Lady Turiba (v. Havel) 6 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Lady Turiba (v. Havel) 6 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:32

Hallo bokkers!

Tuub is sinds 28 oktober 2007 van ons. Omdat het rijden bij onze instructrice in die tijd niet echt beter werd zijn we overgestapt naar iemand anders. Ik heb daar nu 3 lessen van gehad en er is zeker al verbetering.
Omdat het met mij en Tuub even samen niet zo lekker ging ben ik er even mee gestopt en heb ik alleen gereden als ik les had.
Nu ben ik weer aan het werk gegaan en het gaat echt beter!
Als ik goed op tijd stop komt het moment van vechten niet meer, waar ik anders behoorlijk last van had en niet op een normale manier thuis kon komen.
Ik heb nu buiten de lessen 3 keer zelf gereden, waarvan 2 keer gewoon op een open veld, waar het lekker rustig is en dat gaat stukken beter, aangezien het goed is voor onze ontspanning tijdens het werk.
Waar we op dit moment vooral aan werken in Tuub meer nageeflijker te krijgen.
Een echt niveau heb ik verder niet. Ik rij met Tuub nog geen KNHS, wel ben ik met FNRS tot F9 gekomen, maar dat wil ivm met het doorzitten met Tuub ook nog niet echt lukken Knipoog
Het rijden ziet er nog niet uit zoals het zou moeten, mijn houding zeker ook niet, hebben jullie tips?

1. We hebben er zin in vandaag!
Afbeelding

2. Halthouden
Afbeelding

3. Stappen
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Stukje draven
Afbeelding

8. Allebei een beetje moe!
Afbeelding

Zelf vind ik mijn houding echt slecht en ik steek, zoals mijn zus mij al vertelde, mijn benen af, en dat is iets waar ik zowiezo moeite mee heb, mijn beenligging, op dat gebied ben ik zowiezo opzoek naar goede tips, maar verder commentaar met tips zijn ook zeeeer welkom!

En nog even een bedankje voor de fotograaf!
x_lieze, oftewel Elise, dankje!

En de foto's zijn natuurlijk met © Knipoog
Laatst bijgewerkt door karinFTbing op 10-08-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Askor_Djarne

Re: Lady Turiba (v. Havel) 6 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:51

Nou ik vind het er nog niet echt beroerd uit zien hoor. Je benen afsteken. . . dat probleem ken ik. . vooral zelf veel der aan denken en veel overgangen rijden. Probeer dat de overgangen vooral op je zit te maken (door kantelen van je bekken). Voor de rest vind ik je vrij netjes op je paard zitten hoor. Let alleen wel op dat je goed tussen de oren van je paard door kijkt. Dat scheelt een stuk voor je paard en jezelf.

En ik weet niet hoe hij/ zij in de mond is maar ik vind je handen er vrij gespannen uitzien. Probeer ze dichter bijelkaar en goed boven de schoft te houden en te ontspannen. Zodra je paard nageeft ontspan je je handen en vang je hem/haar met je benen op. Vind het moeilijk uit te leggen maar hoop dat je me begrijpt en er wat aan hebt.

Succes verder !!!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:52

Hee lieverd!
Het gaat al stukken beter Ja
Mijn enige tip, niet opgeven!
Laat tuubje niet winnen he!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:23

het ziet er al veel beter uit!
ik vind het erg goed dat je toen het even niet meer ging gewoon even bent gestopt en pas weer oppakken bij les.
als het nou weer even niet fijn gaat, bijvoorbeeld dat je weer gaat zitten vechten, zou ik gewoon even teruggaan naar de stap, desnoods met lange teugel, even rustig worden en haar dan weer proberen op te pakken.
succes! Lachen

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 13:43

Askor_Djarne:
Ik ben ook niet erg snel tevreden met mezelf Bloos
Ik heb erg snel de neiging om veel naar haar hoofd te kijken, maar ik denk er tijdens het rijden wel aan!
Overgangen mogen zowiezo ook wel wat meer Knipoog Maar dat wil ik nogal vaak vergeten, maar ik zal ook daar beter aan denken!
Ik snap wat je bedoeld Knipoog Ik weet van mezelf dat ik slecht mijn handen kan ontspannen dus je hebt wel gelijk Knipoog
Voor mijn gevoel is ze in de mond vrij normaal, ze wil alleen soms haar hoofd heel demonstratief in de lucht houden.
We hebben nu een enkelgebroken bit, mijn instructrice heeft aangeraden om misschien eens een dubbelgebroken te proberen, omdat het misschien aan het bit ligt, dus dat ga ik ook nog proberen, alleen even een bit ergens vandaan halen Tong uitsteken
Bedankt voor de tips, ik kan er zeker wat mee!

Elise:
Dat is zo vervelend! Het lukt ons niet om van haar te winnen, want dan gaat het hoofd de lucht in..
Als iemand daar een oplossing voor weet?
Nu vermijd ik dat moment gewoon door op tijd te stoppen en als ik door krijg dat ze er genoeg van krijgt, maar dat lijkt me nou ook niet helemaal de goede manier?

Fiona:
Dankje!
Die tip heeft mijn instructrice me ook gegeven Lachen
Alleen ik ga dan gewoon echt even helemaal stilstaan even alles loslaten, hoofd leeggooien en dan ga ik verder en het helpt! Lachen
Alleen als ze er eenmaal echt geen zin meer en heeft en ze dus begint met tegen je te vechten, dan is er ook geen winnen aan..
Dankje Lachen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:47

Stapje voor stapje word het beter meis Knipoog
Kijk maar dat ze bij het halthouden wel naar beneden gaat.
Is al een overwinning op zich Knipoog

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:04

ik vind je houding nog meevallen hoor Haha!
zolang je je tenen maar naar bnnen gedraaid houdt, je been mooi lang en je handen niet te breed zet ( en niet op je zadel houdt )

misschien wat zitlessen aan de longe nemen?
en als je les neemt, komt die ontspanning en nageeflijkheid ook nog wel hoor. Knipoog

het is zowieso eerst belangrijk dat je een onafhankelijke zit hebt, je paard recht kan lopen en op zijn eigen benen loopt.
dan ben je al en heeeeeeeel eind als je dat hebt... Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:42

Ziet er al netjes uit hoor!
probeer vooral om je armen te denken, dat je ze ontspannen houd en niet te laag en natuurlijk ook bij de schoft houden je handen dan Tong uitsteken en het lijkt soms alsof je je ene hand verder naar voren hebt dan de andere, moet je maar eens kijken naar mijn idee lijkt dat zo.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:53

_Nann_:
Zitles is wel een goed idee Lachen
Tuub zit op rechts een beetje vast, maar dat rekken we nu op, dus ik hoop dat dat gaat helpen.
Zelf ben ik ook niet recht (is niemand), maar hierdoor heb ik ook wat last van mijn rug, waardoor ik ook nog eens een beetje schuin zit en Tuub gooit je ook nog een erg op 1 kant dus daar wordt het niet beter van, maar ik loop nu bij een fysio die mijn rug goed los maakt, dus dat moet voor ons beiden ook wel beter zijn Knipoog
En ja Tuub der spieren op blijven rekken, haar rugspier is ook nog erg kort, omdat ze 2 jaar alleen met haar hoofd omhoog heeft gelopen Knipoog
Maar dar wordt dus allemaal hard aan gewerkt!
De zit goed oefenen dus!
Al is het bij mij instructrice zo dat ze eerst bezig gaat met het zakken en voorwaarts voordat ze echt bevestiging van de houding gaat doen Knipoog Maar ze let er wel op hoor Knipoog
Bedankt voor je tips Lachen

Winx:
Dat van die handen kan wel een momentopname zijn Knipoog
Maar kan ook dat het komt doordat ik zelf niet helemaal recht ben Tong uitsteken
Maar denk dat het aan het moment ligt, het zijn ook niet zo heel veel foto's Tong uitsteken
Ja die ontspanning, ik probeer het heel goed, maar het is echt heel moeilijk, want ik moet mijn teugels ook weer niet superslap vasthouden! Een middenweg zoeken lukt me nog niet echt Tong uitsteken
Bedankt voor je reactie Lachen

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 16:34

x_lieze schreef:
Stapje voor stapje word het beter meis Knipoog
Kijk maar dat ze bij het halthouden wel naar beneden gaat.
Is al een overwinning op zich Knipoog

Was dit berichtje helemaal vergeten Bloos
Maar ja, het gaat steeds makkelijker Lachen
Gisteren kwam ze zelf op het eind al een beetje naar beneden als ik ging halthouden, ze had alleen even de bevestiging nodig Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:35

Ziet er wel netjes uit hoor Karin! Probeer toch wel een beetje op je handen te letten, lijkt wel alsof je ze een beetje vast zet. Je benen vind ik eigenlijk nog wel meevallen, zo erg steek je die niet af hoor!

Verder ziet het er goed uit hoor!

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:41

Leuk om Turiba weer eens een keer te zien
Zij was het maatje van mijn oude paard Bram.

Probeer jezelf niet vast te gaan zetten in je lijf
En daarbij oefening baart kunst. Vork
MIsschien klinkt het krom maar probeer bij Tuub als ze der hoofd hevig omhoog brengt je hand toch iets breder te zetten. gelijk inbuigen. Natuurlijk daarna ook wel weer los laten in je hand.
Kortom lang laag en lekker buigen op rechts en links Vork

Succes !

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 17:48

Ooh leuk, nog iemand die Tuub kent van een tijd geleden Lachen

Bedankt voor jullie reactie Lachen

Ik ben er al een tijd geleden op gewezen dat mijn armen/handen te gespannen zijn, ik probeer te ontspannen, maar die spanning is voor mij zo normaal dat ik het zelf bijna niet door heb Knipoog
Maar ik blijf eraan werken natuurlijk!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:48

Jouw beenligging vind ik meevallen hoor, ik zie geen afstekende benen. Ik vind dat je een prima zit hebt. Lachen
Fijn dat goed gaat bij je nieuwe instructrice!
Jammer dat het bijna alleen maar stapfoto's zijn. Ze is idd niet zo nageeflijk zo te zien, maar ik zou me meer focussen op de achterhand, op elke foto hangt die er maar wat achteraan. Dus mijn advies is om der goed voorwaarts te rijden, zodat ze der achterhand gebruikt, en haar van voor op te vangen.
Ik kan het niet zien vanaf de foto's, maar als je je handen te stijf houdt en een te strakke teugelverbinding hebt, kan ze niet zakken van voor. Ontspan je handen! Lachen Goed dat je een ander bit gaat proberen, kan ook veel schelen!

Verder ziet het er leuk uit, lekker door blijven oefenen. Haha!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:04

Leuke foto's Karin! Haha!
Ik vind dat je wel erg vooruit bent gegaan hoor in je houding vergeleken met de vorige foto's die ik van je heb gezien Knipoog . Het ziet er helemaal niet slecht uit hoor!
En de ontspanning komt vanzelf wel, gewoon lekker doortrainen Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:15

Ja, vorwaarts rijden moet ik niet vergeten, gelukkig dramt mn instructrice daar ook wel op Lachen

Ik hoop dat er binnenkort weer iemand is die foto's kan maken, ik begin langzaam aan weer wat meer met draven en een voorzichtige gallop als ik alleen rijd, ik de les is het gewoon doorgaan, maar alleen durf ik dat nog niet helemaal aan omdat ik problemen dan zelf moet gaan oplossen, en daar laat ik liever de lessen even voor Tong uitsteken

Dat mijn houding vooruit is gegaan zou kunnen komen door het zadel Lachen Die andere kantelde natuurlijk, deze doet dat niet Lachen

Ik vind mijn houding zelf altijd zo bagger.. Maar iedereen zegt dat het meevalt? Clown
Dankjewel voor de reacties Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:35

Ik vind jou beenhouding eigenlijk best goed! Ja en zo slecht zit je verder ook niet!
Turiba loopt nog steeds niet nageeflijk, maar hoe ze bij het halthouden staat daar moet je naar toe werken, ze moet dan natuurlijk nog wel ronder e.d. maar het is een begin!
Verder heel leuk om op een open veldje te rijden voor ontspanning maar ik heb juist als ik op een veldje rijd dat paarden dan juist drukker worden en ze moeilijker te rijden zijn? Ik weet niet of dat bij Tuub ook zo is maar ik zou eerst zorgen dat ze lekker in de bak goed loopt en kijk een rondje uitstappen of galoperen op een veldje na het trainen is alleen maar leuk. Knipoog

Ik zou zeggen weer succes en hopelijk over een tijd verbetering! Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:52

Dankje Lachen
Ja, de nageeflijkheid is er nog niet, maar het gaat steeds beter Lachen In stap wil ze zowiezo moeilijk naar beneden, maar als ik wat meer voorwaarts rijd dan zal het misschien wel beter gaan.
Tuub wordt naar mijn idee absoluut niet drukker op het veld Knipoog
Ze is alleen soms wat afgeleid door de koeien, maar op de manege ziet ze ook vanalles, dus daarin verschild het niet erg Knipoog
Galloperen op het veld doe ik niet Knipoog Ze moet eerst maar eens naar de rem luisteren Tong uitsteken Maar die is ook steeds beter te vinden Lachen

Ben eigenlijk benieuwd hoe andere mensen daar over denken, over op het veld rijden of juist in de bak?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:50

Karin!
Ik was helemaal vergeten te reageren, sorry!

Ik heb even goed je houding bekeken. Zoals iedereen al zegt, eiig is je beenligging best goed. Maar waardoor het lijkt alsof je je benen afsteekt is: De lijn schouders, heup, enkel klopt niet. Als ik ze zo goed opnoem hoor, verbeter me als het anders was Knipoog . Ik denk dat je iets meer buikspieren moet krijgen om die lijn kloppend te maken Tong uitsteken . Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, anders hoor ik het wel Lachen
Verder commentaar heb ik eiig niet, of het is al genoemd.

Ik vind het trouwens in de lessen enzo er stukken beter uitzien. Misschien vanavond even wat foto's maken als het weer een beetje goed blijft!

Over je vraag op het veld of in de bak.
Ik vind het vreemd dat je zegt dat je ontspannender kan rijden op een open veld als dit. Tuub ziet hier iig wel minder qua auto's enzo, maar het is wel open, dus mogelijkheid om weg te schieten en/of lekker fel te worden.
Ik ben van mening dat je beter eerst de basis in orde kunt hebben door in de bak te gaan rijden en dan pas op een veldje, want in de bak train je naar mijn mening net een stukje harder dan wanneer je op zo'n veld zit.

! ××× !

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:58

Ik zou haar eerst nwvw rijden, en dan pas naar dat mooie plaatje van het halthouden gaan. Je ziet nu dat ze op de foto’s haar hoofd nog in de lucht gooit, dus voorwaarts rijden en kleine ophoudingen maken. De achterhand is er ook niet zo heel goed bij, dit train je door overgangen te rijden. Als ze haar hoofd in de lucht blijft steken, misschien haar tanden eens laten nakijken? Verder vind ik haar wel een heel leuk paardje, succes nog.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 14:10

Manon:
Ik snap wat je bedoeld Tong uitsteken
Maar het is zowiezo wel dat ik goed moet opletten dat mijn been er wel aan is Knipoog
Op het veld bedoel ik meer voor mijn eigen ontspanning Knipoog
Daar lukt dat beter Knipoog
Qua trainen is het wel zo dat ik dat in de bak wel harder doe, maar in de bak wil ook ook makkelijk daardoor teveel van haar gaan vragen naar mijn idee Knipoog
Misschien vanavond eens voorleggen aan Anouk Lachen

Chaelle:
Dit is hoe ik het leer bij mijn instructrice.
Ik vergeet alleen tijdens het oefenen dat ze ook voorwaarts moet zijn zodat ze het naast het stilstaan ook in andere gangen doet.
Daar moet ik dus meer op gaan letten.
Overgangen rijden moet ik ook veel meer doen.
Hoofd in de lucht steken komt puur vanuit haar nek Knipoog
Er is door verschillende mensen, waaronder ook een tandarts/dierenarts, naar haar tanden gekeken, daar is niks mee aan de hand Lachen
En misschien dat dat met een ander bit ook minder wordt als dat fijner ligt in haar mond Knipoog

Bedankt voor de reacties!