Wish (quasimodo x blanc rivage) @ basiswerk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desleen

Wish (quasimodo x blanc rivage) @ basiswerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:06

Wish is een 5 jarige ruin met afstamming: Quasimodo z x blanc rivage. Ik ben met hem aan het rijden sinds december, hij was toen net zadelmak. Nu dus een dik halfjaar onder het zadel. We zijn aan het trainen en aan het proberen om op b niveau te komen zodat we wedstrijden kunnen gaan rijden. Deze foto's zijn van een aantal weken geleden toen mijn paard nog bij mijn instructeur stond. Wish is sinds een paar weken, na deze foto's,naar huis gekomen. Op deze foto's zijn we vooral bezig met basiswerk.

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

shireen

Re: Wish (quasimodo x blanc rivage) @ basiswerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:09

Mooi paard, en je heb een nette houding ik vraag me alleen af of hij nou in je teugels hangt of dat het zo lijkt?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:14

Is het paard groot, of ben jij niet zo groot? Tong uitsteken
Erg leuk paard! Hij lijkt inderdaag een beetje te hangen in de teugels. Probeer dit te voorkomen door hem van achter goed bij te drijven, hierdoor komt ook de achterhand er goed onder.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 07:33

Leuk paard!
Probeer niet teveel te gaan hangen aan de teugels,, ZIet er leuk uit hoor verder!
Succes!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:17

Vind het een leuk paard! Ja
Probeer verder wat te letten op je eigen houding. Dus voor je uit kijken, hakken uitdrukken, tenen.
Verder lijkt het nogal of ze hangt ja, probeer je eigen handen wat meer te ontspannen.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:17

heel mooi paard.
Maar ik vidn op foto drie je houding echt niet goed en je tenen steken naar buiten je hangs verschrikkelijk aan de teugels.
Probeer echt meer aan je houding te werken en vooral aan het hanegn op de teugels!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:47

Leuk paard!! Maar mag ik vragen waarom je al met sporten rijdt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:51

Met sporen is helemaal niets mis maykie. Het is niet omdat je ze aan hebt dat je ze ook echt gebruikt. Knipoog Dat vergeten mensen wel eens. Het paard is dik een half jaar onder het zadel dus dat kan die wel hebben. Knipoog Wel zie ik dat je in die galop je spoor aardig gebruikt en tegelijkertijd houd je hem vanvoor tegen. Ik betwijfel of het de bedoeling was hem te gebruiken. Als je met sporen rijd moet je zorgen dat je goed je tenen naar binnen draait zodat je op je kuit rijd en niet op je hiel. Knipoog Dat is altijd belangrijk, maar het is nog belangrijker als je sporen aan hebt

Verder vind ik dit een ontzettend leuk dier. Lachen

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:38

Voor een paard dat nog maar een half jaartje aan het werk is ben je goed bezig. Je spoor gebruik je volgens mij alleen waar nodig (wat vanaf de foto zichtbaar is) Zeker de galops foto is erg netjes. Wel valt me op dat je erg inknikt naar binnen. Probeer mooi recht boven je paard te blijven. Ik zou zeggen goed bezig

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 16:05

Bedankt voor de reacties.
Paard is niet zo heel groot maar ik ben erg klein.
Ik rijd met sporen omdat ik hem wat scherper wil maken. Op deze foto's gebruik ik hem soms als het niet nodig is en probeer daar nu ook een stuk beter op te letten want anders krijg ik juist het effect dat ik niet wil hebben.
Het paard heeft heel snel de neiging om wat hangerig te worden, dit komt vooral doordat hij zijn balans nog niet helemaal gevonden heeft en dan steun wil zoeken op mijn hand. Ik ben nu voornamelijk bezig met het paard van mijn hand af te rijden zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen en met zijn achterbenen meer onder kan treden.

Marijeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:08

Wat een super stoer paard!!!