Aanstaande mama Ordeal @ dressuur en buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Aanstaande mama Ordeal @ dressuur en buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:59

Hallo allemaal! Hierbij weer eens wat foto's van Ordeal. Even een openingspost maken conform de regeltjes:

Ordeal is een 12 jarige merrie (Whinny Jackson), nu bijna 3 maanden drachtig van Rubiquil! Haha! Sinds ze drachtig is gaat het rijden wel wat minder lekker. Ze is wat trager voor mijn been en een beetje nukkig. Maar aangezien ik er zelf voor gekozen heb doe ik nu dus gewoon een stapje terug met rijden. Ik krijg er tenslotte iets moois voor terug (hoop ik)! Ik rij haar nog wel dagelijks, maar vraag minder veel van haar en ga wat vaker een stukje naar buiten voor de afwisseling. Verder vind ik iedere keer als ik foto's zie dat ik mijn beugels een gaatje langer moet doen maar ik vind het gewoon niet lekker zitten Clown Dus als iemand daar tips voor heeft?! Het niveau is wel ongeveer L/M geweest maar op dit moment toch wel iets minder naar mijn idee.

Eerst een foto van ons samen:

Afbeelding

Een paar foto's van een paar dagen geleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te diep
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding

Dressuur foto's van vandaag:

Wijken
Afbeelding

Schouderbinnewaarts, daar krijgt ze teveel buiging in haar hals
Afbeelding

SB, hier kantelt ze echt duidelijk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen zijn we nog even naar buiten gegaan, dat vind ze leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doei!

Oliebollie

Re: Aanstaande mama Ordeal @ dressuur en buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:02

Hee Daan !!
Wat leuk! Hoop echt dat je er wat leuks uit krijgt..
Je beugels vind ik wel meevallen. Je zit er netjes op.

Om toch even commentaar te geven..
Inderdaad dat kantelen.. Maar dat komt denk ik wel Lachen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:10

Daan, ziet er weer lekker uit! En volgende keer kom ik écht foto's maken hoor! Haha!

Rijtechnisch commentaar:
Het lijkt op de foto's alsof je met je rechterhand wat strenger bent en deze sneller omhoog haalt. Dit is misschien ook de reden dat Ordeal kantelt. Het is me overigens IRL nog nooit opgevallen maar het viel me nu ineens wel op Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:11

Het ziet er echt weer leuk uit, de galop oogt echt heel fijn.
Je commentaar over het schouder binnenwaarts ben ik het mee eens Lachen Ik kreeg ooit eens de tip om eerst de diagonaal op te rijden & dan zo mijn schouder binnenwaarts te beginnen, zodat ze mooi recht blijft.
Er komt vast een prachtig veulentje uit, houdt ons op de hoogte!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:19

Mooi paard. De tip van laverite werkt inderdaad (bij mij) altijd erg goed voor de schouderbinnenwaarts. Voor de rest heb ik eigenlijk geen commentaar. Ik vind de lengte van je beugels niet te kort wat ik zo zie op de foto's.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 09:10

Nelleke ik heb inderdaad de vreemde eigenschap mijn rechterhand hoger te houden... Verward Tijd om weer eens wat strenger te zijn voor mezelf Knipoog

Laverite dank je, en bedankt voor de tip, dat is een goede!

Wat betreft de lengte van mijn beugels, ik heb altijd het idee dat ik nu iets te ver achter in mijn zadel zit, als ik mijn beugels een gaatje langer doe ga ik misschien meer in het midden zitten. Maar misschien ligt het ook wel aan mij Lachen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:13

Ja ik snap wat je bedoelt, je hebt een klein beetje stoelzit. Maar dan wel echt minimaal. Denk niet dat je dat oplost door je beugels langer te doen. Misschien gewoon erop letten dat je op 1 lijn zit? Ik kijk regelmatig naar beneden om te kijken of mijn hak onder mijn kont valt om zo maar te zeggen Tong uitsteken

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:42

Nou Daan, leuke foto's hoor! En ik vind dat je er keurig op zit. Beugels zijn imo ook niet te kort. Je moet natuurlijk ook gewoon lekker zitten toch?

Verder vind ik dat je je handen netjes draagt en alleen bij die SB is je rechterhand iets hoger (strenger?) Het zou kunnen dat ze daardoor iets kantelt. Doet ze het ook op de andere hand? Anders zou je misschien links teugel iets meer tegen de hals kunnen leggen (secundaire teugelhulp)
Schuin aanrijden klinkt heel logisch, heb ik zelf geen ervaring mee.

Foto's van buitenrijden zien er ook heerlijk uit. Mama Ordeal is helemaal in der hum.
Geniet nog maar even lekker van die maandjes die je nog kan rijden Knipoog

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:52

Nelleke misschien moet ik inderdaad gewoon beter opletten dat ik mijn been verder naar achteren leg. Het is in ieder geval al een stuk beter Lachen

Sigrid, dank je! Rechtsom kantelt ze volgens mij minder, maar is de lengtebuiging weer moeilijker. Inderdaad nog genieten zo lang het kan, al gaat het toch al wel minder lekker. Ze is veel minder aan mijn been, maar dat komt over een jaar wel weer Clown