Must be Magic (v. Florencio) @ Hippomania Concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GinnyBanshee

Must be Magic (v. Florencio) @ Hippomania Concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:33

Must be Magic is een 4jarige kwpn merrie van de hengst florencio. Ik heb Magic nu 4 maanden en ik rijd nu L1 + 28 met haar, we hebben de B ook tot de 27 punten gereden om ervaring op te bouwen. Toen ik Magic had gekocht van tralalaa hier op bokt Lachen was de basis al goed bevistigd, ze was alleen nog niet constant in de aanleuning (graag te diep) maar wij vonden allebei dat ze het zeker goed deed voor haar leeftijd aangezien ze ook nog niet zo heel lang onder het zadel was. Met de week wordt ze beter in de aanleuning en alles wordt nog meer bevestigd. Ik wou stephanie nog bedanken voor dit geweldige kans!
Thuis train ik vooral op overgangen en tempowisselingen,
Problemen: Magic blijft soms net iets te hoog, niet helemaal door haar kaak, dus de aanleuning moet nog iets beter worden.
Verder moet ze ook beter op de achterbeen komen maar ik vind haar al super vooruitgegaan en ze doet het super voor haar leeftijd.
Ik moet mijn handen iets lager doen, en niet de teugels te lang laten worden.

Bij de kievit troffee hebben we 2 dagen kunnen starten en we hebben 8 winst behaald, (200, 201, 202 en 203) maar helaas omdat de laatste dag afgelast was, was er geen kans om de troffee te winnen, al hadden we duidelijk de meeste punten en plaatsing punten, maar ze blijft mijn kampioen! Haha!
De hippomania troffee hebben we wel kunnen winnen Lachen Ze ging zaterdag best lekker en we waren eerste met 208 en 2de met 191, en zondag ging ze iets minder maar toch 2de met 195 en 4de met 198. We hadden de hoogste punten van de B, L1 en L2 uiteindelijk, ben echt onwijs trots op Magic!
hier zijn de fotos van dit weekend en van andere wedstrijden.

losrijden http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0015.JPG-f ... 842352.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0034.JPG-f ... 842390.jpg
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0085.JPG-f ... 842444.jpg
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0147.JPG-f ... 842547.jpg
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0088.JPG-f ... 842464.jpg
galopje Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
uitstrekken maar ze blijft veels te hoog, dit omdat ik ook gewoon te hoog zit met mijn handen, en zelf niet ontspannen genoeg zit.
Afbeelding
Afbeelding
te diep Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0180.JPG-f ... 701049.jpg
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0594.JPG-f ... 588928.jpg
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0608.JPG-f ... 589115.jpg
halsstrekken http://ginnyenbanshee.nl/IMG_5656%5b1%5 ... normal.jpg
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0180.JPG-f ... 971016.jpg
Afbeelding
Afbeelding
http://ginnyenbanshee.nl/DSC_0566.JPG-f ... 971616.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kristianneb

Re: Must be Magic (v. Florencio) @ Hippomania Concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:49

Super dat het zo goed gaat Afgod
wat knap dat je in de vier maanden dat je haar hebt al L1 +28 bent, dat gaat lkkr snel

Het ziet er super netjes uit, ik heb (op joun cometaar na) geen comentaar

maar hoe ga jet het nou doen als je L2 + 30 bent, en dus ff geen wedstrijden kunt rijden?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:04

Leuk dier hoor! Ga je nog ver mee komen. Ze mag idd nog een stuk meer op het achterbeen, er zitten goede foto's tussen, maar ook momenten dat ze echt behoorlijk op de voorhand komt.

Verder vind ik je op sommige foto's wat naar achter hangen, das zonde want volgens mij doe je dat op Banshee veel minder...

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:43

Ben onwijs trots op jullie twee. de bevestiging wordt steeds beter.
volgens de nieuwe regels hier even een tip.
handen omlaag en de rest komt vanzelf.
meer ontspannen zitten dat helpt ook wel.

jullie zijn een topteam dus jullie komen erwel.
volgend weekend de regio dus komt goed.
xxx je lieve vriend

voor de mensen die zich afvragen wat ze gaat doen als ze l2 30 is.
je mag met een paard die te jong is om in het m1 te lopen doorgaan met wedstrijden rijden in de l2 totdat ze oud genoeg zijn om het m1 in te gaan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:17

Súper gedaan Gin, kringkampioen, kievitkampioen (nouja, een soort van dan Tong uitsteken ) hippomaniatroffee én de beste van 3 klasses! Go jij! Go jij!

Maar dat kán ook allemaal niet anders, met hoe het tussen jullie samen gaat, echt onwijs knap!
En, in het kader van de nieuwe regels, zou ik inderdaad wel gaan letten op het achterover hangen van je bovenlichaam, want dat zie je wel op steeds meer foto's terug. Zeker bij het uitstrekken, verder zit je er kaarsrecht op!

Onwijs veel succes bij de regio dit weekend! Ja Zaterdag in werkendam? Misschien dat ik wel even kom kijken

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:42

Wauw Ginny!
Super prestatie!
Jullie zijn echt een team aan het vormen, nog meer dan jullie al waren! OK dan!
Omdat eht MOET:
Let op je handen, soms doen ze hun eigen zin Tong uitsteken

Super!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:45

wooow, wat een prachtpaard Kwijl

hij loopt af en toe idd toch te veel op de voorhand.
voor de rest vind ik het er erg netjes uit zien. Haha!
ik vind het ook echt een geweldig paard Lovers

tralalaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:14

WAUW! Vingers aflikken het gaat echt goed he, helemaal super Haha! Haha! En wat een punten heb je gereden zeg! Gefeliciteerd met de hippomaniatroffee OK dan!
Op de foto's zie je al zoveel vooruit gang, echt leuk om te zien dat het zo klikt!
Als ik jou was zou ik gewoon wat rustiger aan doen met de wedstrijden en thuis lekker gaan trainen voor het L2, de punten heb je toch zo binnen Tong uitsteken
Af en toe heb je je linker hand iets hoger is ze ook wat zwaarder op die kant?
Heel veel suc-6 op de regio maar daar heb ik veel vertrouwen in.
Tot snel weer.
xx

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:16

Super hoor, egt perfecto!

Al het commetaar is eigenlijk al gegeven en ik ga het maar niet nog een keer herhalen want dat schiet niet op hè! Haha.

Egt een pracht van een paard! Bloos

lotje_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:13

Ik vind het paardje erg op de voorhand lopen. De amazone vind ik er ook "strak" opzitten. Ik denk als ze de teugels los laat, dat het paard zijn hoofd op de grond valt.
ik vind het paardje wel een mooie kleur hebben.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:33

wat een raar bericht lotje_s, maar dat zijn we van je gewend (toen je in eens in ons huiskamer topic zat, te zeiken over dressuurmiepen..) ze loopt op een paar fotos te diep, maar voor de rest loopt ze eerder te hoog, zeker voor een jong paard, dus dat slaat echt nergens op, maar je had ook zulke reacties in ons huiskamer dus ik zal het maar negeren.
Bedankt voor al de leuke reacties iig Haha!
@JuulAlexia : dankjewel Haha!
@tralalaa: bedankt Haha! Haha! ja de leuke concours zijn toch zometeen voorbij, en dan ga ik niet op die kleine wedstrijden starten, dan ga ik gewoon verder trainen.
@dniekje: idd af en toe te veel op de voorhand, het is nu al zoveel beter worden omdat ze sterker is geworden dat ik niet meer me twijfels heb, het komt van zelf wel, zolang ze niet zwaar is in mijn hand mag ze wel af en toe te diep lopen, ze is nog een baby Tong uitsteken
@melanie : dankje! ja ik weet het Clown
@joyce: dankjewel!! ik zal er op letten Haha!
@jeffrey : dankje schat Haha! ik moet idd gewoon lekker ontspannen gaan zitten Lachen nog onwijs bedankt voor je hulp vandaag met banshee.
@WenK: ja idd, voor die goeie momenten gaan we Haha!
@kristianneb : onwijs bedankt Haha! ik ga gewoon rustig verder trainen, en met die andere paardjes starten Tong uitsteken maar ik mag idd boven de 30winst hebben omdat ze 4 is.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:10

hey ginny jullie gaan echt hard!
magic is echt een superleuk dier en jullie gaan heel ver komen!

en mijn commentaar:
probeer wat meer te ontspannen en je bovenlichaam iets minder ver naar achter te brengen Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:22

Wat gaan jullie vooruit zeg!
Vind het een lekker ding om te zien.
Probeer niet te snel met je paard te gaan hoor!
Is pas vier en jullie hebben de punten al om naar de L2 te gaan. Je mag pas vanaf 1 april 2009 in het M starten gezien de leeftijd. En de besparing van je paard!
Zelf zou ik er niet voor kiezen om met zo'n jong paard zoveel meerdaagse wedstrijden te rijden, maar ieder zijn keuze.
Vind het rug gebruik nog wat strak, maar je bent hard aan het trainen. Zie d'r toch liever nog wat beter over de rug, waardoor ze vanachter een beter been gebruik krijgt en ze haar achterhand vanzelf beter gaat gebruiken.
Denk niet dat je eerst aan de achterhand moet denken, maar ruggebruik op 1 moet zetten.
Veel succes, maar doe alsjeblieft rustig aan met haar! Daar is ze veel te leuk voor...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:33

Gefeliciteerd met je winst en nu nog die regionale!

Ik zie aan die foto's dat je paard nog niet sterk genoeg is en met trainen moet dat allemaal goedkomen! Ja verder lijkt mij echt heel erg lastig om juiste aanleuning te vinden...

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:38

Ge-wél-dig Ginny ! Echt super, zo snel als jij gegaan bent ! Niet normaal *LOL*
Ze kan ook super lopen zeg zo, jemig. Dat komt wel goed in hogere klasses Haha!

Iets meer naar achteren zitten, maar die tip ken je Haha!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:39

Wauw Ginny, super leuke combi om te zien!!
Idd alleen wel even opletten dat je niet te ver naar achteren gaat leunen.

Heel veel succes verder met elkaar!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:49

Vind je niet dat je een beetje te vaak op concours gaat met een 4-jarige?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 23:40

bedankt voor de leuke reacties Haha!
@sunnymay:dankjewel, je hebt gelijk over de ruggebruik

ik rijd 4 dagen per week, dus als ik 2 dagen wedstrijd heb, dan rijd ik meestal woensdag, en dan de dag voor de wedstrijd ff 20min alleen maar lang en laag, daarom vind ik het juist niet erg dat ze af en toe te diep is en niet op de achterbeen want ze loopt wel ontspannen en daar gaat het om.
@fitzroy, als je een proefje hebt gezien van ons, en de losrijden daarvoor zou je niet meer twijfelen, ik ben er zeer zuinig op en er wordt vaak gezegd dat :het lijkt alsof het allemaal van zelf gaat. Ik doe echt heel simpel werk met haar, alleen in mijn les gaan we toch wat meer vragen, of ze wat meer los wil laten en wil buigen. Magic is ook een paard die niet snel gaat stressen, ze vind de concours niet spannend (nou ja behalve de fjorden keuring die bezig was Tong uitsteken ) maar springparcours enzo vind ze wel allemaal best. Als ze nou een paard was die snel zichzelf op gaat vreten, en gaat zweten enzo, was het een andere verhaal geweest. *Magic zweet eigenlijik nooit op wedstrijd, en niet vaak thuis, alleen soms met de les, ze is echt een rustig paardje die haarzelf helemaal te gek vind Tong uitsteken .

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:46

wauw wat een plaatje zeg!!!
echt een erg mooi paard!!!

probeer idd iets meer op je eigen houding te leten en dan gaat het helemaal goed komen! OK dan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 05:48

Tja, ieder het zijne, Ginny. Vergis je niet wat een wedstrijd inwendig met je paard doet, ook al lijkt het niet zo aan de buitenkant.
Ik vind persoonlijk dat jij je 4-jarige veel te veel meeneemt. Het zou mijn ding niet zijn.
Dit soort paarden wordt overvraagd om vervolgens over een jaar in de staak terecht te komen en dat dan raar te vinden. Ik hoop voor je dat jouw dier het goed blijft doen en niet op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 08:24

elke keer is zij een ervaring rijker zo zie ik het, maar goed je mag zeker je mening hebben. en overvragen doe ik echt niet, dan zou je naar sommige paarden van de pavo cup moeten kijken, de L1 is gewoon basis werk, en hoe meer ontspannen hoe beter.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:34

je rijdt zo vriendelijk.
ziet er al idd goed uit.

naast de punten die jij zei, probeer meer voor in het zadel te zitten.
je zit nu te ver achter in. op het weke gedeelte
en vooral met verruimen hang je achterover.
verder weer super foto's, zoals altijd Clown

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:29

ten eerste heb je een hele mooie pony! het rijden vind ik voor haar leeftijd er heel netjes uitzien, ja zoals de andere zeiden ze mag wat meer op de achterhand, maar ze loopt in ieder geval erg ontspannen en dat is ook belangrijk met trainen krijg je d'r wel op d'r achterhand. verder moet je een beetje op je handen letten, dat je niet 1 hoger houd als de andere. succes!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:02

Gin, echt ze loopt zo goed he.
Ik vind het echt super wat je allemaal bereikt met je paarden.
Afentoe hang je iets naar achteren, maar dat weet je volgens mij zelf ook wel.
Je traint je paarden echt vriendelijk, ik snap niet wat nou zo slopend is voor een paard om proefjes te lopen.
Je traint magic op een goede manier en ze heeft al een aardige conditie dus ik snap het allemaal niet zo wat sommige mensen zeggen.
Kijk is naar die 4-jarige hengsten wat die allemaal moeten presteren.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:42

Ziet er super uit Gin!
Probeer om goed aan je eigen houding te denken.
Magic loopt er meer dan goed bij voor de L1 dus probeer tijdens het rijden ook jezelf te corrigeren op zit en hand. Niet teveel nadenken maar makkelijk rijden, dan zal je ook wat makkelijker zitten.

Overigens heb ik absoluut niet het idee dat je haar overvraagt. Ze loopt lekker ontspannen en zonder druk erop. Je rijdt haar zonder zweep en sporen (alleen op wedstrijd spoortje) en het ziet er heel gemoedelijk uit.
Er zijn genoeg jonge dieren waar al met sporen, zweep en slof op gereden wordt, dat worden stakers, deze echt niet.