verzet tegen het been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

verzet tegen het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:48

Als mijn paard geen zin heeft om te werken en ik geef been,krijg ik verzet en wil een bok geven,Wie herkent dit en wat doe je eraan? een tik met een zweep werkt averechts,dan heeft hij de zin juist en blijft zo doen,negeer ik het is het naar een tijd over...gr kiddes

annepaardoes

Re: verzet tegen het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:49

Heb je eerst alle medische zaken uitgesloten?

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:50

annepaardoes schreef:
Heb je eerst alle medische zaken uitgesloten?

ja medisch is er niets aan de hand,en een goed passend zadel.. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:51

Negeren dus en eens kijken of je paard ergens last van heeft. Soms geven mensen ook veel te veel been, ik weet niet of je jezelf ook eens bewust hebt doorgelicht? Doe je zelf misschien iets waardoor je je paard in de weg zit?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:54

mijn paard heeft ook gauw de neiging dat als ze het moeilijk krijgt om fel te reageren op het been. ik ben wel benieuwd op welke manier jou paard dat doet. mijne gaat uitslaan. ik heb hierdoor in behoorlijk wat dippen gezeten.

ik merk nu echt dat als het haar moeilijk word ze gaat slaan. een ding raad ik je aan. reageer er niet op! omsturen en wegrijden. reageerd ze niet, moet je er even goed achterna rijden. en dan gewoon opnieuw de oefening uitvoeren. op een gegeven moment heeft een paard door dat het geen zin heeft om zich te verzetten en houden ze gauw op.

in het begin werd ik er 'boos' om en reed ik ook met zweep. voor mij is het nu echt duidelijk dat mijn paard één hulp moet krijgen. is dat niet duidelijk. nog een goede hulp. ik moet haar niet blijven pushen. met zweep rijd ik niet of nauwelijks. in het begin reed ik met spoor omdat ze anders gewoon bleef stil staan. nu rijd ik ook regelmatig zonder spoor.

daarnaast vind ik het verstandig om goed les te nemen. iemand die jou hieruit kan begeleiden. en niet op een manier om het eruit te tikken! het paard wil toch iets aangeven.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:55

Is het een merrie ?
Die willen zich wel eens verzetten tegen het been als ze hengstig zijn...

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:56

Myrano schreef:
Is het een merrie ?

Sorry, zie net da je hij schrijft..geen merrie dus, te snel gelezen.. Bloos

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:56

Myrano schreef:
Is het een merrie ?

Het is een ruin Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 23:06

ik heb ook nog gereageerd Knipoog mijn paard is btw een merrie. maar dit is geen gedrag bij willigheid

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:43

Is afhankelijk van het paard hoe je meot reageren. Soms kun je neit anders dan een zweep gebruiken. Lopen is nou eenmaal lopen. Als je een paard hebt als heirvoor beschreven dan duidelijke hulpen gebruiken en oefeningen gewoon herhalen tot ze het goed doen.

Verder veel voor afwisseling in eht werk zorgen zodat ze haar zin blijft houden.