Sensation 3 jarige @t work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armani1985

Sensation 3 jarige @t work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:34

hoi,

ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.Sensation trento-b x havidof is 3 jaar en 3 maanden onder het zadel. ik heb dr zelf net 5 weken.

we werken aan dr balans rechtrichten halshouding en tempo.
commentaar:
meer lengte aan de voorkant
mn handen omhoog en mn been soms te ver naar achter.en vooruit kijken!!!

nu ik de foto`s zie is mn houding niet altijd even correct Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

contact houden binnenteugel Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes steffie

ESSIE70

Re: Sensation 3 jarige @t work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:39

Leuk paard,probeer je handen rechtop te houden en het lijkt op de foto of je je paard som in de krul wil "trekken"

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:47

Leuk paard zeg!
Probeer je handen te blijven dragen en leg ze niet vast op je bovenbeen.
Mag ik vragen waarom je zo'n jong paard al met sporen rijdt?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:54

je schouders mogen wat meer naar achteren, vaak houd je dan meteen je handen rechtop. Op sommige foto's heb je je onderbeen juist te ver naar voren (schouder, heup enkelbeen lijn).

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:00

hey.

ten eerste een onwijs leuk paard!
Probeer hem idd wat meer lengte te geven let goed op je handhouding, probeer je handen wat meer te dragen, je hakken verder uit te drukken en je tenen wat meer naar binnen te draaien, schouders naar achter en glimlachen want op zon paard mag je best trots zijn..

Persoonlijk zou ik in dit stadium nog even de sporen eraf laten een een zweepje erbij pakken, puur om het been / reactie te trainen.

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:11

rissa schreef:
Leuk paard zeg!
Probeer je handen te blijven dragen en leg ze niet vast op je bovenbeen.
Mag ik vragen waarom je zo'n jong paard al met sporen rijdt?

ja tuurlijk mag je dat vragen. ivm door je been heen vallen heb ik aan een spoortje meer dan aan de zweep ipv elke x bijtikken.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:23

Oke, maar is dat door het been vallen niet omdat het evenwicht er nog niet is. Ik zou op zo'n jong dier geen spoor gebruiken en hem vooral op zijn eigen benen laten lopen. Maar ieder zijn manier Knipoog
Ik zou wat meer nog naar het lang en laag werken omdat je op de foto's kan zien (nr 5 vooral) dat er behoorlijk wat spanning zit in de bovenlijn.
Maar zoals ik al eerder zei; een erg aansprekend paardje

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:35

rissa schreef:
Oke, maar is dat door het been vallen niet omdat het evenwicht er nog niet is. Ik zou op zo'n jong dier geen spoor gebruiken en hem vooral op zijn eigen benen laten lopen. Maar ieder zijn manier Knipoog
Ik zou wat meer nog naar het lang en laag werken omdat je op de foto's kan zien (nr 5 vooral) dat er behoorlijk wat spanning zit in de bovenlijn.
Maar zoals ik al eerder zei; een erg aansprekend paardje

komt ook idd door evenwicht maar als ik bijtik zit ik ineens aan de andere
kant van de bak dat is ook niet ideaal reageert heftig en met een spoortje gaat het prima
daarom heb ik daar voor gekozen. ben het helemaal met je eens lang en laag. het gaat ook steeds beter het ontspannen aan het einde en gaat ze stukje bij beetje mn hand volgen ze heeft daar moeite mee ook door dr bouw onderhals en dat is niet van het rijden Knipoog

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:41

Navidad schreef:
hey.

ten eerste een onwijs leuk paard!
Probeer hem idd wat meer lengte te geven let goed op je handhouding, probeer je handen wat meer te dragen, je hakken verder uit te drukken en je tenen wat meer naar binnen te draaien, schouders naar achter en glimlachen want op zon paard mag je best trots zijn..

Persoonlijk zou ik in dit stadium nog even de sporen eraf laten een een zweepje erbij pakken, puur om het been / reactie te trainen.

hahahaha ja idd lachen Haha! onder het rijden lach ik nooit als ik echt bezig ben.

commentaar is terecht ben ik het mee eens.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:11

Leuk paard!
Je hebt een nette houding alleen mag je iets luchtiger in je handen worden.
Je lijkt hem wat vast te houden vanuit je hand/pols.
Persoonlijk zal ik je spoortje eraf halen een spoortje moet dienen voor het verfijnen van je hulpen en bij een 3 jarige valt er helaas nog niet zoveel te verfijnen.En gewoon een (spring)zweep erbij pakken ondanks hij daar wat fel op reageerd. Je wilt toch in je toekomstige training ook gebruik maken van een zweepje? Jong geleerd is oud gedaan.
Het door je been vallen is hoofdzakelijk omdat een 3 jarige natuurlijk scheef gebouwd is en nog niet bekend is met jou beenhulpen.
Probeer eerst je paard eens bol en hol te maken zodat je stelling kan opvragen waardoor hij zich langzaam om jou binnenbeen gaat vouwen.
Ook als je teugelcontact verliest zoals op de 2e en 3e foto van onderen probeer dan ipv je teugels korter te pakken of het contact te herstellen door je hand terug te werken je paard naar je hand te rijden want je paard heeft hier de nijging zich op te rollen en hij achter jou been word.
Verder ziet het er al heel fijn uit.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:19

en de voorbenen wat lager bandageren deze zitten veel te hoog met name voren
lijkt mij niet prettig lopen voor je paard

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:00

Weer een knappe Trento! Leuk paard heb je hoor. Hoe is hij qua karakter en onder het zadel? Ik rijd op het moment namelijk ook een Trento (zie profiel).

Probeer je handen inderdaad mooi voor je te houden (soms landen ze ergens op je dijbeen en lijk je je hand daar vast te zetten).

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:29

Wat mij aan de foto's opvalt en wat nog niet eerder geschreven is, (buiten het feit dat ik vind dat je een prachtig paard hebt) is dat je wat meer op je zitvlak zou kunnen gaan zitten. Je zit nu wat meer op de voorkant in plaats van op je billen, waardoor je sneller naar voren kan kiepen. Iets meer je bekken kantelen zou volgens mij al een heel stuk schelen.
Voor de rest sluit ik me bij het commentaar van mijn voorgangers aan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:45

Ik ga met meeste commentaar mee.
Ik ben ook tegen het gebruik van een spoor bij zo'n groentje.
Een zweep vind ik veel prettiger en effectiever. Spoor is om de hulpen te verfijnen, niet voor een dier dat door het been heen valt (van jongigheid!!)

De pony loopt erg strak in de rug. Laat je zadel goed nakijken, lijkt ook wat te ver naar voren te liggen.

Probeer hem wat ronder in de rug te rijden, en zelf ook aan je houding en balans werken.
Ik neem aan dat je goede begeleiding hebt Knipoog
Dan komt het vast wel goed.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:10

weer zo een kanppe Trento B afstammeling Haha! echt een heel mooi paard!!! probeer haar iets meer over haar rug te doen lopen door haar voorwaarts-neerwaart te rijden. hierdoor zal haar achterhand ook meer ondertreden en zal ze meer ontspannen lopen Knipoog
vind dat jullie en hele leuke combinatie vormen Lachen
wat is haar stockmaat eigelijk? Lachen en hoe is haar karakter tijdens het rijden? heb namelijk zelf een trent B afstammeling en ben best benieuwd Knipoog

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:23

hoi,

met rijden is ze braaf hoor maar wel erg oplettend op dr omgeving en erg voorwaarts maar dat gaat steeds beter ze gaat steeds meer iets ontspannen daar heeft ze moeite mee en ik vertrouw dr ook nog niet helemaal dus 100% ontspannen zit ik er nog niet op dat zie je ook op de foto`s maar dat zal zeker gaan groeien.ze heeft een nuchter karakter 2x iets gezien dan is het goed het is echt een knuffel paardje wel gevoelig je moet echt dr vertrouwen winnen.heel werkwillig is ze.

groetjes steffie

ze is nu ong 1.62 een kleintje dus

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:57

mooi paardje, Haha!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:10

Leuk paard hoor.. Wat sporen betreft ga ik met de anderen mee, zou ik ook nog niet gebruiken. Verder vind ik je houding best goed, af en toe even op je handen letten terwijl je handhouding op sommige foto's wel goed is.

met zo'n jonkie zou ik lekker werken aan de balans en lengte in het lichaam en aanleuning. Veel binnenhoefslagen rijden en lekker naar buiten gaan zodat ze goed leert op eigen benen lopen. Verder proberen een licht contact te houden en veel lengte in je paard te rijden zodat ze goed over de rug komt.

Veel succes ermee Lachen

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:03

mooi paardje om te zien! Zoals al eerder aangegeven denk om je hand houding.. Zo te zien zet jeje hand wat vast.. Probeer ze wat meer te dragen.
Succes verder.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:13

je cap zit recht man :p hahaha

Volgens de regels ook nog inhoudelijk wat commentaar: probeer de overgangen wat meer op je zit te rijden, zo komt ze fijner aan je hulpen en zal ze ook wat stabieler in de aanleuning worden.. De rest weet je al Knipoog

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:57

Leuk om te zien, ik heb ook een 3 jarige Trento x Montecristo, lijkt overigens niet heel erg op de jouwe maar hij is ook niet zo heel groot nog, hopen dat hij nog een stuk de hoogte in gaat! Wel een beestje met een heel fijn karakter je kan werkelijk een bom af laten gaan hij geeft er niets om, is die van jou ook zo koel in t hoofd?
Succes met je paard!