BRP Donatello (v. Voltaire) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

BRP Donatello (v. Voltaire) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:13

Hoi
Na een maandje is het weer eens tijd voor een topic. Het gaat alweer een stuk beter sinds het vorige topic. Zaterdag hebben we een dressuurwedstrijd (L5 eventing proef) waarvoor we dus 'hard' aan het trainen zijn.

Wat achtergrondinfo: Donna is een 9 jarige ruin (1m56) die normaal voor de koets loopt, waardoor hij nogal hangerig en trekkerig is. Vooral in de galop kan hij erg gaan hangen maar het gaat nu al stukken beter. Zijn gangen zijn van nature erg sleperig dus het is wat moeilijker om hem iets verhevener te krijgen.
Sinds kort rij ik met een ander zadel, ik was gewend om met een zadel te rijden met redelijk wat steun, maar nu rij ik met een zadel zonder kniewrongen waardoor mijn benen makkelijker naar voor gaan hangen, helaas voel en zie ik het niet echt Clown

Het zijn enkel foto's op rechterhand (slechte kant trouwens) merk ik net Clown omdat de fotograaf wat later foto's nam en omdat we ook wat langer aan de rechtergalop hebben gewerkt omdat het daar even 'misging' (op het einde was het probleem opgelost).

Nouja hier de foto's:
(deze zijn nog van zaterdag)
1. Afbeelding

2. Afbeelding
Nageeflijk halthouden is wat 'nieuws' Clown maar hij laat mooi los.

3. Afbeelding
Binnenteugel even los

Vandaag: (nieuwe frontriem Cool )
4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Met dank aan yulan, fotograaf, geduldige psycholoog en instructrice, etc etc Clown

Alle tips en commentaren welkom...

Zeebries

Re: BRP Donatello (v. Voltaire) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:15

Eerstes!
Tja euhm.
Recht zitten, handen gelijk, onderbenen ontspannen etc etc Tong uitsteken

Komt zaterdag zeker goed. Juist nog draad vinden.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:16

ziet er netjes uit!
probeer zelf iets trotser te gaan zitten: rechtop zitten, recht zitten, schouder naar achteren etc.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 00:28

Donnatello blijft knap, aansprekend hoofdje! Ja 'k vind hem echt cool.

Het lijkt me dat je aanleuning nog niet helemaal constant is, vooral in draf dan, ( ik weet dat het moeilijk is Vork heb er zelf zoveel moeite mee ) MAAR dat je het hem wel op een vriendelijke manier aanbiedt.

De galopplaatjes vind ik wel al een heel net beeld geven.

Wedstrijd komt zeker goed, gewoon proberen! Lachen
Veel succes ermee

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 17:46

Bedankt! Lachen
In draf is hij nog niet helemaal constant maar dat begint te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:50

Allereerst wil ik je complimenteren met je nette handhouding! Dit zie je niet vaak zo netjes Lachen
Het afsteken van je benen vind ik persoonlijk wel meevallen!

Probeer zelf idd iets rechter op te gaan zitten en je schouders te ontspannen!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:26

Wat een leukerd! Ja
Vind het er netjes uitzien! Vind je ook netjes rechtop zitten. Ik vind wel dat je je been nog ietjes naar achter mag leggen.
Zodat er een rechte lijn is van je schouder tot je hak. Verder goed voor je uit kijken!

Leuke frontriem trouwens!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:08

Pony loopt netjes
maar zet zo af en toe de onderhals er wel wat op
probeer hem eens een tijdje alleen maar laag en rond te rijden zodat hij alleen de bovenlijn aanspand
en dan na een tijdje met de oprichting bezig

je frontriem valt wel mooi op Pling

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:24

@Robijntjah: leuk om te horen Bloos
Bedankt iedereen Haha!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:42

Leuk paardje, en zeker een nette houding van de ruiter. Probeer nog iets trotser te zitten. Wel valt me op dat de rug, het stukje net achter het zadel, nog niet loslaat. Probeer verschillende hoofd/halshoudingen te rijden met voldoende activiteit (lees vooral niet hard gaan draven maar meer aan elkaar). Verder is een paard niet van zichzelf hangerig maar laat je dat zelf toe. Probeer je paard meer aan het been te krijgen en direct een ophouding te geven wanneer er gehangen wordt. Al moet ik eerlijk bekennen dat de foto's een heel fijn beeld geven, zeker niet hangerig. Ga zo door.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:56

Ziet er heel netjes uit vind ik, vooral de foto's buiten. beentje vind ik mooi actief. Ik heb wel een beetje de indruk dat je zadel helemaal niet goed ligt. Achterkant ligt lager dan de voorkant, wat net omgekeerd moet zijn, hierdoor ligt het middenpunt helemaal verkeerd. Het lijkt daardoor een beetje dat je je been teveel naar voren steekt. Je hiel moet normaal onder je zitbeenknobbel hangen, en dit is op de meeste foto's niet het geval. Zoals nickynicole hierboven zegt laat hij zn rug daarom niet helemaal los. Iets rechter zitten mag ook, maar dit komt zoals ik hiervoor al zei door de verkeerde ligging van je zadel. Verder vind ik het wel een heel leuk paardje. Veel succes op jullie wedstrijd, zal wel in orde zijn denk ik.

estherrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:16

mooi paard! =D

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:30

Hoi,

ik vind dat je absoluut goed bezig bent. Uit je houding blijkt steeds duidelijk wat je wilt/bedoelt, oftewel, waar je naartoe wilt werken en daar kan ik me helemaal in vinden. Dat je er nog niet helemaal bent, dat is dan niet erg, ik zie waar je naar streeft!

Maarrum... die schouders.. da's echt jammer hoor Bloos Goed op je kont zitten, laag die schouders en naar achteren. Dus als je het idee hebt dat dat door een slechte ligging van je zadel komt; gauw iets aan laten doen!