Such a boy @ 'work'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Such a boy @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:21

Hoi!

Ik heb hier op vakantie EINDELIJK de mogelijkheid gehad om te mogen rijden Haha! De dochter van een collega van mn paps hier heeft een paard, en daar ging ik vandaag heen! Lachen

Ik ben zelf een beetje bangig, vertrouwen met vreemde paarden is nogal weg.. Ik vond het heel fijn, ik had vandaag meteen een veilig gevoel Lachen Heb eerst een paar rondjes in de 'bak' gedaan, daarna gingen we een rondje stappen in het bos Haha! Daar geen foto's van Knipoog
De natuur is hier zo verschrikkelijk mooi Haha! Op gegeven moment kwamen we op een paadje van e berg af... Ik dacht; ok als ie nu struikeld zijn we screwed Tong uitsteken Zo super stijl, en allemaal stenen en zo Tong uitsteken Maar hij liep heel secuur naar beneden, zonder te struikelen gelukkig Tong uitsteken

In de bak heb ik nog wat gestapt en gedraafd Lachen Hij is heel anders dan ik gewend ben, want ik moest mn hand zo stil mogelijk houden, en alleen op mn been rijden zo'n beetje... Hij kwam regelmatig in protest, door miscommunicaties.
Ik was mn eigen rijbroek vergeten, en mn laarzen konden niet mee in t vliegtuig, dus heb gereden met spijkerbroek en de meest geschikte schoenen(laarzen dus) die ik mee had. De geleende cap was 2maten te klein, fijn Rolleyes

Puntjes van mezelf;

*Handen meer dragen
*Meer knik in elleboog
*hakken uitdrukken
*onderbeen iets naar achter
*meer rechtop, wil nogal gauw inzakken.
*ik heb normaal mn beugels een stuk langer, maar dit is een springzadel, niet gewend Haha!

Wees lief, het was de eerste keer op dit paard Haha! Tips zal ik proberen te onthouden tot volgend jaar Huilen van het lachen Of proberen toe te passen bij het rijden in NL Lachen Ohja en sommige foto's moesten sterk ingezoomd worden, mn paps is geen prof-fotograaf hee! Tong uitsteken

Komen ze!;

1.Afbeelding
Meet such a boy Haha!

2.Afbeelding
En er op Lachen

http://img227.imageshack.us/img227/2104/img6595yo9.jpg
Blije toeschouwer Tong uitsteken Kindje van de eigenaresse van Such a Boy Lachen

3.Afbeelding
Even wennen. Hier deed ik nog te veel met mn handen waardoor hij alleen maar bovenin bleef.

http://img134.imageshack.us/img134/5010/img6610ow7.jpg
En daar gaan we even een rondje maken Lachen

http://img134.imageshack.us/img134/6017/img6624vn5.jpg
Met gladde spijkerbroek rijdt NIET optimaal Tong uitsteken

4.Afbeelding
Misschien wat te diep, maar op dit moment beter te diep dan kop in de lucht. Voor een eerste keer Lachen

5.Afbeelding
Wel netjes, ook fijne buiging vind ik Lachen

6.Afbeelding
Fijn stapje net de bocht om Tong uitsteken Heb veel van die 'net de bocht om' foto's haha Tong uitsteken

7.Afbeelding
Drafje, hier is hij er net te veel uit met zn neusje, maar vind het toch wel een ontspannen beeld geven eigenlijk Lachen
Shoot when i'm wrong hoor Haha!

8.Afbeelding
fijnnnnnnn achterbeen Haha!

9.Afbeelding
Mooi Haha! Ik wat minder naar de knapperd kijken Knipoog Teugels misschien tikje korter, ik spot een boogje?

10.Afbeelding
Mooi paard Haha!

11.Afbeelding

12.Afbeelding
En klaar Lachen

Wees niet te hard voor ons, het was de eerste en voorlopig laatste keer, volgend jaar mogen we weer Knipoog

Gipsylover

Re: Such a boy @ 'work'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:20

Wat leuk dat je erop mocht!
Probeer inderdaad goed op je eigen houding te letten, maar dat zei je zelf al. Probeer verder ook er trots op te zitten, mooi trots rechtop zitten lost al veel op! En volgende keer inderdaad toch je beugels wat langer doen.

Vind het wel een knapperd hoor Ja

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:10

leuk paardje!!

maarre 'teugel korter' = je ziet dat hij met zijn neus 'erin' blijft hangen en dus niet jouw hand volgt... op zo'n moment moet je juist naar je hand toe rijden ipv teugels korter nemen Knipoog

en wat me opvalt is dat als een paard zijn achterbeen optilt het gelijk 'mooi achterbeen gebruik' is, maar als je goed oplet zie je dat de passen van de voorbenen nog velen malen groter zijn dan van de achterbenen, wat dus betekent dat hij nog op de voorhand loopt!!!! Haha!

maar fijn dat je zo lekker hebt gereden en nu in NL verder gaan Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:47

Dankjullie Lachen

Gipsylover; haha dat ik trotser moet zitten hoor ik zo enorm vaak Haha! Doe mn best, echt Haha! Maar zodra ik lekker ontspan, kak ik vaak in Tong uitsteken

CindyUniek;ik vind bij foto8(waar dus bij staat fijn achterbeen) hij ook daadwerkelijk een fijn achterbeen gebruik heeft! Lachen En volgens mij doet hij dat ook daar Tong uitsteken En nouja, het was de eerste keer Haha!

Ik wou trouwens nog even toevoegen dat ik best trots op mezelf was Haha! Ik had een beetje een panische angst ontwikkelt bij vreemde paarden, maar deze stapte ik vrijwel meteen heel relaxt op Lachen Dus heb weer iets overwonnen Haha! Trots Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:56

349 views en 5 berichten waaronder 3 van mij Huilen van het lachen Best zielig Haha! Heeft niemand wat te zeggen? Haha! Mag hoor Huilen van het lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:00

Ikke ikke ikke!!!
Hey meis, ziet er lekker uit hoor, fijn beeld en als jij er een fijn gevoel bij hebt kan je blij zijn. Mooi paardje trouwens, zit een leuk koppie op...En straks weer naar je zwarte toppertje hier in Zwolle:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:08

Dankjewel meis Haha! nog andere mensen? Lachen Ik weet niet of jullie wat met de foto's kunnen maar wil graag bruikbare tips Lachen Tov het paard heeft het misschien niet enorm veel zin, maar plaats maar gewoon er zit vast wel wat tussen waar ik wat mee kan Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:09

Ziet er best netjes uit. Punten van je houding zijn al genoemd dus dat hoeft niet meer. Achterbeen mag er nog meer bij, zodat zijn achterbeen ongeveer in de afdruk van het voorbeen komt zeg maar. Maar het lijkt me een heel fijn te rijden paard

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:12

Ja was het ook Haha! Hoefde maar heel weinig te doen en dan ging het bijna vanzelf Lachen Hij was wel een beetje lui maar dat zij de eigenaresse al haha Knipoog Dankjewel Lachen

Marijeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:13

Leuk beestje, maar denk erom dat je teugels niet te slap komen te hangen.
Je kan namelijk ook rustig in je hand zijn zonder je teugels los te laten Knipoog

Probeer eens te oefenen met een paar touwtjes of teugels aan de muur geknoopt of dat iemand anders ze vast houdt.. Knipoog Dat laatste is beter want als je dat dan andersom doet kan je voelen wat een paard in zn mond voelt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:16

Goeie tip! Ik zal het eens proberen Lachen
rustig in de hand zonder teugels los dat snap ik Lachen Wist namelijk niet dat ze zo los waren Lachen

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:34

Dat is heel wat anders dan Target! Knipoog

Probeer wat trotser te gaan zitten. Tenen netjes naar binnen draaien. En meer zitten op je kont. Meer contact met de mond houden of had je nog was dat moest drogen? Knipoog

Ik vind wel dat je al stukken vooruit bent gegaan. Tuurlijk zijn er nog dingetjes waar aan gewerkt moet worden maar dat komt allemaal vanzelf. En trouwens zelfs Anky heeft wel dingetje die netter kunnen Lachen
Je gaat er helemaal komen en met het vertrouwen met vreemde paarden gaat het ook goed komen. Bij ons kan je ook altijd langs komen om even een keer op Merel of Amigo te rijden hoor Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 17:41

Dankjewel meid Lachen Ik merk ook wel dat ik vooruit ga Lachen maarja, met spijkerbroek zit je toch een stuk minder stevig dan met leren kont he haha Knipoog Ja ik was echt vet trots op mezelf Haha! Ik heb denk ik het 2 seconen spannend gevonden Lachen En nog een beetje toen ik galopje ging proberen Lachen Verder niet Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 18:57

Zijn er nog andere mensen die mij tips kunnen geven? Ik wil echt graag dingen weten die ik niet goed doe Haha! En die ik wel goed doe ook eigenlijk haha altijd fijn omte horen Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:58

Ik vind dat je van foto's niet veel rijtechnisch commentaar kunt geven Annelotte, althans niet van deze foto's

Het is & blijft een moment opname Clown Dan had je een filmpje moeten plaatsen ofzo. Vind het er verder wel leuk uitzien hoor, je moet alleen echt wat rechter gaan zitten Knipoog maar goed, de eerste keer op een paard zal nooit perfect zijn.. Verder inderdaad je hakken goed uitdrukken, en de beugels even iets langer Knipoog

Toch leuk dat je er even op mocht rijden hoor! Lijkt erg leuk paard Ja

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:28

haii schat
ik Ben Super trots op je dat je op ut paardje bent gegaan.
ziet er goed uit:D

nog een lekkere vakantie gehad..

xxx

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:44

mm lastig rijtechnisch commentaar te geven...
wel goed dat je erop durfde Haha!
beugels hadden van mij wel een gaatje langer gemogen!
Let erop dat de achterhand actief blijft!
verder wel leuke combi Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:50

Dankje fenk Haha! Nja t zijn natuurlijk momentopnames, en niet ideale omstandigheden Lachen Ik had de beugels al 3 gaten langer gedaan, en voor mn gevoel zat het nu wel lekker Lachen Wel apart want op Target, die zn zadel neigt naar springen, heb ik ze wel altijd vet lang Rolleyes Sockan(sok in het zweeds, naar zn 4sokjes) was een beetje lui dus af en toe moest ik m wat wakkeer schudden Tong uitsteken

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:26

Erg leuk paard !
Tof van de eigenaar dat je ff mocht rijden.
t is altijd ff wennen op een vreemd paard, daarom is rijcommentaar dan altijd moeilijk te geven.
hopelijk mag je dr de volgende keer weer op!