bokkend paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LauraXWhite

bokkend paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:59

Hee, Ik rijd soms een paard, maar die bokt best vaak. Nou was mijn vraag, een goede manier om dit tegen te houden en als hij gaat bokken wat te doen? Zelf maak ik dan altijd hele kleine voltes, is dat goed? Oja, met dat paard moet ik ook goed aan de teugel lopen... Iemand ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken??

Alicia2u

Re: bokkend paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:49

is het paard medisch in orde? Geen last van de rug, tanden of het zadel? De meeste paarden bokken omdat ze een lichamelijk probleem hebben. Laat dus een DA of osteopaat een naar de rug van je paard kijken en naar je zadel.
Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 05-08-08 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:50

Ik zou het paard eerst medisch laten nakijken en ook vooral even kritisch naar je zadel kijken!!! Veel bokkende paarden hebben last van een slecht passend zadel!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:38

Iniedergeval eerst het medische uitsluiten en naar je eigen rijstijl kijken. Neem een goeie instructrice, die kan vast zien wat je eventueel niet goed doet. En waarom moet hij aan de teugel rijden? Waarom niet ontspannen, voorwaarts neerwaarts, dan komt het nageeflijk lopen vanzelf.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:42

Mijn paard bokte ook heel erg veel. Ik heb haar en haar tuig na laten kijken en ze bleek een rib vast te hebben zitten. Daarna heeft ze nog een tijdje doorgebokt omdat tussen haar oren zat rijden=pijn. Maar door haar goed voorwaarts te houden en door les te nemen is het nu al een heel stuk opgelost.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:43

1: medisch laten nakijken;
2: kijk naar je eigen rijstijl + neem goede les;
3: rij je paard voorwaarts als hij wil bokken.