Na een maandje is het weer eens tijd voor een topic. Het gaat alweer een stuk beter sinds het vorige topic. Zaterdag hebben we een dressuurwedstrijd (L5 eventing proef) waarvoor we dus 'hard' aan het trainen zijn.
Wat achtergrondinfo: Donna is een 9 jarige ruin (1m56) die normaal voor de koets loopt, waardoor hij nogal hangerig en trekkerig is. Vooral in de galop kan hij erg gaan hangen maar het gaat nu al stukken beter. Zijn gangen zijn van nature erg sleperig dus het is wat moeilijker om hem iets verhevener te krijgen.
Sinds kort rij ik met een ander zadel, ik was gewend om met een zadel te rijden met redelijk wat steun, maar nu rij ik met een zadel zonder kniewrongen waardoor mijn benen makkelijker naar voor gaan hangen, helaas voel en zie ik het niet echt

Het zijn enkel foto's op rechterhand (slechte kant trouwens) merk ik net
omdat de fotograaf wat later foto's nam en omdat we ook wat langer aan de rechtergalop hebben gewerkt omdat het daar even 'misging' (op het einde was het probleem opgelost).Nouja hier de foto's:
(deze zijn nog van zaterdag)
1.

2.

Nageeflijk halthouden is wat 'nieuws'
maar hij laat mooi los.3.

Binnenteugel even los
Vandaag: (nieuwe frontriem
)4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Met dank aan yulan, fotograaf, geduldige psycholoog en instructrice, etc etc

Alle tips en commentaren welkom...

'k vind hem echt cool.
heb er zelf zoveel moeite mee ) MAAR dat je het hem wel op een vriendelijke manier aanbiedt.