Les met 7-jarige Luuk (filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aciree

Les met 7-jarige Luuk (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:15

Wel, eerst maar een korte introductie.
Afgelopen woensdag heeft mijn vriend een paar filmpjes gemaakt van de les met mijn 7-jarige ruin Lucasz. Ik heb hem sinds hij 2,5 was en heb hem zelf beleerd; of liever we hebben elkaar "beleerd". We rijden geen wedstrijden bij gebrek aan vervoer (en soms aan wat ambitie Knipoog ). Ons niveau zal ongeveer bij de B liggen gok ik, meneer is namelijk niet altijd evenzeer in voor een goede training.
Luuk kan soms wat eigenwijs zijn, en hij is het type paard dat het je niet cadeau geeft. Als jij met hem werkt, zal hij voor jou werken en kan hij de sterren van de hemel lopen. Hij heeft dan wel niet de ideale bouw, en een zeer 'slechte' buiging in het achterbeen, maar hij doet vreselijk zijn best
Hij kan ook wel eens wat minder zin hebben en dan is hij erg slim in het zoeken van kleine manieren om het mij moeilijk te maken. Enter Bas. Mijn instructeur is mijn held, samen komen we er altijd wel uit.

De filmpjes; confronterend, maar het valt me hier en daar best mee.
Waar ik wel goed op ga letten de volgende keer zijn:
Mijn benen, oei oei wat een gewapper Bloos
Ellebogen, steek ze vaak teveel af.
Die middendraf, hij mag een stuk actiever, en ik val veel te veel achterover als hij wegdraaft.
Handen bij elkaar houden.
En de aanleuning mag constanter.

Dan rest mij verder niets dan; enjoy en overlaad mij met tips Knipoog

http://www.youtube.com/watch?v=PccLOAI7V1E

Korter filmpje, en wat te ver af.

http://www.youtube.com/watch?v=CHWCPQKcXkY

* edit: gemiste typfout verwijderd

brennie75

Re: Les met 7-jarige Luuk (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:22

ik vind inderdaad dat je bij elke stap ,wat je paard doet hem aandrijft, dat zal jij gewapper noemen, als hij netjes in tempo loopt, moet je je benen stil houden!
ik vind je handen te wijd en te hoog. moeten iets lager en niet te wijd uit elkaar. kijk uit dat je niet gaat zagen!
erg goed wat je doet dat filmen want zo zie je je eigen fouten beter!
veel geluk ermee hoor! groetjes!! Knipoog

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 16:29

Hmm ja, kon je wel een sgelijk in hebben, hij was woensdag wat (te) traag aan het been, en ik plaats van dat ik hem nu eens even één keer goed aanpak blijf ik doorklooien.
Was idd wel goed om te zien, het was bijna 3 jaar geleden dat ik mezelf te paard heb gezien.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 16:33

Ik vind dat hij nog iets korter in zn hals mag worden en wat rustiger in je aanleuning. Je teugels mogen ook wel een sukje korte, lijkt of ze soms in boogjes hangen.
Verder inderdaad je benen stilhouden! Zonder beugels rijden is misschien een keer een idee?

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:08

lleuk paard alleen probeer zoals je zelf al zegd je benen wt stiller te houden en je handen bij elkaar, soms vind ik hem ook wat te diep lopen! succes

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:37

Je moet eerst je handen leren stil te houden. Anders kan jou paard nooit een fijne aanleuning aannemen. Het lijkt mij het beste om eerst eens goed aan je zit te werken.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:42

handen misschienm iets meer bij elkaar? Je klappeert indderdaad met je been. be consequent Knipoog Je hebt je handen wel heel hoog, maar misschien is dat je rij-style. Was dit het inrijden? want dan mag je paard misschien wel iets meer het neusje eruit. en als het dat niet was dan mag hoeft hij ook niet zo diep, iets meer omhoog komen. maar het ziet er mooi uit hoor Knipoog