Pierrot en ik hebben de klik weer gevonden! [Spr&Dr]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Pierrot en ik hebben de klik weer gevonden! [Spr&Dr]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:49

Niveau: Recreatief / B.

Pierrot is een 15 jarige haflinger en is ruim 10 jaar manege pony geweest. Hij is nu ruim een jaar in mijn bezit.
De laatste 3 maanden zaten Pierrot en ik nogal in een dip en ging het totaal niet lekker met rijden (lag 3 maanden geleden ook van hem af met als resultaat een zware hersenschudding en een zwaar gekneusd stuitje), Zelf ben ik een tijdje terug begonnen met lessen en ineens hebben we de klik weer terug gevonden Haha!
Ik ben 4 jaar geleden van een paard gevallen waarbij ik mijn rug heb gebroken, Pierrot is ook niet de makkelijkste om te rijden dus vandaar dat ik er soms nog wat gespannen op zit, al moet ik zeggen dat dit al weer steeds beter gaan en we nu dus ok al weer springen!

Vandaag hadden we gewoon een lol met knol, spring en poging tot wat meer oppakken met de dressuur dagje ingepland.
Zelf ben ik had aan het werk met mijn beenhouding maar op een een of andere manier steek ik mijn tenen meer af met deze beweegbare beugels.
Ik ben totaal geen springtopper dus op het springen zal denk ik wel het een en ander op te merken zijn (ik heb hier ook grag tips over)
Ook springt pierrot nog erg snel in de verkeerde gallop aan, maar ik ben allang weer blij dat ik een rustig gallopje zonder eerst een kwartier draken en rodeo's kan doen.

Genoeg gepraat, hier de foto's Tong uitsteken

[1] Jump over een balkje op de grond Huilen van het lachen
Afbeelding

[2] Een van de beste sprongen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

[3] draven met een langer teugeltje voor activeren benen.
Afbeelding

[4] Meer oppakken.
Afbeelding

[5] Nog een sprongetje
Afbeelding

[6] Mijn hoofd Huilen van het lachen
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8] Gallopje, dus wel verkeerd.
Afbeelding

[9] idem dito.
Afbeelding

[10] even stappen.
Afbeelding

[11]
Afbeelding

[12]
Afbeelding

[13]
Afbeelding

[14] Tot de volgende keer! Doei, doei Huilen van het lachen
Afbeelding

onley

Re: Pierrot en ik hebben de klik weer gevonden! [Spr&Dr]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:54

ik vind het er eigenlijk erg netjes uitzien

leuke combi

ik denk dat je er nog meer baat bij hebt als je hem aan een wat langere teugel gaat laten lopen om zijn achterhand meer te actieveren
hij heeft best een goed achterbeen te zien op foto 4
lekker je paard bezig houden en al zijn dwarse gedrag negeren
dan gaan ze het samen werken wel leuk vinden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:55

Ziet er goed uit hoor Calice! Probeer op sommige stukjes je hakken uit te drukken en op je houding te letten! maar vind het er echt niet slecht uit zien Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:26

hey! Het ziet er echt al best netjes uit. Wat mij vooral opvalt is dat het lijkt alsof je hem erg van voren tegen houd, zowel boven de sprong (de laatste niet trouwens) als in de galop. Daar vind ik het lijken alsof hij meer wil en jij dat puur op teugels tegen houd, lijkt wat gespannen, klopt dat? Als dat zo is kan je er veel baat bij hebben om hem wat meer toe te staan, dit zal hij ook veel fijner vinden! Het beeld met de langere teugel vind ik ook gelijk veel meer ontspannen!
Maar jullie zijn echt een leuk duo, gaat helemaal goed komen!!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:32

Goed zeg dat de klik weer terug is OK dan! Een tip: denk vooral aan je voeten maar verder zeg ik lekker doorgaan!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:57

Ik zie jullie echt vooruit gaan. Je ben al veel meer ontspannen als eerst, gewoon zo door gaan dus. Ja

Leonie881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:20

Ziet er heel leuk uit veel geluk samen
oke en nu even mij commataar
het is al eerder gezecht maar goed
probeer wat meer mee te geven ook als je springt maar verder toppie..

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:36

Ik vind het er netjes uitzien hoor, misschien mogen je teugels wat langer dat je hem iets meer los kan laten van voren en hij wat meer lengte in de hals krijgt.
Ik heb een tip voor de verkeerde galop. Probeer is aan te springen met stelling naar buiten. Rij bijvoorbeeld iets langer door op de lange zijde voor je de bocht in rijd doe je je buitenstelling en spring je aan. (desnoods een tikje achter je buitenkuit zodat hij weet dat ie met dat been de galopsprong moet beginnen)
Lukt dit niet? Zet hem dan is op de volte in die verkeerde galop, maak de volte kleiner dan valt hij er vanzelf uit en draaf je door op die kleine volte, spring nu op die kleine volte aan...waarschijnlijk springt hij dan wel goed aan.
1 van deze 2 manieren moet je kunnen helpen met het juist aanspringen, je moet alleen zelf even uitvinden welke van de 2.

Succes!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:43

Ziet er ontspannen uit, ik zou de teugels ook iets langer doen. Maar wel dat je nog contact houd, dan gaat hij misschien meer naar je hand zoeken. Misschien moet je eens proberen je beugels 1 gaatje korter te doen. Dat heeft bij mij erg geholpen mijn benen eraan te houden. Succes! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:51

wat fijn dat je de klik weer hebt gevonden met hem,probeer rechtop te zitten en daarbij ook je been recht naar beneden te laten hangen

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 07:50

Bedankt voor alle tips en reacties Lachen

Ik ga de tips zeker meenemen met rijden.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:56

Ziet er leuk uit! Je lijkt alleen heel erg streng met je handen. Gelukkig op de laatste springfoto is dat wat minder. En een tip om eens te oefenen met je tenen naar binnen (alleen als je een superbraaf paard hebt) is door je beugels aan je singel vast te binden. Dan wordt je gedwongen die voeten naar binnen de plaatsen. Maar echt alleen als je een brave pony hebt.. Succes!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:24

Ziet er lekker uit hoor Lachen Fijn ontspannen bezig. Maar alleen die tip die joycie81 gaf, kan ik het niet mee eens zijn. Als jij stelling en buiging naar buiten vraagt, valt het gewicht dus automatisch op de binnenhand. Hoe kan hij dan ooit het binnenachterbeen onderplaatsen om aan te galopperen? Dat gaat niet dus. Gewoon lichte binnenstelling, buigen om je binnenbeen, paar pasjes opzij zetten(in de hoek) en dan met je buitenbeen de hulp aangeven voor aan te galopperen. En op die volte, tsjah eigenlijk hetzelfde verhaal, zo leer je het paard niet correct aan om in de goede galop aan te springen. Laat je m net zolang in de verkeerde galop zitten, totdat hij eruit valt en dan in de andere galop jagen? Nee, ook niet. Je moet proberen hem juist scherp te houden aan je buitenbeen(dit is de hulp voor de galop) in combinatie met: binnenhand ontspannen, buitenteugel erbij houden, buiging om binnenbeen: de belangrijkste in ieder geval. Als hij niet voldoende reageert op je buitenbeen, kan je ook een zweepje pakken en hem een klein tikje meegeven, achter je kuit. Ik hoop dat je er iets mee kunt Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:26

Het lijkt of je met wat te lange beugels rijdt. Waarschijnlijk zit je steviger als je ze een gaatje korter doet. Daardoor voel je je weer zekerder en en ga je wat relaxter zitten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:29

Ziet er goed uit hoor Calice.

Je zou alleen je beugels wat korter kunnen maken met springen, ik heb ook het idee dat je linkerbeugel langer is dan je rechter.

Wat betreft het verkeerd aanspringen: probeer eens aan te springen aan het einde van een gebroken lijn.

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:16

Leuk om Pierrot weer langs te zien komen.
Misschien een tip voor aangalloperen. Ik pakte juist ruime stelling naar binnen.. (aangezien hij al naar buiten hangt in de linker galop en je dan niet zeker bent of je benen heel blijven) En dat tussen C-H of A-F.. of net tussen deze letters de bocht een klein beetje afsnijden.. En hij probeerde altijd erg terug te komen in de draf voor het aangalopperen.. dus goed voorwaarts naar de galop toe.. Succes!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:59

Leuke foto's Ilse!!
Piertje is echt leuk en jullie gaan lekker zo samen! Ja
Over de galop zou ik me maar niet te veel zorgen maken, Amo heeft ook een periode gehad dat hij echt continu in de verkeerde galop aansprong. Heb alles geprobeerd, maar hij vertikte het. En na een paar weken ging het ook weer vanzelf over. Lachen
En vooral veel overgangen rijden zodat die achterhand sterker wordt, dan krijgt hij ook meer kracht en kost het minder moeite.