Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Balkjes lopen, overgangen rijden op zit, bij sommigen helpt het ook om even flink door te galopperen op bv de volte. Agnes75 schreef:Alle oefeningen waarbij de buikspieren worden aangespannen. Balkjes lopen, overgangen rijden op zit, bij sommigen helpt het ook om even flink door te galopperen op bv de volte.
Mii_Jessica schreef:longeren met een halsverlenger
Safiera schreef:Mii_Jessica schreef:longeren met een halsverlenger
Hoe maak je die dan vast? Ik heb er sinds kort ook een, maar eigenlijk geen idee hoe zo'n ding correct te gebruiken. Wil absoluut niks afdwingen...
Hiermee leer je je paard ook goed over de rug lopen. Zoek anders maar ff op internet
Vind je genoeg!
Safiera schreef:Bedankt Mii_Jessica! Heb hem vandaag idd zo vastgemaakt, maar wel tijdens het rijden, werkte goed. Blümchen (shet) liep ronder, lager en met een bollere rug. De andere pony waar ik hem op heb getest ging er alleen tegeninhangen (omhoog).
Toch vind ik het ding best streng; de elastiek is stug en als ze het hoofd omhoog doen, wordt het bit richting borst getrokken. Ook kan het neusje er minder goed uit. Heb hem dan ook maar een kwartiertje om gehad, in- en uitstappen zonder.
Hoop dat Salvira de halsverlenger aan de longe wel accepteerd, anders gebruik ik hem maar verkeerd om (clipjes aan het bit en verstellus door longeersingel), kijken of dat ook helpt
Je heb hem dus verkeerd vast gemaakt! De verstel lus moet boven op het hoofd! Dan de lijnen door het bit heen en dan naar de singel(tussen de benen of naar de zijkant)Citaat:(clipjes aan het bit en verstellus door longeersingel)