8jarige dressuurmerrie Ti Amo @ Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

8jarige dressuurmerrie Ti Amo @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:23

Dit is mijn 8jarige dressuurmerrie van de hengst Juweel K.
Ik heb haar sinds juni 2008 en we zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen, dit is mijn eerste eigen paard.
Ze heeft heel erg de neiging om haar hoofd te ver omhoog te doen, dus heb ik er op advies van mijn instructrice een thiedeman omgedaan.
Ik heb moeite met het voorwaarts rijden, en haar ontspannen te laten lopen, ook is mijn houding ver van perfect.
Ik wil in de toekomst wedstrijden gaan rijden, nu hebben we niet echt een niveau. (Let niet op het zadel, woensdag komt er een nieuwe) Ik hoop op commentaar, waar ik ook wat aan heb.

Hier komen de fotos, ze staan niet op volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de galop, blijf ik altijd op een kleine volte, die ik later uitbreid, ze is nogal onstuimig in de galop en ze heeft heel snel de neiging om veel ste hard te gaan.

Groetjes Mandy

Anke_Amigo

Re: 8jarige dressuurmerrie Ti Amo @ Work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:27

ik vind je houding helemaal niet slecht. Je kan je hakken wat uitdrukken, maar verder vind ik je netjes zitten. Voorwaards is veel overgangen rijden en werken aan dat ze aan je been is. Je hebt haar nog niet zo lang dus dat komt (met wat geduld Knipoog ) wel goed. Veel plezier met haar!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:38

Allereerst: Petje af voor wat je met dit paard al bereikt hebt. Zoals je weet ken ik haar verleden en het is een paard met gebruiksaanwijzing. Je hebt een vriendelijke hand en rijd haar keurig. Je houding is niet slecht, het enige puntje is misschien je hakken. Lekker voorwaarts blijven rijden, veel (schijn) overgangen en haar loswerken met (slangen) voltes. Je doet het netjes, ga zo door Lachen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:45

Mij tips: Hakken laag, beugels iets langer, iets minder ver uit het zadel komen bij het lichtrijden, let op piano handjes en geen geld zoeken.

Leuk paardje!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:53

bedankt voor de reacties tot nu toe, overgangen oefen ik heel veel, stap draf, draf stap, stap halthouden.
Stap halthouden vind ze heel moeilijk ze heeft moeite om te blijven staanz e wilt gelijk doorlopen, ik laat haar dan ook nooit winnen en het gaat al een stuk beter!

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:24

het lijkt ook wel dat je wat gespannen bent in je bekken en je boven benen aanklemt en daardoor ook weer je hakken optrekt. dus probeer die wat meer te ontspannen.

Maar verder ziet het er goed uit Pling

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:54

Buitenritten rijden is goed om voorwaarts en ontspannen te combineren en ook een leuke afwisseling.
Zoals je al zegt niet laten winnen!! Als jij voorwaarts wil moet ie voorwaarts wat er ook gebeurd. Dus ook in galop. Je kan je paard later altijd wel weer terug nemen. Als je haar straks lekker voorwaarts hebt dan zou ik pas aan mijn houding gaan werken want zo slecht is die niet en als je voorwaarts wilt rijden en zelf krampachtig zit omdat je bv héél erg je best doet om je hakken uit te drukken kom je nog niet verder.
Succes ermee

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:32

Hee ik zie jou iedere week langs ons huis stappen, volgens mij gallopeerde ze pas ook zonder ruiter langs (toen had je der denk ik pas net) zo te zien heeft ze er niets aan over gehouden! Leuk dat je bij het BGV rijd ik kom je vast wel een keer tegen, succes met je paard! btw.. ik woon in die boerderij

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:14

AronenLoutje schreef:
Hee ik zie jou iedere week langs ons huis stappen, volgens mij gallopeerde ze pas ook zonder ruiter langs (toen had je der denk ik pas net) zo te zien heeft ze er niets aan over gehouden! Leuk dat je bij het BGV rijd ik kom je vast wel een keer tegen, succes met je paard! btw.. ik woon in die boerderij

hooi rijd jij ook bij BGV??? ik weet niet wie je bent haha je hebt ook geen foto in je profiel..

UtWo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:30

Je hebt iets te veel halslengte, verder ziet het er goed uit!
Groetjes Henriette

LoveDonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:11

Super mooi beestje! Haha!
echt mijn complimenten, je houding is opzich niet verkeerd.
Maar, wat misschien al iets vaker is gezegd,
probeer je hakken nog wat uit te drukken.
Maar verder rij je eigenlijk best wel goed!

Succes verder.