Lowara is een euhm.. 10 jarige (
) Tinkermerrie van het type Grai. Ik heb haar vanaf haar 2de jaar, en we rijden L1 dressuur officieel tussen de paarden. onze aandachtspunten zijn voornamelijk dat Lowara sterk is en graag hangt/uitelkaar valt, en ik mag zelf wat losser en aardiger in mijn polsen en handen zijn ipv gezellig mee te vechten

Dit is te danken aan ons jarenlange regime van niet dressuur rijden en alles toe te staan, waardoor Lowara erachter is gekomen dat ze eronder uit kan komen door zich sterk te maken of uit elkaar te vallen.Hier werken we hard aan in de lessen, en elke dag gaat het weer een stuk beter.
het concours bestond dus uit een B dressuurproef, een parkours springen en een enge cross

Dressuur waren we 1e met 197 punten, springen foutloos en binnen de tijd, en de cross bijna foutloos.. tot de een na laatste hindernis
de waterbak vond Lowara maar niets ( mietje).. dus gediskwalificeerd.
maar ach.. van alle deelnemers die dag waren er maar 5 niet op de waterbak gediskwalificeerd, dus op zich best netjes gereden.
Hierbij de foto's van de dressuurproef:
inrijden.. dan is Lowara nog flink stug en druk

wow.. ik heb zowaar m'n tenen naar het paard

draven

DING DING... Uw paard is los
het plaatje veranderd dan echt totaal vind ik
aan de beenhulp en de stelling te zien.. schouderbinnenwaarts? stelling naar buiten? was in ieder geval bezig met een omstel actie

Iets hoger instellen

en de proef in.. waar ik dus niet tevreden over was ( ook al was ik 1e met 197 punten
) ze was echt stug.. gaf weinig stelling en viel vaak uit elkaar. dit is in de foto's goed terug te zien.

middenstap

drafje

en de gruwel van de dag
..............
hier zie je dus dat ze zich gewoon sterk maakt, en ik haar gewoonweg niet meer kan houden. dag ontspannen paard.. hallo uit elkaar val Lowara.. zucht..

nou.. bennieuwd wat jullie ervan vinden