Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:29

Ik heb sinds woensdag 30 juli een nieuwe topper.
Een zwarte merrie van 6 jaar en 1.64m groot.
Vader=Ronaldo Elcaro=opa en dan zit er nog oa ramiro Z in
Gister heb ik er hier voor het eerst op gereden en vandaag had ik les met der.
Gister was ze niet vooruit te branden en vandaag was de rem ver te zoeken Nagelbijten / Gniffelen
Ik moet van mijn instruktrice de binnenteugel van de hals af houden maar daar heb ik op een of andere manier zooo'n moeite mee en keert dan mee naar binnen, dus is nog werken.
We rijden veel achtjes en overgangen om haar actief te houden.
Ze loopt vaak nog te diep en daar zijn we ook aan aan het werken.
Ik krijg nou zo ong. 2x per week les met haar.
De galop vindt ze nog wat moeilijk en liefst sprint ze de bak door, dus das ook nog oefenen.
Mijn houding is ook nog niet je van het en daar heb ik tips voor gekregen, dus daar werk ik ook aan.
En heb vaak de teugels te lang, waardoor het lijkt of ik erg trek, maar dan heb k gewoon te weinig contact en moet ik mijn handen helemaal naar achter doen om contact te behouden.. werk ik aan
Het is alleen zo moeilijk om alles tegelijk te onthouden, maar daarvoor heb ik les Lachen

Gister:

01. http://www.mijnalbum.nl/Foto-EU88BJ8T.jpg
02. http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3EVJQTW.jpg
03. http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q8NP7Q6Y.jpg
04. Afbeelding
05. http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHJ8BBE8.jpg
06. AfbeeldingBeetje halsstrekken
07. AfbeeldingMijn handen..

Vandaag:

08. http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEC8XKLB.jpg
09. Afbeelding
10. http://www.mijnalbum.nl/Foto-GGNVE8NC.jpg
11. Afbeelding
12. http://www.mijnalbum.nl/Foto-S68JTHF8.jpg
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding
16. Afbeelding
17. http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVESQR86.jpg Hoe bedoel je, ze kan niet galopperen en vliegt als een bom door de bak Schijnheilig
18. Afbeelding Mijn fout..
19. Afbeelding Eindelijk beetje rustig
20. Afbeelding Zij loopt lekker, nu ik nog
21. Afbeelding
22. Afbeelding

Commentaar is altijd welkom, wel opbouwend en wees een beetje lief, ik heb haar pas net Knipoog

Tyke

Re: Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 02:29

Je kan zien dat jullie nog moeten wennen.
Lijkt of het paard flink in je handen hangt.
Ben het met zazoeyou wel eens.
Je bent vrij klein en dan dit paard. Ziet er niet echt uit als een combi. Maar ik denk wel als je hem straks aan het lopen heb dat je dan een betere combi bent.
Mooi paard, geniet er van.

_Romeo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 02:34

Ik vind dat ze nogal naar voren valt in galop,

Voor de rest een mooi paard.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:06

af en toe zie je dat ze erg uit elkaar valt,probeer haar wat meer bij elkaar te rijden.
ze loopt ook te diep en daarmee op de voorhand,probeer de hoofd-hals houding iets hoger te krijgen.
de echte nageeflijkheid komt vanzelf wel.

wel een mooi paard hoor,jammer dat je wat klein oogt voor haar,maar naarmate je meer een combinatie gaat vormen,zal dat ook minder opvallen.

succes

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:07

Heel leuk paard! Probeer je handen niet op je bovenbenen te plaatsen, maar ze netjes voor je uit te houden. Dan zit je automatisch ook wat minder in elkaar gedoken.

Had jij nu niet een maandje geleden ook al een topic geplaatst met een andere nieuwe topper?

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:11

Mooi paard Ja
Ik heb zelf ook een Ronaldo Haha!

Als tip: Pak je teugels wat korter, dan kan je je handen wat lager en mooier voor je uithouden Lachen

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 07:31

Mooi paard hoor
Misschien enkele momentopname, maar op foto 20 kijkt ze erg naar buiten, goed op letten

groetjes

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 08:37

bedankt!

Tsja, ik ben maar 1.55, daar kan ik ook niks aan doen..

Tyke: Ze hangt idd wel vaker in mijn handen, daar zijn gister ook erg mee bezig geweest en toen ging het wel beter

_Romeo_: Ze valt snel naar voren, ze moet nog meer op de achterhand komen en daar werken we hard aan

Snoevie: Dat zijn we ook aan het oefenen in de les Lachen Ze vindt het nog wat moeilijk om zichzelf te dragen maar dat komt nog wel, ze doet het al beter dan de eerste keer dat ik haar reed(toen had ik de blaren op mijn vingers staan..)

LinZZZZ: Ik ben maar 1.55 maar vind de klik belangrijker dan het plaatje op zich

Mloui: Ja, dat heb ik heel snel, maar dat komt vooral ook omdat ik de teugels te lang heb, maar werk eraan.
Ja ik had toen een enorm pittige Gribaldi gekocht en die was dus niet geschikt voor Deurne..

_Rijkie_: haha wat leuk! Ga ik ook doen! Lachen

_Marleen_: Ze valt graag wat naar binnen en gaat dan naar buiten kijken, daar zijn we heel erg op aan het oefenen, maar ze moet eerst op mijn binnenbeen reageren, dus we zijn er wel aan aan het oefenen Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:14

Zo Ching ziet er al heel goed uit! Haha!
dat je niet zo groot bent maakt niet echt veel uit je hebt haar netjes voor elkaar vind ik en vind je leuker op deze dan op unique Knipoog

*ff commentaar zoeken voor post verwijder word Clown*
misschien je teugels iets korter hoewel ik het goed vind dat je ze niet meteen kortneemt aangezien ze lekker ontspant Lachen

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:25

ten eerste, erg leuk paard! heb zelf een rousseau x ronaldo en zie er wel wat in terug. zoals andere al zeggen, ze valt wat op de voorhand. probeer iets meer contact te krijgen en goed voorwaarts te rijden, zodat ze goed dr achterhand eronder plaats en ze niet meer zo op de voorhand valt. verder ziet het er al netjes uit!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:26

Ik vind het er goed uitzien. Hier kan je duidelijk mee aan de slag. Ik denk dat je met een ander zadel en wat langere beugels al iets kan doen aan het plaatje (al vind ik het niet heel erg storend). je paard loopt al lekker over de rug dus je kan met een gerust hard aan oprichting en meer dragen van achteren gaan denken. Dan wordt t waarschijnlijk ook wat minder zwaar aan de voorkant.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:32

heel mooi paardje, maar ze kiept je wel op de voorhand. Probeer hier goed aan te werken in de les.

Qua combinatie ga ik met de rest mee , vind het niet echt mooi uitzien qua verhouding.
Maar dat heb ik ook al eens in een ander topic gezegd waar je op een groot paard zat.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:38

Bloos! Heb jij Unique alweer verkocht? Bloos! Wat jammer, wil je misschien via PB vertellen waarom? Ik ken haar namelijk Lachen

Verder is het plaatje misschien niet mooi, maar als jij je fijn voelt, dan heeft niemand daar wat over te zeggen. Liever dit dan een te grote ruiter op een klein paard, maar op bokt is het toch nooit goed Knipoog Let op dat je niet voorover valt, dan blijven je benen ook beter op zijn plek denk ik Lachen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:35

Bedankt!

Leentje_: Met deze heb ik ook meer de klik dan met Unique. haha ja ik werk eraan

belbellie: zo zijn we ook aan het oefenen Lachen

nickynicole: Hoezo ander zadel? Dit is een duur zadel en heb ik uitgezocht samen met haar oude eigenaresse en deze past dan ook precies op der en bij mij. Krijg wss wel nog een passend dressuurzadel erbij.
Ok ik zal het proberen, heb je miss wat tips om haar wat meer te laten oprichten en goed van achter te laten komen?

Mariannedeb: Ja Unique is weer verkocht, ze is totaal niet geschikt voor Deurne. Ze steigert vaak met opstijgen en kan flink ertussenuit miepen enz, en dan maakte mij dat niet veel uit maar in Deurne moet iedereen op jouw paard kunnen rijden dus daarom is ze weggegaan.
Zal ik op letten ja Knipoog

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:42

Dat bedoelde ik dus. Met een dressuurzadel zullen je benen wat langer lijken Haha!

Ik zou veel overgangen gaan rijden, goed schakelen en steeds weer terug naar de ontspanning die je nu hebt. In de galop geen lange stukken afleggen maar vaak opnieuw aanspringen, verzamelen, wegrijden, kleine volte rijden (in deze volgorde). Let wel op dat je voldoende sprong behoudt. In draf proberen terug te rijden, zonder dat je veel in je handen hebt. Zo dra het zwaar wordt van voor een goede por met je been naar voren en weer opnieuw proberen. Dit zijn hele kleine stukje die je steeds herhaald. Is ze wel goed voor je been? Anders daar mee gaan beginnen. Oprichting in de stap is makkelijker door een keertwending te rijden of appuyement. Ik weet alleen niet of je daar al aan toe bent, anders onder begeleiding gaan proberen.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:48

Hoi!
Nou hier kun je mee aan de slag he Lachen alvast 1 tip voor op school: je haar in een staart doen Knipoog probeer vooral je handen niet omlaag te drukken, zo blokkeer je de verbinding tussen je hand en de mond van het paard. suc6 en tot de intro week!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:55

Mensen hallo zeg Verward Moet het er mooi uitzien??? Dan kan ik net zo goed ook van mijn hafje stappen, want ja ik ben weer wat langer! Is toch dikke onzin of niet dan! Komop zeg. Zolang paard en ruiter nergens last van hebben, is er niks aan de hand.

Verder TS je hebt een mooie aanwinst! Let ietsjes op je hakken, en op je armen!
Je hebt verder een nette houding! Alleen ligt het aan mij, of kijk ik scheel, maar hangt ze wat in je handen?

Vind jullie een mooie combi! Lachen

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:00

Ik wou dat iedereen zijn paard zo lang en laag reed, de verzameling komt steeds wel beter bijelkaar, naar mate je haar langer hebt, en vaker rijdt.
Ziet er echt heel goed uit zeg!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:05

leuk paard; ik zie idd wel dat je op alle fotos je teugels veels te lang hebt
op deze manier heb je geen contact met de paardenmond en kan je paard verward raken over wat jij van haar vraagt
dus let goed op je teugels; niet te strak maar zeker niet te los en probeer mooi trots op je paard te zitten
je hebt echt een leuk paardje!!
p.s. mijn paard is een afstammeling van garanco en daar zit zit dus o.a. ook ramiro z bloed in!!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:21

leuk paard maar idd je oet hem meer van vanachter naar voren rijden, dit naar beneden lopen is niet correct, dus rijtechnisch wat advies inwinnen en dan komt het vast goed

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:30

Wat een leuke afstamming Lachen Ik heb ook een Elcaro kijk maar in topics van mij Knipoog Ik vind het er al netjes uitzien !! Voor de 2de keer !! Hakken wel uitdrukken he Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:15

Ik zal proberen je handen wat meeer te dragen, meer je schouders naar achter te drukken.
Wees trots op je nieuwe aanwinst!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:18

jaimpjuh misschien dat dat beter via pb kan?

Leeeeuk rijfoto's Haha! natuurlijk moeten jullie nog aan elkaar wennen en waar je ook aan begint, een begin is een begin en van daaruit ga je werken aan de lastige punten.
Gaat vast helemaal goedkomen met het van achter rijden,
ik zou idd eerst controleren of ze actief op je been reageert.
De volte vergroten/verkleinen in stap draf én galop.
Daarnaast zou ik niet zoals nickynicole zegt terug rijden en als het zwaar gaat voelen en dus voor haar moeilijk wordt een flinke por geven.
Het is dan waarschijnlijk echt lastig voor haar, ik zou denken: neem genoegen metkleine stukjes en breidt dat verder uit.
Zodra het zwaar wordt voor jullie beiden, ga dan niet doorduwen maar even terug naar iets wat makkelijker is voor beiden en probeer het later weer een keer Lachen

Maar goed ik weet ook wel dat dat eeeeerg lang kan duren haha Haha! wil jou manier van rijden ook verder niet afkraken nickynicole maar ik zou het anders oplossen Lachen
(afgaande op het paard dat ik rijd)

veel plezier met haar!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:26

Ik vind het er (behalve foto 15) helemaal niet zo op de voorhand eruit zien. Juist mooi als je op deze manier los kan tijden. Maar daarna mag ze inderdaad meer omhoog. Dus zorg dat je tempo niet te hoog wordt. Inderdaad kleine stukjes schakelen zodat ze haar achterhand steeds beter erbij komt.
Ik zie liever dit dan een paard dat in de krul getrokken is. Zij kan zich tenminste verlengen in haar bovenlijn.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:51

ik vind het er heerlijk ontspannen uitzien.
juist goed dat je haar zo kan rijden.
mooi dier zeg !

misschien wat actiever rijden. niet sneller maar actiever.