Jesse @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Murkje

Jesse @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:51

Hallo!

Vorige week donderdag kon ik eindelijk weer eens iemand strikken om foto's te maken.
Jesse is een Friese 5-jarige ruin en we zijn nu hard aan het trainen voor de wedstrijden.
We krijgen iedere week les, en we werken het meest aan de basis en geregeld een paar passen wijken. Zelf moet ik nog goed op mijn houding letten, maar daar word aan gewerkt!
De galop is bij ons nog erg moeilijk maar ook daar wordt aan gewerkt. Knipoog

Instappen:

Afbeelding

Afbeelding

Draven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In deze hoek ziet meneer altijd spoken Koe

Afbeelding
Tussendoor moet er natuurlijk wel beloond worden Lachen

Afbeelding
Ondertussen moest ik ook nog snel even wat drinken, en daarna gaan we weer vrolijk verder. Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Middendraf.

Afbeelding

Inzet volte:
Afbeelding

Wijken:
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste de galop nog:

Afbeelding

Afbeelding

Askor_Djarne

Re: Jesse @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:37

Ziet er leuk uit zeg !!! Leuk paard heb je !!!

Als tip zou ik je mee willen geven om je boven lichaam iets meer terug te houden. (iets meer naar achteren). En probeer je benen lang te maken en te houden tijdens het rijden Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:20

Leuke combinatie!

Foto's zijn wat klein, maar zo te zien zou je je hakken soms wat meer kunnen uitdrukken, dus je been wat langer maken. Bij de foto van het wijken zit je scheef boven je paard. Zo te zien doe je zelf teveel je best en ga je zelf al in de richting van het wijken zitten Knipoog Als je recht gaat zitten wordt het voor je paard ook makkelijker.
Zo te zien is het probleem bij de galop dat hij nogal uit elkaar valt. Ook logisch, hij is nog maar 5. Wat je zou kunnen doen is veel korte stukjes galoperen. Vaak aanspringen, een volte rijden en dan weer terugnemen. Dus eigenlijk alweer een overgang terug rijden voordat je het gevoel hebt dat hij uit elkaar valt. Zo kun je dat steeds verder uitbouwen.

Verder vindt ik het een zeer leuk aansprekend paard. Gaat vast en zeker helemaal goedkomen met de wedstrijden!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 21:06

Dankjewel voor de leuke reacties! Met de tips kan ik zeker wat. Lachen