ik heb het tijdens mijn les ook al meerdere malen gehad en nooit problemen ermee gehad. Met in-uitjes breekt een paard toch ook niet zijn been?"

Ik vind het zadel ook niet fijn liggen. Met name op het tweede paard. Zoveel spul onder het zadel is gewoon slecht. Ik zou als de eigenaren akkoord gaan een zadelmaker laten komen. Dat het zusjes zijn wil namelijk niet zeggen dat de bouw hetzelfde is. Een slecht passend zadel kan later voor veel problemen zorgen. Een paard kan er zelfs kreupel van worden. Dus daar zou ik proberen wat aan te doen.

Nu je houding. Voor zo'n korte tijd doe je het erg netjes alleen zijn er dus nog zat verbeter punten. Ik vind je namelijk bij het aanrijding al wat teveel naar voren zitten. Blijf netjes rechtop (of zoals ze altijd tegen mij zeggen achter de schoft blijven zitten.) Je beugels mogen van mij wel wat korter en ga veel oefenen op je verlichte zit. Kun je heel goed in het losrijden meepakken. Lekker in de verlicht zit galopperen!

Succes met je wedstrijd!

Individual

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 17:08

ik zal er even naar vragen Ja

Ik heb de afstamming Bloos
maar nu kan ik mijn eerste post plots niet meer editen Verdrietig weet iemand waarom?

Individual

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 17:19

even de afstamming hier zetten. Ik ken er niet erg veel van dus weet ik niet exact hoe ik het moet neerzetten.
ik weet dus ok niet of het een goede afstamming is Tong uitsteken

Moeder M herta ( van de trakhener decius)
vader: ewout van de kleine roost

Ze zijn beide gedekt door Cussini