Replay @ training na 2,1 maanden stil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Replay @ training na 2,1 maanden stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:42

Deze foto's zijn al van een halve maand geleden ofzo.
maar wou ze toch nog even plaatsen.

replay had voor deze foto's 2 maanden en een week stil gestaan vanwegen longbloedingen.
die bleken te komen door het stro. nu staat hij op abiose. ook had hij hele erge rugklachten en is zijn rug los gemaakt
alleen loopt hij nog steeds niet lekker met zijn achter hand, maar we proberen het zo rustig mogelijk op te bouwen.

replay was erg gespannen en ik had ook maar 3 of 4x gereden in die 2,1 maanden dus voor ons allebei weer wennen. en we hebben een nieuw zadel (dresuur) ik als springruiter moest hier toch erg aan wennne maar vind het wel heel lekker zitten als je dresuur traint

verbeter punten:

- Mijn handen
- mijn voeten leiden zo een eigen leven

Commentaar mag maar hou het lief Bloos

Even de knopjes weer vinden
Afbeelding

Beetje stelling door vragen en naar de hoefslag wijken
Afbeelding

stukje wijken nog niet ons sterkste punt proberen we op het gemakkie op te pakken
Afbeelding

strekken Verdrietig mijn handen en voeten
Afbeelding

weer wijken. mijn voeten pff
Afbeelding

Afwenden en wegrijden
Afbeelding

toen dacht meneer CROSSEN Koe
Afbeelding

Stelling door vragen in galop
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

En voldaan klaar met trainen Tong uitsteken
Afbeelding

Wat vonden jullie er van.
hou rekening met wat ik hier boven uitgelegd had alstublieft.

Gr eline

amazone77

Re: Replay @ training na 2,1 maanden stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:48

handjes recht op houden en het plaatje is af!
lekker door gaan zoals je nu doet,komt het weer helemaal goed.
veel plezier samen en succes.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:57

Ligt je zadel goed? Misschien kan dat ook het probleem zijn van zijn rug. Hij lijkt een beetje naar voren te kantelen.
Verder een tip voor het wijken: Probeer kortere afstanden te wijken, niet naast de AC lijn al beginnen, maar wat later, als het ware de bocht afsnijden. Zo leren ze voor je been te wijken en kan je het uitbreiden. Lachen

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:00

Als de rug vast heeft gezeten zou ik de eerste tijd met veel meer lengte in de hals gaan rijden om de lange spieren sterker en losser te maken. Vaak krijg je ook wel een rij-advies van een fysio/kraker hoe op te bouwen.
Dus een beetje hals-strekken en oppakken, in halsstrekken ook slangenvoltes rijden, wijken en galloperen.
Succes Haha! hopen dat het weer beter wordt met die rug (en longbloedingen bah wat erg)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:16

Hij was erg gespannen vandara denk ik dat hij wat korter is in de nek maar zal proberen hem wat langer te rijden. het zadel kan het niet zijn die heb ik namenlijk aangeschaft na de rug klachten en heb het zadel gelijk na laten kijken om rug klachten te voorkomen.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:18

Misschien een idee om voor het rijden als ie wat gespannen is even te longeren en lang laag bij te zetten... Dan longeer je de onspanning er alvast een beetje in zeg maar.. En de frisheid eruit :p

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:19

bedankt voor de tip Knipoog. dat dee ik wel afentoe van te voren maar mijn idee was meer van ooh die heeft toch geen conditie meer Tong uitsteken maar vlgns mij heeft ie stiekem in zijn stal gewoon oefeningen gedaan Knipoog :p

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:25

en dat wijken ik wijk bijna nooit tot de hoefslag maar de reden dat ik dan niet later afwent is omdat meneer dan al begint te wijken voor dat ik het wil nu moet hij eerst een stuk recht uit en dan 6 passen wijken en dan weerrecht uit.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:33

Ik vind het er best netjes uitzien voor een eerste keer na zo'n periode van stilstaan. Lachen

Tips voor het lang, laag en ontspannen rijden zijn al gegeven, dus daar ga ik niks meer over zeggen.
Ik ben wel benieuwd waarom je een spoor om hebt als je je voeten niet netjes stil kunt houden. Lachen Misschien is het slim ze nog even af te laten tot je je benen weer helemaal onder controle hebt. Het is toch wennen om ineens op een dressuurzadel te zitten, dus ik zou met het spoor nog eventjes wachten.
Let ook een beetje op je handen, je hebt ze vaak genoeg netjes rechtop, alleen knik je in je polsen in.

Verder wil ik je heel veel succes en beterschap met hem wensen.. Longbloedingen, arm paard. Ach gut

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:45

Plaatjes zijn niet verkeerd hoor, leuk dier ook.

Je zou van mij je teugels korter mogen nemen en je hand meer voor je mogen plaatsen.

Lang en laag rijden lijkt me voor dit paard heel goed. Longeren met dubbele longe trouwens ook, dat vind ik altijd een mooie onbelaste manier om het werk onder het zadel te verbeteren, zeker voor een paardje met een (oud)rugprobleem.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:49

ik zou ook indd even lang en laag rijden en van achteren uit laten komen zodat die losser door zijn lijf gaat lopen
en in plaats van zo te wijken kun je ook volte openen en sluiten zo laat je hem ook voor je been wijken,
probeer ook je hand niet vast te zetten

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 20:49

bedankt voor de tips en zal er zeker op gaan letten hij staat nu weer 2 weken stil omdat ik in het ziekenhuis lig Boos!. maar daarna ga ik datzeker proberen

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:53

Ziet er netjes uit, maar probeer je teugels de volgende keer wat korter te nemen Knipoog
Je handen horen voor het zadel Tong uitsteken
Verder onwijs leuke pony!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:52

Relien schreef:
bedankt voor de tip Knipoog. dat dee ik wel afentoe van te voren maar mijn idee was meer van ooh die heeft toch geen conditie meer Tong uitsteken maar vlgns mij heeft ie stiekem in zijn stal gewoon oefeningen gedaan Knipoog :p

Haha lekker grote stal zeker Knipoog
Conditie kan je altijd opbouwen met longeren.. Ook al loopt ie lekker liever 20 min lekker lang laag longeren en dan bv tien min rijden dan een half uur rijden met een weggeduwde rug, met name met een paard met rugproblemen....

Sterkte met je zkh avontuur.... en later weer met rijden