Charlie is een 6jarige springgefokte ruin (Flamenco Desemillyx Boy De La Barre) en is 1.72m groot.
Ik en Charlie starten wedstrijden op B1 Niveau (LRV) maar in de lessen nemen we al het wijken, travers, SB, keertwendingen etc. geen idee welk nivaeu dit is in nederland.
We oefenen voornamelijk om ontspannen met een constant contact te rijden.
Onze probleempjes zijn het rechtrichten, Charlie heeft vaak de neiging om links-gebogen te blijven, uitzwaaien met zen achterhand op de linkerkant, voornamelijk onze linker kant dus.
Ik had een goed gevoel na de proef, hij was 1x in de gallop gevallen tijdens de middendraf, wat hij nogtans thuis nietmeer doet. Na de eerste gallop was hij ongelooflijk heet geworden, hij wou echt te snel gaan, maar heb het kunnen beheersen, al was het niet erg simpel.
Charlie is best ander te rijden op wedstrijd, op wedstrijd is hij heel gevoelig aan de zit-beenhulpen, op de foto's zie ik dat ik onbewust! mijn benen afsteek. Deze ga ik meer rond Charlie houden.
Mijn werkpunten zijn dat ik meer fierder rechtop moet zitten.
En in de gallop gaan zitten (heb ik thuis normaal geen probleem met
)Charlie:

Zijn vertrouwd relaxed blikje:

geen idee wat men buitenhand hier doet

A happy horse

B-E-B middencirkel:

gallop E-B-E:

stilstaan op X korte middelijn ( Hij was naar Geronimo aant kijken van Janne)

hier verschoot ik ff jury kwam naar mij, ik dacht oei heb ik iets fout gedaan; hij kwam zeggen dat ik knap had gereden, maar dat mijn cirkels heus niet zo groot hoefden gereden te worden, en ietsje meer aandacht voor mijn letters, vind het fijn als een jury dit doet

tevreden mijn proef beeïndigen

Luisteren naar opa zen commentaar

op weg naar de trailer samen met Janne, en plots lukt het me wel om recht te zitten

En als laatste een creatiieve foto van Alizé (Alizeee op bokt)

Laten jullie een berichtje achter? groetjes Vicky & Charlie