Ever mine, ever thine, ever ours <3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

X__Trees

Ever mine, ever thine, ever ours <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 22:22

Hoi,

Gisteren heb ik terug wedstrijd gehad met Megin, hij is een welsh cob van 8jaar. Oficieel Noble Diamonds Galluoedd Megin.
Momenteel lopen we op L1 niveau dressuur tussen de paarden (hij meet 1.47). Thuis bereiden we voor op de L2 en werken vooral veel aan lossigheid (ook in de aanleuning) en aan een goed werkend achterbeen. En ook aan verkorten in de rug en meer in de bergopwaartse lijn gaan werken, wat hij heel moeilijk vind.

We zijn 2 weekjes terug van een 2weekse springstage in Frankrijk waardoor dressuur op een laag pitje stond. De stage is super meegevallen, heel hard gewerkt maar énorm veel geleerd. De grote bazin was heel tevreden, tov vorig jaar hebben we enorm veel progressie gemaakt en ik rijdt alle paarden met feeling. Een heel mooi compliment Bloos
Op spriingvlak heel veel bijgeleerd maar hij bleef toch dressuurmatig heel fijn lopen, vorige week waren we 3de hoewel heel wat fouten in de proef slopen (verkeerd rijden etc) maar we overtuigenden genoeg door wel heel fijn en soepel de baan rond te lopen. 5 winstpunten binnen!
Deze week liep hij nog een stuk beter, dus was na de proef heel tevereden! Helaas kreeg ik een coupon terug met enkel 5en en 6en, zonder commentaar en niet wetend waarom ik zo weinig punten kreeg. Grote teleurstelling dus, maar ach ja, ik heb een super gevoel gehad!

Graag commentaar!

Een mooie om mee te beginnen Lachen
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Halthouden was niet zo goed, hij mestte juist en ik kon hem niet meer bijsturen.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Heel mooie achterhand!
Afbeelding

En een mooie om mee af te sluiten:
12. Inzet van een super middendraf
Afbeelding

én nog 2 filmpjes van het springen uit Frankrijk! Het staat niet zo hoog want de bak lag héél zwaar, hou daar ook rekening mee Lachen

Afbeelding

Afbeelding

_lieffie_

Re: Ever mine, ever thine, ever ours <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:24

Ziet er erg netjes uit, alleen lijkt het soms of je wat teveel naar 1 kant hangt, maar dat kan ook door de foto komen! ga zo door!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:37

Ziet er leuk uit hoor Trees! Lachen
je handen mogen mss iets hoger en gelijker en ook heb ik het gevoel dat hij soms beetje spanning in zijn nek heeft? maar dat zal wel mijn gedacht zijn denk ik.. Knipoog

Jullie komen al van ver, maar je komt er wel hoor! Knipoog

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:38

echt een super mooi paardje heb je!
idd daad het lijkt alof je naar een kant hangtt maar dat kan momentopnamen zijn,
succes ermee!

jeanine94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:03

tziet er goed uit! Pling
maar imo plof je tijdens het springen in de landing in het zadel, probeer iets langer verlicht te blijven zitten, en dan kun je echt gaan zitten.

nu zit je ook in de lange lijnen niet helemaal goed in het zadel, probeer daar ook aan te werken!

maar verder ziet het er heel goed uit! jullie komen er wel! Duivel

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:05

Ziet er goed uit Teresa! Jammer dat ik je niet gezien heb! Lachen
Trek je niet teveel aan van je coupon hoor, sommige jury's vinden het de moeite niet om te jureren als ze een pony tegenkomen, heb ik ook gehad met Qleo Lachen
Springen ziet er erg goed uit zeg Bloos! Jullie zijn echt vooruitgegaan! Ga zo door en hopelijk zie ik je volgende keer wel hé Haha!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:47

Hey! Ik reed ook in jouw ring, en was ook best tevreden over paardje, het was pas de tweede keer dat ik haar startte, en kreeg ook enkel 5'en en 6'en zonder enig commentaar...

Vind het er heel erg goed uitzien eigenlijk, mooi actief!

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:30

Helaas van je punten, zou moeten verplicht worden dat wanneer ze onder of een 5-6 geven commentaar geven waarom, anders weet je het toch niet?
Vind hem soms een beetje gespannen in zijn nek lijken, kan ook moment-opname zijn.
Springen ziet er goed uit, en als dressuurruiter kan ik niet echt commentaar geven...
Oefen gewoon door en laat ze in burnst (als je gaat) maar eens zien wat jullie kunnen! Knipoog
Groetjes Vicky

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 14:30

Dankje iedereen Lachen

Van spanning tijdens het rijden heb ik niet zoveel gemerkt, hij voelde behoorlijk los aan.
Het is de eerste maal dat ik commentaar krijg op hangen langs 1 kant, normaal zeggen ze steeds dat ik mooi recht zit. Ik weet ook niet echt waar jullie dat zien?

Hopelijk gaat Burst idd beter Lachen