[HAW] Wamorkus (springpaard) dressuurtraining @ home

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

[HAW] Wamorkus (springpaard) dressuurtraining @ home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:46

http://www.youtube.com/watch?v=wWLxwt_cRX4

Mijn lieftallige paardje Wamorkus tijdens een dressuurtraining. What do you think?

Eigen commentaar: Nog iets stiller in het hoofd (hij), ik voor me uit kijken Tong uitsteken en de wissels gaan normaal wel iets soepeler trouwens Nagelbijten / Gniffelen

Gipsylover

Re: [HAW] Wamorkus (springpaard) dressuurtraining @ home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:51

Wat een knapperd.
Vind het er netjes uit zien, vind hem wel iets te diep lopen, zeker in het begin. Daar mag tie d'r ietsjes meer uit.
Verder inderdaad goed voor je uit kijken!
Verder netjes hoor Lachen!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:53

Gipsylover schreef:
Wat een knapperd.
Vind het er netjes uit zien, vind hem wel iets te diep lopen, zeker in het begin. Daar mag tie d'r ietsjes meer uit.

Dank je wel! Ja dat doet ie ook, hij loopt het liefst zo ver mogelijk achter de teugel om het werk te ontlopen Tong uitsteken Ik probeer er aan te werken, extra been en dat rustig opvangen!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:54

Charlenexx schreef:
Gipsylover schreef:
Wat een knapperd.

Citaat:
Dank je wel! Ja dat doet ie ook, hij loopt het liefst zo ver mogelijk achter de teugel om het werk te ontlopen Tong uitsteken Ik probeer er aan te werken, extra been en dat rustig opvangen!

Prima Lachen Veel succes in iedergeval nog!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:27

Jeetje Char, heeft de mijne eindelijk de springring betreden, kom jij met dressuurfilmpjes.. het moet niet gekker worden! Tong uitsteken

Hij toont op het filmpje wat lang nog in de rug en kort in de hals zeg maar. Maar ik las dat je dat zelf ook weet, dus komt wel goed dan. Verder zou het draftempo iets lager kunnen, dat hij wat meer tijd krijgt om te dragen achter ipv alle power die erin zit eigenlijk gewoon naar voor weg te gooien. Denk dat als hij daar wat sterker wordt op den duur, je aanleuning vanzelf makkelijker (minder achter de teugel) en stiller zal worden.
Maar je bent lekker bezig!!
En zoals je al zei, als je dan toch dressuutmuts wil spelen wél even netjes voor je blijven kijken he Tong uitsteken

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:31

Noukie schreef:
Jeetje Char, heeft de mijne eindelijk de springring betreden, kom jij met dressuurfilmpjes.. het moet niet gekker worden! Tong uitsteken

Hij toont op het filmpje wat lang nog in de rug en kort in de hals zeg maar. Maar ik las dat je dat zelf ook weet, dus komt wel goed dan. Verder zou het draftempo iets lager kunnen, dat hij wat meer tijd krijgt om te dragen achter ipv alle power die erin zit eigenlijk gewoon naar voor weg te gooien. Denk dat als hij daar wat sterker wordt op den duur, je aanleuning vanzelf makkelijker (minder achter de teugel) en stiller zal worden.
Maar je bent lekker bezig!!
En zoals je al zei, als je dan toch dressuutmuts wil spelen wél even netjes voor je blijven kijken he Tong uitsteken

Hoe ging het in de springring??

Wat je zegt klopt inderdaad helemaal! Ik was laatst bij Gert van der Hoorn (reed daar een andere) en kreeg soort gelijk commentaar. probeer er hard aan te werken! Ging vandaag al iets beter en rustiger. Mijn paard vind het alleen heel moeilijk om in een rustig tempo te lopen, te blijven ontspannen en zichzelf meer te gaan dragen. Weet zelf eigenlijk ook niet zo goed hoe ik hem daarbij kan helpen Bloos! (ben ook maar een simpele springruiter Knipoog).
En dat voor me uitkijken is echt een dramaaa, vandaag weer heel de tijd naarbeneden gestaard, zo stom Huilen van het lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:44

Ik heb je even pm gestuurd, voor we teveel offtopic gaan.
Heb daar al wat uitgebreider geantwoord ook, maar de combinatie dragend, ontspannen enz kost best kracht. En dus ook gewoon wat meer tijd. Steeds kleine stukjes, tempo rustig, schakelen, zelf makkelijk blijven in je hand, maar dan wel weer tegen die hand op rijden, zónder echt harder te gaan.
En als je zelf voor je kijkt zit je al meer op het achterbeen, ook dat scheelt toch net weer een klein stukje Knipoog (maar eh, ik kijk vaak ook niet helemaal de juiste kant op hoor Clown)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:55

Noukie schreef:
Heb daar al wat uitgebreider geantwoord ook, maar de combinatie dragend, ontspannen enz kost best kracht. En dus ook gewoon wat meer tijd. Steeds kleine stukjes, tempo rustig, schakelen, zelf makkelijk blijven in je hand, maar dan wel weer tegen die hand op rijden, zónder echt harder te gaan.
En als je zelf voor je kijkt zit je al meer op het achterbeen, ook dat scheelt toch net weer een klein stukje Knipoog (maar eh, ik kijk vaak ook niet helemaal de juiste kant op hoor Clown)

Hmmzz ik hebt toch altijd geleerd niet op kracht te rijden want dan krijg je een eeuwige strijd maar ik sluit me bij het commetaar van de rest aan en naar mijn idee ben je watl fel betreft hand - mond contact. Tis trouwens een mooi beestje ik vind hem alleen wat gespannen overkomen. maar succes verder met hem Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:58

hoho, ik bedoel ook niet kracht van de ruiter! (zie mijn "makkelijk blijven in je hand" Knipoog)
Maar voor het paard kost het wel kracht Knipoog

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:03

Noukie schreef:

Hij moet ook meer met het neusje eruit, maar zijn manier om het werk te ontlopen is door achter de teugel te gaan lopen en zich zo te onttrekken van wat ik van hem vraag. Hierdoor heb je heel snel een los-vast verbinding en komt mijn hand 10 x zo sterk aan. Dus dat heeft allemaal wel een reden. Ik werk er hard aan om hem iets meer voor me te krijgen. Das alleen zo simpel nog niet!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:09

nee dat geloof ik die van mij doet precies anders om en zet zich graag avst als die geen zin heeft

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 19:12

haffylover schreef:
nee dat geloof ik die van mij doet precies anders om en zet zich graag avst als die geen zin heeft

Krijg je wel ongelooflijke spierballen van Knipoog Dat vind ik altijd moeilijk om mee om te gaan, omdat mijn paard eigenlijk altijd te los loopt, als ik dan een ander paard rij en die zet zich vast word ik ook altijd te strak. Terwijl je dan juist moet ontspannen en het verend moet vragen etc etc

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:14

mooi paard!, alleen af en toe loopt hj wat te diep verder ziet het er goed uit!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:59

Heeey char!!

Leuk dat ik je hier tegenkom Tong uitsteken
Wat een mooi paardje heb je toch Haha!
Het enige commentaar wat ik heb is dat ik hem iets onrustig in z'n aanleuning vind en hij heeft de neiging om achter de loodlijn te lopen..
Zal ik volgende week een keertje langs komen met m'n nieuwe waggie Lachen

Kusjes,

Charlotte

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:31

maximiliaan schreef:
Heeey char!!

Leuk dat ik je hier tegenkom Tong uitsteken
Wat een mooi paardje heb je toch Haha!
Het enige commentaar wat ik heb is dat ik hem iets onrustig in z'n aanleuning vind en hij heeft de neiging om achter de loodlijn te lopen..
Zal ik volgende week een keertje langs komen met m'n nieuwe waggie Lachen

Kusjes,

Charlotte

Hey ja I know. Hij ontwijkt werk graag door achter de teugel te gaan lopen en mn tuegel druk op elke andere mogelijke manier te ontwijken Tong uitsteken Ja lijkt me leuk als je langskomt! Moet je wel bij mn nieuwe stal langskomen he Haha!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:34

Het is wel goed dat hij wijkt voor druk, bij die van mij is het juist tegenover gesteld, hoe meer teugeldruk hoe harder hij er tegenin gaat... Rare ventjes toch die paarden Knipoog
Kletsen op msn wel even verder.. xxxx

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:40

hij loopt erg opgekropt ook gaat zn koppie van links naar rechts en dat gaatop sommige stukken erg duidelijk. dit betekend dus dat jij je handen niet sti hebt en als het ware wat aan het zagen ben.
zorg da je hem eerst vooruit hebt lopen en daarna ga je proberen dat hij je hand wil gaan volgen.
op die manier worden ze ook stiller met hun hoofd.
veel succes er nog mee

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:43

ikke20 schreef:
hij loopt erg opgekropt ook gaat zn koppie van links naar rechts en dat gaatop sommige stukken erg duidelijk. dit betekend dus dat jij je handen niet sti hebt en als het ware wat aan het zagen ben.
zorg da je hem eerst vooruit hebt lopen en daarna ga je proberen dat hij je hand wil gaan volgen.
op die manier worden ze ook stiller met hun hoofd.
veel succes er nog mee

Als je goed kijkt zie je dat zijn hoofd achter de teugel loopt en ik dat probeer op te vangen maar hij dat ontwijkt Knipoog Als ik zou zagen zouden mijn handen bewegen en ehm, dat doen ze dus niet... En hij loopt daar al op een zeer hoog tempo om dat voor elkaar te krijgen. Maar goed, het gaat nu al weer beter. Binnenkort weer een nieuw filmpje. bedankt voor je reactie Lachen

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:45

ben het helemaal eens met ikke20

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:53

nuvel schreef:
ben het helemaal eens met ikke20

Ok jij ook bedankt Lachen voor jou dan ook bovenstaande reactie Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:57

hoi hoi.
probeer hem wat meer recht te stellen in paats van telkens stelling naar binnen te vragen,sommige stukjes loopt hij een beetje weg voor je buiten been(sommige wendingen)
dus iets minder hand en wat meer been,als hij onrustig word met zijn hoofd zet je hand dan wijd uit elkaar,en druk hem met je been bij,zodra hij het goed doet sluit je je hand weer,en inderdaad veel overgangen rijden en schakelen.
ziet er al super uit hoor!het zijn die kleine dingetjes,vooral dat rechtstellen is belangrijk,daar heb je allen maar profijt van in het parcours!
succes groetjes saskia

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:13

aah wat een lief blesje Bloos
hij loopt veel te diep dit kan je oplossen door hem wat meer op het achterbeen te laten lopen,
veel (schijn)overgangen maken Tong uitsteken
en jij mag wel wat trotser zitten je handen iets meer dragen je tenen naaar binnen draaien en proberen
(ik weet dat het moeilijk is Cool )geen centen zoeken Haha!
succes

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:24

Ik vind je zit wel heel netjes hoor!!

Het filmpje is niet echt duidelijk (beetje blokkerig bij mij op de pc) maar zie idd wel wat je bedoelt met zn hoofd.. Wat ik me afvraag is of zijn hoofd op jou hand reageerd, of jou hand op zijn hoofd.. het ziet er namelijk naar uit dat je heeel streng bent met je hand, in dat geval zou me het ook niet verbazen dat hij achter de LL blijft om dit te ontlopen..

Ik zie graag wat meer achterbeen er onder, misschien is he gemakkelijker om zn achterbeen erbij te rijden en zo zn neusje eruit dan andersom? Probeer die nagevelijkheid te rijden dmv je been en niet je hand zodat ti automatisch ruimte blijft houden in zn kaak, die vervolgens met je been kan opvullen van achteruit naar vore toe..

Ziet er iig wel netjes uit, jullie zijn een mooie combi Haha!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:32

Romyv schreef:
Ik vind je zit wel heel netjes hoor!!

Het filmpje is niet echt duidelijk (beetje blokkerig bij mij op de pc) maar zie idd wel wat je bedoelt met zn hoofd.. Wat ik me afvraag is of zijn hoofd op jou hand reageerd, of jou hand op zijn hoofd.. het ziet er namelijk naar uit dat je heeel streng bent met je hand, in dat geval zou me het ook niet verbazen dat hij achter de LL blijft om dit te ontlopen..

Ik zie graag wat meer achterbeen er onder, misschien is he gemakkelijker om zn achterbeen erbij te rijden en zo zn neusje eruit dan andersom? Probeer die nagevelijkheid te rijden dmv je been en niet je hand zodat ti automatisch ruimte blijft houden in zn kaak, die vervolgens met je been kan opvullen van achteruit naar vore toe..

Ziet er iig wel netjes uit, jullie zijn een mooie combi Haha!

Ik ben juist veel te los met mn hand alleen hij wil er niet aankomen omdat ie dan aan het werk moet. Ik rijd hem altijd al op een hoog tempo, maar dan moet je dat opvangen en tegen houden waardoor zijn achterbeen eronder komt, maar als hij zn hoofd blijft wegduiken omdat ie geen zin heeft om aan het werk te gaan word het een beetje lastig Knipoog dus het is een beetje een vicieuze cirkel.
Ik rijd áltijd met been, dat zie je ook wel als je hem ziet lopen dat hij goed intreed met zn achterbeen in het spoor van zijn voorhoef.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:37

lissisanne schreef:
aah wat een lief blesje Bloos
hij loopt veel te diep dit kan je oplossen door hem wat meer op het achterbeen te laten lopen,
veel (schijn)overgangen maken Tong uitsteken
en jij mag wel wat trotser zitten je handen iets meer dragen je tenen naaar binnen draaien en proberen
(ik weet dat het moeilijk is Cool )geen centen zoeken Haha!
succes

Als je de reacties erboven gelezen had, zie je dat dit al heeel vaak gezegd is en ik ook al meerdere malen daar uitleg over gegeven heb. Dus voor jou hetzelfde: Te diep lopen is voor hem dé manier om onder het werk uit te komen. Een paard op het achterbeen rijden doe je door been te geven en alles wat het paard "te hard" wil verend op te vangen met de hand en dat hij dan dus mooi tegen de teugel aan loopt en sluit van achteren. Maar hij ontwijkt mijn hand wat het heel moeilijk maakt om dat effect te bereiken. Tevens is het ook nog een keer zo dat hij ook heel makkelijk zn nek hoog achter de teugel wil dragen, hard wil gaan rennen (hele harde draf) en daarbij zn rug ook nog es wegdrukt. Dus het moet in fases, in ieder geval loopt ie nu wel met zn hoofd laag op een redelijk ontspannen manier.

Houding: Sorry ik ben springruiter en mag zelfs van mijn trainer mijn handen niet hoog dragen maar ik moet ze laag en voor houden (op het filmpje zit ik te breed met mn handen). Tevens moet ik met mn knieen van het zadel af en mn onderkuit eraan, waardoor automatisch je tenen iets meer naar buiten gaan. En naar beneden kijken had ik zelf al gezegd.

Bedankt voor je reactie Knipoog