Sancho (arab) en Krissie (haf) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Sancho (arab) en Krissie (haf) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:58

Na het vorige topic van Sancho -> [HAW] Arab Sancho na lange tijd rust eindelijk weer @ work heeft me moeder weer een aantal keer foto's gemaakt.
Dus vond ik het wel weer tijd voor een nieuw topic. Sancho is een arabier ruintje van 14 jaar. We hebben nooit aan wedstrijden mee gedaan,
we rijden denk ik gewoon op B-niveau. In het vorige topic was ik net weer begonnen met hem na een lange rustperiode, nu zijn we weer rustig aan, aan het opbouwen.
Mijn houding is hetgeen waar ik het meeste aan werk, het gaat inmiddels wel wat beter, alleen mijn tenen steken vaak naar buiten. Nagelbijten / Gniffelen
De galop is ook nog een moeilijk punt voor ons.

Afbeelding
1. Mooie Sancho Lovers

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ng61-2.png
4.

1 kogelbeschermer was op gegeven moment een beetje afgezakt.
Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ng23-9.png
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10. en nog een Galopje.

Krissie is een 6 jarige haflinger merrie. Sinds Oktober is ze onder het zadel, in Oktober heb ik haar ook gekocht.
We zijn nu rustig aan haar verder aan het doorrijden. Ook op Krissie zijn er genoeg punten aan mijn houding op te merken, maar ik werk eraan Knipoog
Krissie's niveau zal ook rond de B liggen. Krissie wil nogal gauw lekker diep lopen, dus probeer nu haar wat hoger in te stellen
en wat constanter in de aanleuning. Linkergalop is ook lastig, want daar springt ze bijna altijd verkeerd aan.

Afbeelding
11.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ing3-2.png
12.

Afbeelding
13.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ing1-1.png
14.

Afbeelding
15.

Afbeelding
16. Beetje strekken.

Afbeelding
17. Geen idee wat ik hier met me armen doe Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
18.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... lding9.png
19.

Afbeelding
20.

Bedankt voor het kijken en commentaar en tips zijn natuurlijk welkom Haha!

Amandie

Re: Sancho (arab) en Krissie (haf) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:10

Hee carma Lovers
Ik vind het bij allebei er heel netjes uitzien hoor OK dan!, mijn complimenten!!
Ik vind dat ze er allebei super uitzien Lachen

Het enigste wat ik op aan heb te merken, is dat je bij sancho in de gallop iets meer op je kont moet zitten Lachen. Op foto 10 zie je dat Lachen. Kan ook natuurlijk een moment opname zijn Knipoog

En bij krissie hang je bij foto 15 en 16 een beetje achterover. Maar ik weet zeker dat het goed komt bij jullie!!

Succes meid Kusje

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:11

mooie foto's hoor, de haf pakt het zo te zien ook allemaal leuk op!

Ik vind je houding netjes, alleen op sommige foto's zijn je armen wat "gestrekt", dus niet echt een knikje in of lijkt het of je zet vast zet

anOek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:23

Hoihoi !

vind het égt een fijner beeld vergeleken met de foto's uit je vorige topics, egt een vooruitgang Lachen !
Het zou een stuk mooier zijn als je in je armen een knikje zou houden en ze wat meer aan je lichaam zou dragen op sommige foto's lijkt het namelijke een beetje alsof je je armen te 'breed' houd.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:13

Bedankt voor de reacties Lachen

Amanda: dank je, dat van Sancho's galop klopt helemaal, maar hij heeft een beetje een lastige galop, die ik heel moeilijk kan uitzitten Nagelbijten / Gniffelen
En bij Krissie hang ik idd soms wat achterover.
Anke_Amigo: Ja me haf doet goed haar best Haha! dat van me armen klopt wel, probeer er wel aan te werken, dus wie weet komt het ooit nog goed Clown
anOek_G: Dank je, ben blij dat het er dit keer beter uit ziet Haha! en me armen ja dat klopt Nagelbijten / Gniffelen het breed houden is denk ik vooral op Sancho dan of niet?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:18

Ziet er al een stuk beter uit! Let er wel op dat je je schouders naar achteren doet in plaats van naar voren en in de galop gaan zitten! Haha!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:35

Hey Carma Doei!

Je zal wel denken, heb je haar weer met haar gezeur Huilen van het lachen
Bereid je maar vast voor want ik vind het super slecht Scheve mond

Nee hoor, grapje..
Zal nu maar even serieus proberen commentaar te geven, dan heb je er misschien ook wat aan..

Ik vind je houding netjes, alleen soms zie ik je been wat te ver naar achteren gaan, probeer die goed op de plaats te houden. Dit heb ik nog niet eerder van je gezien, dus kan best even een moment opname zijn. Probeer niet je rug te recht te trekken, maar ontspannen recht opzitten..
Verder idd op je kont zitten in de galop, en soms vergeet je je ellebogen te buigen. Krissie zou ik nog iets meer de van achteren naar voren willen zien lopen, maar er is als duidelijk verschil met je andere topics, dus ga zo door.. Als je blijft trainen op van achteren naar voor te rijden, komt ze vanzelf ook wat meer op de achterhand zodat ze ook niet meer zo gaat duiken. Maar het is al duidelijk verbeterd!

Wat ik goed vind is dat je je handen al een stuk beter op zijn plek houd en je teugels korter hebt opgepakt zodat je niet met je handen op je benen zit. Mijn complimenten hoe je altijd weer wat met het commentaar van anderen doet. Je ziet ook duidelijk dat je er aan werkt en ik vind het heel goed hoe je omgaat met de kritiek die je krijgt. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen ! En ook vind ik het super hoe vriendelijk je je paardjes rijd, vriendelijk doch consequent.

Het laatste wat ik wil zeggen, ga vooral zo door ! OK dan!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:16

Ziet er weer super uit Car, ik geniet altijd van jouw foto's!

Jee Maris, ik schrok toen ik je eerste zinnen las! *LOL*
Maar ben het helemaal met je eens!
En denk dat als je (Carma) je benen op je plaats houd je je rug ook meer ontspant Ja Lachen

lovegooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:30

heej carma

probeer je handen hoger en meer rechtop te houden. als je pony snel laag wil lopen of in je handen hangt dan helpt het ook om door te drijven. probeer ook goed voor je te kijken.
maar verder ziet het er heel netjes uit.
hopelijk heb je er wat aan
kaja (lovegooltje)

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 23:40

Babs: Ja, dat van me schouders is helemaal waar, probeer mezelf er altijd aan te herrineren, schouders ontspannen, maarja lukt nog niet altijd Nagelbijten / Gniffelen
Mariska: haha, helemaal geen gezeur, ben blij met je commentaar Lachen Soms gaat me been wat te ver naar achteren idd, maar vooral op Krissie volgens mij.
De rest heb je ook allemaal gelijk in Knipoog Heb ook wel het idee dat ze iets meer op de achterhand komt, daar gaan we ook zeker verder op doortrainen.
Probeer ook altijd wat met het commentaar te doen, zijn toch handige tips die hier gegeven worden Knipoog
Heel erg bedankt voor je bericht, fijn om te lezen en met jou tips kan ik altijd wel wat Haha!
Jas: Bedankt, ja, dat zou wel kunnen, zal het proberen Knipoog
Kaja: Probeer het laag lopen meestal ook wel op te lossen door te drijven, maar werkt nog niet altijd, Nagelbijten / Gniffelen hangen doet ze niet echt.