Van fjord naar warmbloed! Timmy@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Van fjord naar warmbloed! Timmy@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 11:25

Naast de fjorden ben ik ook opnieuw begonnen met manegeles te nemen. Kwestie van toch wat begeleiding te hebben.
Het was de eerste keer dat ik met dit paard reed en ik moet zeggen dat het weer verchrikkelijk wennen is. Het is echt een groot verschil wanneer je van een fjord op een warmbloed stapt. Over het paard weet ik weinig, het is een manegepaard en een ruin Vork Hij is wel vrij goed te rijden voor een manegepaard te zijn.
Mijn grootst fout is dus mijn handen. Ik ben veel te streng met mijn binnenhand. Ik wéét het en toch doe ik het steeds weer Bloos
Ik knik af en toe ook in in mijn polsen en moet voor me leren kijken.

Afbeelding

We waren dus aan het wijken. Goed, poging tot in elk geval. Doordat ik zo veel met mijn handen inwerk verpest ik het meestal Bloos
http://nl.netlog.com/go/explore/videos/videoid=2382403

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/videoid=2382185
Grappig detail bij dit filmpje, de instructeur zegt 'wanneer je paard toch nog STAPT' en op dat moment beginnen er een paar pony's (Timmy ook, maar ik was net mijn laars aan het omhoogtrekken, dus had geen contact) uit zichzelf te stappen. Zo zie je hoe hard die dieren al gefocussed zijn op die stem.

We rijden ook individuele oefeningen. Het verschilt ook per les, gisteren waren er vrij veel mensen en dan is het niet zo makkelijk om allemaal door elkaar te rijden.

Anka_

Re: Van fjord naar warmbloed! Timmy@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:09

Ziet er goed uit hoor, niet zo streng zijn met je handen maar dat geef je zelf al aan.
Is dat een nieuw paard waar je op rijd?
Marie, presto, pruts, frisbee en flash? herken ik Lachen

X_fientje_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:23

heyhey,

lang leve de vinkemolen-ruiters Tong uitsteken

Je doet het wel goed zo te zien op Timmy Knipoog Ik kan me voorstellen dat de overgang fjord-Timmy wel groot is Tong uitsteken
Ik vind de filmpjes wel van mindere kwaliteit om echt te kunnen oordelen wat je fout doet en wat je goed doet Knipoog
In ieder geval wens ik je nog héééél veel plezier met het rijden Knipoog

Ik herken ook nog Zazouke Knipoog en het hoofd van Christophe Tong uitsteken

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:53

Wat je in het eerste filmpje doet is schouder buitenwaarts, geen wijken. Even ter info. Je gebruikt inderdaad (voor zover ik kan zien) je binnenhand te sterk. Je binnenhand zou alleen stelling moeten vragen, het paard moet om je binnenbeen (in dit geval dus je buitenbeen) moeten buigen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:54

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
De foto die je hebt geplaatst is een foto waarop geen rijtechnisch commentaar gegeven kan worden, en ook de filmpjes zijn lastig te beoordelen omdat ze van veraf zijn, en er heel veel ruiters op te zien zijn.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.