Gisteren heb ik terug wedstrijd gehad met Megin, hij is een welsh cob van 8jaar. Oficieel Noble Diamonds Galluoedd Megin.
Momenteel lopen we op L1 niveau dressuur tussen de paarden (hij meet 1.47). Thuis bereiden we voor op de L2 en werken vooral veel aan lossigheid (ook in de aanleuning) en aan een goed werkend achterbeen. En ook aan verkorten in de rug en meer in de bergopwaartse lijn gaan werken, wat hij heel moeilijk vind.
We zijn 2 weekjes terug van een 2weekse springstage in Frankrijk waardoor dressuur op een laag pitje stond. De stage is super meegevallen, heel hard gewerkt maar énorm veel geleerd. De grote bazin was heel tevreden, tov vorig jaar hebben we enorm veel progressie gemaakt en ik rijdt alle paarden met feeling. Een heel mooi compliment

Op spriingvlak heel veel bijgeleerd maar hij bleef toch dressuurmatig heel fijn lopen, vorige week waren we 3de hoewel heel wat fouten in de proef slopen (verkeerd rijden etc) maar we overtuigenden genoeg door wel heel fijn en soepel de baan rond te lopen. 5 winstpunten binnen!
Deze week liep hij nog een stuk beter, dus was na de proef heel tevereden! Helaas kreeg ik een coupon terug met enkel 5en en 6en, zonder commentaar en niet wetend waarom ik zo weinig punten kreeg. Grote teleurstelling dus, maar ach ja, ik heb een super gevoel gehad!
Graag commentaar!
Een mooie om mee te beginnen

1.

2.

3.

4.

5.

6. Halthouden was niet zo goed, hij mestte juist en ik kon hem niet meer bijsturen.

7.

8.

9.

10.

11. Heel mooie achterhand!

En een mooie om mee af te sluiten:
12. Inzet van een super middendraf

én nog 2 filmpjes van het springen uit Frankrijk! Het staat niet zo hoog want de bak lag héél zwaar, hou daar ook rekening mee

Jullie zijn echt vooruitgegaan! Ga zo door en hopelijk zie ik je volgende keer wel hé