Marshall [de Haflinger] @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djulita

Marshall [de Haflinger] @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:26

Hee Bokkers Doei!!

Gisteren (07-08-'08) had ik voor het eerst na mijn vakantie weer les.
Op dit moment ben ik vooral met de ontspanning en de nagevelijkheid bezig. Het gaat steeds beter, maar we ondervinden alleen 1 probleem. Marshall loopt liever of over zijn tempo heen, of net eronder. Op dit moment loopt hij net onder zijn tempo. Als ik hem dan iets bijdrijf, loopt hij al snel weer over zijn tempo heen. Er zit dus nog niet echt een tussenweg in. Gisteren tijdens de les zijn we daar veel mee bezig geweest en het ging redelijk goed! Marshall was goed aan het been en zette zijn achterhand er ook goed onder. Ook was hij lekker ontspannen, maar had hij nog net iets ronder in de hals gemogen.

We rijden op dit moment nog geen wedstrijden, maar dat is wel de planning.

Hier de foto's:

[1]
Afbeelding

[2] Lekker achterbeen! Bloos
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5] Marshall kan het met de ogen dicht! Tong uitsteken
Afbeelding

[6] Lekker beenwerk! Vingers aflikken
Afbeelding

[7]
Afbeelding

Ik had ook nog een paar foto's van een andere training.
[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10] Achterhand had er meer onder gemogen.
Afbeelding

Dit waren de foto's! Laat ook even een berichtje achter..
Groetjes Djulita en een hoefje van Marshall Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Djulita op 08-08-08 11:01, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelyd

Re: Marshall [de Haflinger] @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:33

ik vind het er echt niet verkeerd uitzien maar heb af en toe eht idee dat je wel heel veel inwerkt met je binnenhand (kan ook moment opname zijn hoor) ik vind je een hele nette houding hebben mischien je beugels 1 gaatje langer(niet dat ze nu heel kort zitten hoor) of je onderbenen wat meer terug???

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:37

je [pony mag volgens mij wel iets actiever lopen(kan ook zijn dat het alleen zo lijkt:P)
veder vind ik dat je haff een super leuk koppie heeft:D

Suc-6 veder samen:)

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:41

lovelyd schreef:
ik vind het er echt niet verkeerd uitzien maar heb af en toe eht idee dat je wel heel veel inwerkt met je binnenhand (kan ook moment opname zijn hoor) ik vind je een hele nette houding hebben mischien je beugels 1 gaatje langer(niet dat ze nu heel kort zitten hoor) of je onderbenen wat meer terug???

Hoe bedoel je dat ik heel veel inwerk met mijn binnenhand? Ik kneed met mijn binnenhand en leg daarbij mijn binnenbeen aan, zodat hij mijn hand op kan gaan zoeken en nagevelijk wordt.

Met langere beugels rijden vind ik niet fijn, dus ik zou op mijn onderbenen gaan letten. Bedankt voor de reactie Tong uitsteken!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 10:42

kimberliie4 schreef:
je [pony mag volgens mij wel iets actiever lopen(kan ook zijn dat het alleen zo lijkt:P)
veder vind ik dat je haff een super leuk koppie heeft:D

Suc-6 veder samen:)

Heb je het verhaal boven de foto's gelezen?

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:00

Verder niemand meer commentaar of tips?

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:12

Leuke pony! ik vind je houding ook best netjes eruit zien. eventueel inderdaad de beugels iets langer. Ik heb wel het idee dat hij inderdaad niet echt voorwaarts loopt, en als hij dat niet doet kan hij ook nooit nageeflijk gaan lopen!! Daarnaast heb ik ook een beetje het idee dat je best gefixeerd bent op het nageeflijk lopen, je hebt je handen soms wel erg breed en laag, en een strenge binnenhand. probeer hem gewoon vooral voorwaarts te rijden, en je handen iets voor en boven de schoft te houden. en dan vanuit dat voorwaartse hem de kans geven zelf in die ontspannign en nageeflijkheid te zakken

Succes verder, en jullie komen er vast wel! jullie zijn een leuke combi!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:19

Sjapaz: Bedankt voor de tips! Ik zal er aan gaan werken.

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:38

Ik zou je beugels toch echt wel 2 gaten langer doen.
Verder een leuke haf! Gaat al de goede kant op! Succes

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:42

Je handen hangen naar beneden. probeer ze rechtop en bij elkaar te houden, want er is ook een foto waar je je handen ongelovelijk naar benden trekt en uitelkaar hebt. Daar word je pony niet losser van, maar wel sterker. Het is maar op wat voor manier je rijd, maar wat ik altijd rijd is van binnen naar buiten rijden. Dus van je binnen been op je buitenteugel. En ik las dat jij met je binnen hand knijpt? Kan je dat uitleggen, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord?

Groejtes

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:44

Ik vind trouwens wel dat je benen mooi aansluiten op je zadel. Na mijn mening hoeven ze niet perse een gaatje langer, als jij dit lekker vnid zitten.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:47

leuke haf heb je,maar als hij snel te voorwaards loopt zou ik daar van gaan profiteren.
doe je sporen af dat kan al een hoop schelen, rij dan veel overgangen met je zit en benen.
ik doe dit ook met mijn haf want die loopt ook gouw te snel en dit werkt echt super!
dan kan je later je spoortje ook beter gebruiken als je moeilijkere oefeningen gaat oefenen.
succes ermee.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:15

Femke16 schreef:
Je handen hangen naar beneden. probeer ze rechtop en bij elkaar te houden, want er is ook een foto waar je je handen ongelovelijk naar benden trekt en uitelkaar hebt. Daar word je pony niet losser van, maar wel sterker. Het is maar op wat voor manier je rijd, maar wat ik altijd rijd is van binnen naar buiten rijden. Dus van je binnen been op je buitenteugel. En ik las dat jij met je binnen hand knijpt? Kan je dat uitleggen, daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord?

Groejtes

Ik knijp niet, ik kneed. Daar zit wel een verschil tussen.

irisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:30

probeer je handen rustig stil te houden..
verder ziet de laatste foto er erg mooi uit!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:36

Irisamber: Bedankt voor de reactie. Ik ga op mijn handen letten!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:38

Hij mag inderdaad iets meer voorwaarts, daarmee bedoel ik niet dat hij harder moet lopen, maar met meer impuls vanuit de achterhand. Jij moet constant het idee hebben dat als je been geeft, hij naar voren gaat, zelfs in stap. Wat jij denk ik met 'boven het tempo lopen' bedoeld is dat hij van het achterbeen af gaat lopen, dan gaat ie lekker vlot, maar jij hebt 100 kilo in je handen. Als hij onder zijn tempo loopt is hij eigenlijk niet voorwaarts, jij werkt je de blubber om hem vooruit te krijgen en hij ontspant nog steeds niet. Probeer je niet te veel te richten op het nagevelijk rijden, maar richt je er eerst op dat hij netjes met impuls gaat lopen, dan zal je zien dat hij vanzelf nagevelijk wordt. Als hij genoeg met de achterhand er onder komt laat hij van zelf los van voren.

Let verder op je handen, niet te breed zetten (heb die neiging ook, maar daar worden ze alleen maar sterk van Lachen )

Verder vind ik Marshall een tikkeltje dik.. Bloos

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:41

Marieke_K schreef:
Hij mag inderdaad iets meer voorwaarts, daarmee bedoel ik niet dat hij harder moet lopen, maar met meer impuls vanuit de achterhand. Jij moet constant het idee hebben dat als je been geeft, hij naar voren gaat, zelfs in stap. Wat jij denk ik met 'boven het tempo lopen' bedoeld is dat hij van het achterbeen af gaat lopen, dan gaat ie lekker vlot, maar jij hebt 100 kilo in je handen. Als hij onder zijn tempo loopt is hij eigenlijk niet voorwaarts, jij werkt je de blubber om hem vooruit te krijgen en hij ontspant nog steeds niet. Probeer je niet te veel te richten op het nagevelijk rijden, maar richt je er eerst op dat hij netjes met impuls gaat lopen, dan zal je zien dat hij vanzelf nagevelijk wordt. Als hij genoeg met de achterhand er onder komt laat hij van zelf los van voren.

Let verder op je handen, niet te breed zetten (heb die neiging ook, maar daar worden ze alleen maar sterk van Lachen )

Verder vind ik Marshall een tikkeltje dik.. Bloos

Klopt! Marshall is idd iets aan de dikke kant. Bedankt voor de tips, ik ga er aan werken!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:42

Wat een onwijs leuke haff zeg !!!:) Als opmerkingen zou ik je graag mee willen geven: Benen lang maken (beugels wat langer vind je vrij kort zitten) Hakken uitdrukken en probeer je handen wat boven de schoft en dichter bij elkaar te houden. Dat stuurt makkelijker en je voelt beter wat je paard doet. Voor de rest ziet het er super uit !!!

Succes verder en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt Knipoog

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:42

Als je aan ontspanning wilt werken kan je ook beginnen met stukjes voorwaarts neerwaarts te rijden.
In het begin is dit even zoeken maar als je paardje door hoofd waar zijn hoofd hoort wordt het als maar makkelijker en krijg je hem ook beter over zijn rug gereden

en welkom bij de club van ..
zwanenhandjes haha
Je duwt je handen naar beneden ipv ze voor je te houden & recht te houden.
Hier moet je toch even op letten want zelf merk je het niet echt maar het valt wel op
Je kan eigenlijk denken dat je een flesje in je handen houdt en denk dat je duimen altijd vanboven moeten zijn.
Je teugels mogen trouwens ook iets korter en je handen iets meer bij elkaar

En wat een heerlijk haf heb je toch maar onder je kont Haha!

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:46

Askor_Djarne: Bedankt, ik heb zeker wat aan je tips!

Miss_Maya: Ik weet het van mijn handen. Tijdens de les werd ik er ook telkens op gewezen, maar automatisch gingen ze telkens weer de verkeerde kant op. Ik ga er aan werken!
Bedankt voor de reactie!