Joris van Magrhreta @ L1 debuut 198 en 203 pnt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Joris van Magrhreta @ L1 debuut 198 en 203 pnt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:23

Goede avond allemaal,,

Even kort iets over Joris en mij. Joris is nu 5 jaar. Ik rijd Joris 1 á 2 keer per week dressuur matig. De andere dagen loopt hij recreatief met zijn eigenaresse die nog een beginnende ruiter is (hij is dus niet van mij). Toen ik hier mee begon was Joris niet meer dan zadelmak en verschrikkelijk lui. Vorig jaar heb ik meegedaan aan de onderlinge dressuur wedstrijden en aangezien dit wel lekker ging ben ik dit zeisoen gaan starten in de B (ik rijd met mijn eigen paard M2)
In 4 wedstrijden (8 proeven) hebben wij 12 wp gereden(190 199 191 196 180 184 196 198)
Omdat de galop nog wat moeilijk is en het wijken ook nog niet bevestigd is wilde ik nog even in de B blijven maar men instructrise waar ik nu 5 weken bij les (daarvoor geen les gehad met hem) vond dat ik gewoon naar het L1 kon. (Dit besluit is 2 weken geleden genomen) We hebben dus ook in de les hard aan de galop en wijken gewerkt en vandaag was dan de grote dag... Ons L1 debuut.

Ik ging wat onzeker de bak in omdat ik wist dat nog niet alles bevestigd is, toch redelijk me proeven door gekomen. Wijken een 5 en drie 6en (valt mee Tong uitsteken) halsstrekken een 8 en een 5 keertje halthouden een 5 verder allemaal 7es en een paar 6en. Uitslag 203 en 198 pnt. Ondanks dat ik weet dat er nog heel wat gesleuteld moet worden ben ik toch erg blij met de pnt.

Hier het filmpje van men 2e proef:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=349253

Hier nog wat fotos van het oefenen van gister:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een wedstrijd foto

Aan me houding word gewerkt Haha!

Pop

Re: Joris van Magrhreta @ L1 debuut 198 en 203 pnt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:18

Gefeliciteerd met je punten!
Het ziet er heel erg netjes uit, probeer alleen je handen wat meer voor je te dragen vooral op de 2 foto ( galop ) zie je dat je je handen bijna op het zadel houdt.
Volgens mij gaat het helemaal goed komen met jullie in de L1, op naar het L2 zou ik zeggen!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:13

Bedankt voor je tip.. nu ben ik hem de laatste weken met meer hals lengte gaan rijden, denk dat het daardoor komt!

Groetjes

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:25

Ik vind het er heel erg netjes uitzien hoor. Bloos! Gefeliciteerd met je punten, ik vind dat je ze zeker verdiend hebt.

In de proef zat je netjes op je kont tijdens de galop, op de foto's kom je een beetje uit je zadel, probeer daar op te letten. Probeer verder inderdaad je handen een beetje meer te dragen. Lachen Ik vind het trouwens heel netjes dat je hem niet élke pas bijprikt. Je hebt echt een juist spoorgebruik, dus alleen wanneer het nodig is : super!
Let er trouwens op dat hij bij het wijken niet wegloopt over z'n schouder en dat hij in z'n lijf netjes recht blijft, dan komt het helemaal goed.

Heel veel succes met deze knappe Fries, eindelijk eentje die niet zo opgekropt loopt, ik ben er weg van. Haha!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:04

hey daar is joris..
ik vind je proef er super uitzien en vind jullie ook echt een nette combi!
even wat rijtechnisch maar: probeer je benen lang te maken vooral in stap lijkt het of je je knieen wat optrekt..
volgende x kom ik zeker kijken en hoop dan eigenlijk zelf van de partij te zijn!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 15:48

j0rinda schreef:
hey daar is joris..
ik vind je proef er super uitzien en vind jullie ook echt een nette combi!
even wat rijtechnisch maar: probeer je benen lang te maken vooral in stap lijkt het of je je knieen wat optrekt..
volgende x kom ik zeker kijken en hoop dan eigenlijk zelf van de partij te zijn!

Ik zit ook vrij kort op hem hoor! En men laarzen zijn nog niet helemaal ingelopen en dus erg stijf! haha

Groetjes

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:07

probeer je onderbenen stiller te houden het lijkt nu alsof je hem heel de tijd schopt met de spoor. en ik zie soms dat je je rechterhand wat meer over de schoft houd. probeer je beide handen gelijk te houden Ja . Met het wyken als je afwend niet gelijk beginnen me wijken maar eerst een paar passen rechtdoor.
Dit bedoel ik niet aanvallend hoor maar gewoon tips !/ het ziet er voor de rest keurig uit en wat een lekkerdier Haha!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:32

Dit is ook weer een mooi paardje om te zien.

Voor het oog loopt hij ook lekker.
Alleen vind ik jou houding niet zo mooi. Je zit op veel foto's erg in elkaar gedoken. Probeer jezelf meer te tonen op het paard. Je gehele boven lichaam iets meer uitrekken... ( beetje rare omschrijving Knipoog )

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 16:57

Blinnii schreef:
Ik vind het er heel erg netjes uitzien hoor. Bloos! Gefeliciteerd met je punten, ik vind dat je ze zeker verdiend hebt.

In de proef zat je netjes op je kont tijdens de galop, op de foto's kom je een beetje uit je zadel, probeer daar op te letten. Probeer verder inderdaad je handen een beetje meer te dragen. Lachen Ik vind het trouwens heel netjes dat je hem niet élke pas bijprikt. Je hebt echt een juist spoorgebruik, dus alleen wanneer het nodig is : super!
Let er trouwens op dat hij bij het wijken niet wegloopt over z'n schouder en dat hij in z'n lijf netjes recht blijft, dan komt het helemaal goed.

Heel veel succes met deze knappe Fries, eindelijk eentje die niet zo opgekropt loopt, ik ben er weg van. Haha!

Bedsankt voor je leuke reactie! Tot een paar weken geleden liep hij nog wel erg diep hoor maar door men lessen niet meer!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:00

Shauni schreef:
probeer je onderbenen stiller te houden het lijkt nu alsof je hem heel de tijd schopt met de spoor. en ik zie soms dat je je rechterhand wat meer over de schoft houd. probeer je beide handen gelijk te houden Ja . Met het wyken als je afwend niet gelijk beginnen me wijken maar eerst een paar passen rechtdoor.
Dit bedoel ik niet aanvallend hoor maar gewoon tips !/ het ziet er voor de rest keurig uit en wat een lekkerdier Haha!

Bedankt voor je reactie! Wat betreft het wijken ben ik helemaal met je eens maar dit hebben we bewust gedaan (instuctrise en ik) Omdat hij het nog niet helemaal begrijpt als hij moet wijken nadat hij rechtgesteld over a-c lijn loopt (gaat tie gewoon recht door) smokkel ik wat om hem in dewending zijwaarts te zetten. Nu een week later gaat ook dit alweer een stuk fijner!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:03

pearl_tje schreef:
Dit is ook weer een mooi paardje om te zien.

Voor het oog loopt hij ook lekker.
Alleen vind ik jou houding niet zo mooi. Je zit op veel foto's erg in elkaar gedoken. Probeer jezelf meer te tonen op het paard. Je gehele boven lichaam iets meer uitrekken... ( beetje rare omschrijving Knipoog )

Ofterweil t*eten naarvoor hahah hoor ik in me les ook vaak... maar het zit zo lekker Tong uitsteken Nee nu f serieus als het tegen me gezegt word ga ik recht zitten maar na drie rondjes zak ik toch steeds weer iets in elkaar... Ik hang nu iig niet meer zo erg naar links en dat deed ik eerst wel zoo erg dat de paardjes het ook niet meer leuk vinden... nu men boven lichaam nog..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:13

Houding viel mij ook op. Maar het lijkt of dit ook een beetje aan he zadel ligt. Je zit in elk geval een beetje in een luie-stoel-houding: je benen zitten niet recht onder je lichaam. Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord dat je een denkbeeldige lijn moet kunnen trekken van je schouders naar je heupen naar je hakken? Die lijn moet precies verticaal lopen.
Bij jou zijn je hakken veel verder naar voren en ik heb het idee dat het door dit zadel komt. Ik weet niet of je eens met de eigenaar zou kunnen overleggen voor een ander zadel? Dit is namelijk wel nadelig voor je houding.
Verder nog een aandachtspuntje: je benen moeten écht stiller, gebruik dan liever een keer de zweep dan dat je hem de hele tijd zo moet aansporen.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:28

Lotte1990 schreef:
Houding viel mij ook op. Maar het lijkt of dit ook een beetje aan he zadel ligt. Je zit in elk geval een beetje in een luie-stoel-houding: je benen zitten niet recht onder je lichaam. Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord dat je een denkbeeldige lijn moet kunnen trekken van je schouders naar je heupen naar je hakken? Die lijn moet precies verticaal lopen.
Bij jou zijn je hakken veel verder naar voren en ik heb het idee dat het door dit zadel komt. Ik weet niet of je eens met de eigenaar zou kunnen overleggen voor een ander zadel? Dit is namelijk wel nadelig voor je houding.
Verder nog een aandachtspuntje: je benen moeten écht stiller, gebruik dan liever een keer de zweep dan dat je hem de hele tijd zo moet aansporen.

Men benen wiebelen wel maar men spoor raakt hem niet. Over het zadel er ligt een oud kieffer zadel op en ik zou voor he mooie gewoon 2 gaten langer moeten zitten maar dan word me been weer meer onrustigt omdat hij niet zo fijn zit. Op men eigenpaard heb ik de eurorijding titan en zit ik perfect op! maar daar word je ook meer gedwongen je boven been naar achter te plaatsen ipv stoelzit aan nemen.