Sandor weer eens @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sandor weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:15

Hallo allemaal,

vandaag heb ik weer op Sandor gereden en heeft ons mam een keer foto's gemaakt.
Ik ben op dit moment bezig om hem lekker ontspannen te laten lopen(zonder geruk en gepluk) & zijn achterhand er goed bij te houden.
We trainen op ongeveer L niveau.
Verder heb ik veel last van mijn rug waardoor ik momenteel niet goed recht kan zitten en ook heb ik vervelende enkels en als ik mijn beugels een gaatje langer doe ga ik elke keer door mijn enkel in de beugel.
Ook rijd ik hem ongeveer 2x in de week en sinds een paar maanden rijden er 1x in de week kleine kinderen op waar die dus gewoon alles mag dus dat is wel jammer.

Eigen commentaar:
- Niet zover achter in het zadel zitten
- Voor me kijken
- benen wat verder naar achteren
- handen hoger af en toe

Oja ik had trouwens al ingereden toen ons mam kwam, was ongeveer al 20 minuutjes aan het rijden

Dit is mijn vorige topic, vinden jullie dat er wat verschil is?
[HAW] Sandor @ work(les)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. tsjah soms gaat het nog zo, maar dat is dan maar heel kort, denk zet het er toch maar bij:
Afbeelding

5. Achter de teugel(dat probeert hij ook nog wel eens, hebben jullie tips?)
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. even kijken of hij mijn hand nog volgde
Afbeelding

9. halthouden
Afbeelding

10. pasje wijken
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En weer uitdraven
Afbeelding

Groetjes, Desiree

_Patriciaa

Re: Sandor weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:27

Zo, dat ziet er veel beter uit! gaat echt vooruit!
Je zit veel rechter!
Je benen mogen nog iets naar achter, in 1 lijn met je schouders en je billen!
maar dat is (Vind ik zelf) erg moeilijk, dus dat zal veel oefenen worden Knipoog

Blijf lekker trots op je paardje zitten, en ga zo door! Dan kom je er wel!

jenny1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:05

En daar hebben we sandor Haha! Wat is het toch een bravert he Bloos Het is toch al een heel verschil met je vorige topic hoor. Jullie boeken wel vooruit gang!

Zorg alleen dat als je gaat wijken hem recht in zet en vandaar uit verder gaat. Al is het maar 2 pasjes maar dat die wel recht is. En dat je benen niet na voren steekt. Ma denk wel dat het een deel aan het zadel ligt. Je zult wel goed gepoets hebben. Want daar is die goed in zijn eigen vies maken haha Knipoog

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:57

Sandor is leuk! Ja
Af en toe duik je wat naar voren, maar dit zou ook door je rug komen denk ik.
Met het wijken neemt hij te veel stelling aan.
Als hij achter de teugel kruipt geef hem dan gewoon een beetje been of een schop. (Zo doe ik het ook altijd en dan is het gelijk weer over)

Veel succes! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:14

Zo dat ziet er al netjes uit zeg Haha!

Probeer als hij achter de teugel kruipt toch licht contact te houden, en hem wat voorwaartser te maken, of een keer een schijnovergang, zodat ie weer uit die krul komt! Lekker neus eruit!

Let ook op je handen, dat je die niet vastzet op het zadel! Netjes een knik in je ellebogen houden en lekker boven de schoft!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:54

Wat leuk zeg, ons oude kampioentje weer @ work! Het ziet er een stuk netter uit Desiree. Het algemene beeld is veel rustiger en hij drukt zijn rug al veel minder weg! Netjes hoor! Probeer hem wel actief te houden. Daarmee bedoel ik niet dat ie "snel" moet zijn, maar wel dat ie wat actiever gaat tonen. Daarmee pak je ook meteen een het probleem van het achter de teugel gaan aan. Ik kom binnenkort wel weer eens naar mijn oude maatje kijken, hij ziet er goed uit! OK dan!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:11

Ziet er netjes uit! Voor achter de teugel lopen (ik precies zo'n meneer thuis staan): been, been en nog eens been. Licht contact aannemen, dus niet van voor los gooien en door de baan schoppen. Maar contact nemen, hierin been geven, hand iets ontspannen en weer met been komen. dit steeds blijven herhalen. Naderhand als hij het aanpakt, dit in tempowisseling, overgangen gaan doen. Dus zorgen dat hij ieder moment actief aan je been is. suc6 Lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:48

Dees wat een vooruitgang sinds de laatse keer dat ik je zag rijden zeg!
Probeer wat dieper in het zadel te gaan zitten, maar kunnen ook moment opnames zijn.
Echt ga zo door, gaat echt goed komen zo ondanks dat die bij de kleinere kinderen mag lopen zoals die wil.
Knap werk Dees Lachen

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:41

Wat een verbetering zeg! Ik vind het er netjes uitzien hoor, super!
Als hij achter de teugel loopt drijf dan goed bij zodat hij van achter naar voren loopt, iets actiever van achter en dat vang je voor op. Dan gaat hij je hand wel weer opzoeken. Overgangen/schijnovergangen wil ook wel helpen.

Ik ken het probleem van door je enkel gaan met lange beugels :S heb er ook last van gehad, nu niet meer...ik heb gewoon doorgezet en ff een paar keer goed erop gelet dat ik niet verzwakte in mn enkels...nu heb ik het nog maar heel zelden.
Als je dan je buegels korter hebt probeer dan om je onderbenen terug te houden want nu steek je ze naar voren. Je tenen moeten in 1 rechte lijn naar beneden met je knie zijn..nu (vooral foto 8) steek je ze echt naar voren.
Zorg ervoor dat hij actief blijft want door van achter te activeren en voor op te vangen hou je ook beter contact met de mond.
Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:45

Leuk paardje. Ik ga mee met bovenstaand commentaar en heb nog een kleine aanvulling, als ik merk dat een pard achter de teugel kruipt laat ik hem van voor iets los (wel contact houden) en geef ik been, daarna probeer ik hem weer op te vangen van voor. De foto waarin je trouwens aangeeft dat je checkt of hij je hand nog volgt vind ik ook dat hij achter de teugel kruipt, ook dit moet je dus extra ondersteunen met je been.

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:53

Jullie gaan zeker vooruit *LOL*
Probeer hem nog wat meer met je been naar je hand toe te rijden, dan los je denk ik al veel op, vooral als hij achter de teugel kruipt. Ik heb het idee dat je sowieso wat meer met je benen eraan moet blijven, ik heb het idee dat je ze zo af en toe wat naar voren weg steekt, (misschien als hij sneller wordt, doe ik ook vaak) probeer ze op de goede plek te houden.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 08:39

Ziet er netjes uit! Af en toe denk ik dat je meer been moet geven zodat hij niet zo snel
achter de teugel kruipt. Leuk paardje! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:23

@patricia, bedankt!

jenny1988 schreef:
En daar hebben we sandor Haha! Wat is het toch een bravert he Bloos Het is toch al een heel verschil met je vorige topic hoor. Jullie boeken wel vooruit gang!

Zorg alleen dat als je gaat wijken hem recht in zet en vandaar uit verder gaat. Al is het maar 2 pasjes maar dat die wel recht is. En dat je benen niet na voren steekt. Ma denk wel dat het een deel aan het zadel ligt. Je zult wel goed gepoets hebben. Want daar is die goed in zijn eigen vies maken haha Knipoog

Hahaha ja had hem inderdaad best goed gepoetst :p. En inderdaad steek ik door dat zadel ook veel meer mijn benen naar voren, met een dressuurzadel heb ik dat veel minder. Jij ook bedankt Haha!.

Skip_Bo schreef:
Sandor is leuk! Ja
Af en toe duik je wat naar voren, maar dit zou ook door je rug komen denk ik.
Met het wijken neemt hij te veel stelling aan.
Als hij achter de teugel kruipt geef hem dan gewoon een beetje been of een schop. (Zo doe ik het ook altijd en dan is het gelijk weer over)

Veel succes! Haha!

Oke bedankt voor de tip en voor je reactie Haha!!

Robijntjah schreef:
Zo dat ziet er al netjes uit zeg Haha!

Probeer als hij achter de teugel kruipt toch licht contact te houden, en hem wat voorwaartser te maken, of een keer een schijnovergang, zodat ie weer uit die krul komt! Lekker neus eruit!

Let ook op je handen, dat je die niet vastzet op het zadel! Netjes een knik in je ellebogen houden en lekker boven de schoft!

Jij ook bedankt! Ik zal erop letten!

Destinietje schreef:
Wat leuk zeg, ons oude kampioentje weer @ work! Het ziet er een stuk netter uit Desiree. Het algemene beeld is veel rustiger en hij drukt zijn rug al veel minder weg! Netjes hoor! Probeer hem wel actief te houden. Daarmee bedoel ik niet dat ie "snel" moet zijn, maar wel dat ie wat actiever gaat tonen. Daarmee pak je ook meteen een het probleem van het achter de teugel gaan aan. Ik kom binnenkort wel weer eens naar mijn oude maatje kijken, hij ziet er goed uit! OK dan!

Ja is goed hoor gezellig Haha!, bedankt!

@Sanneman, jij ook bedankt voor je tip, ga het proberen!

maximee schreef:
Dees wat een vooruitgang sinds de laatse keer dat ik je zag rijden zeg!
Probeer wat dieper in het zadel te gaan zitten, maar kunnen ook moment opnames zijn.
Echt ga zo door, gaat echt goed komen zo ondanks dat die bij de kleinere kinderen mag lopen zoals die wil.
Knap werk Dees Lachen

Bedankt meidje! Morgen als we kunnen rijden mag je d'r ook wel ff op Lachen

joycie81 schreef:
Wat een verbetering zeg! Ik vind het er netjes uitzien hoor, super!
Als hij achter de teugel loopt drijf dan goed bij zodat hij van achter naar voren loopt, iets actiever van achter en dat vang je voor op. Dan gaat hij je hand wel weer opzoeken. Overgangen/schijnovergangen wil ook wel helpen.

Ik ken het probleem van door je enkel gaan met lange beugels :S heb er ook last van gehad, nu niet meer...ik heb gewoon doorgezet en ff een paar keer goed erop gelet dat ik niet verzwakte in mn enkels...nu heb ik het nog maar heel zelden.
Als je dan je buegels korter hebt probeer dan om je onderbenen terug te houden want nu steek je ze naar voren. Je tenen moeten in 1 rechte lijn naar beneden met je knie zijn..nu (vooral foto 8) steek je ze echt naar voren.
Zorg ervoor dat hij actief blijft want door van achter te activeren en voor op te vangen hou je ook beter contact met de mond.
Succes!

Oke harstikke bedankt Lachen. Heb nou intussen ook andere Jodphurs die een stuk steviger zijn dus dat helpt ook mee Lachen

SusanH schreef:
Leuk paardje. Ik ga mee met bovenstaand commentaar en heb nog een kleine aanvulling, als ik merk dat een pard achter de teugel kruipt laat ik hem van voor iets los (wel contact houden) en geef ik been, daarna probeer ik hem weer op te vangen van voor. De foto waarin je trouwens aangeeft dat je checkt of hij je hand nog volgt vind ik ook dat hij achter de teugel kruipt, ook dit moet je dus extra ondersteunen met je been.

Ja dat vond ik ook al Lachen, bedankt voor je reactie!

miekjuhh66 schreef:
Jullie gaan zeker vooruit *LOL*
Probeer hem nog wat meer met je been naar je hand toe te rijden, dan los je denk ik al veel op, vooral als hij achter de teugel kruipt. Ik heb het idee dat je sowieso wat meer met je benen eraan moet blijven, ik heb het idee dat je ze zo af en toe wat naar voren weg steekt, (misschien als hij sneller wordt, doe ik ook vaak) probeer ze op de goede plek te houden.

Bedankt miek Lachen. Kom hem binnenkort maar weer eens rijden Lachen. Dan kun je Lady misschien ook een keer uitproberen als je wil.

@liiza, jij ook bedankt!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:51

ziet er leuk uit...
ga alleen wel wat meer voorin het zadel zitten