Ik en mijn Chocolaat'je aan het werk op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Ik en mijn Chocolaat'je aan het werk op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:24

Meet Charlie... en voor mij is hij even lekker als Chocolade... vandaar de titel Knipoog

Charlie is een 6jarige springgefokte ruin (Flamenco Desemillyx Boy De La Barre) en is 1.72m groot.
Ik en Charlie starten wedstrijden op B1 Niveau (LRV) maar in de lessen nemen we al het wijken, travers, SB, keertwendingen etc. geen idee welk nivaeu dit is in nederland.
We oefenen voornamelijk om ontspannen met een constant contact te rijden.
Onze probleempjes zijn het rechtrichten, Charlie heeft vaak de neiging om links-gebogen te blijven, uitzwaaien met zen achterhand op de linkerkant, voornamelijk onze linker kant dus.

Ik had een goed gevoel na de proef, hij was 1x in de gallop gevallen tijdens de middendraf, wat hij nogtans thuis nietmeer doet. Na de eerste gallop was hij ongelooflijk heet geworden, hij wou echt te snel gaan, maar heb het kunnen beheersen, al was het niet erg simpel.

Charlie is best ander te rijden op wedstrijd, op wedstrijd is hij heel gevoelig aan de zit-beenhulpen, op de foto's zie ik dat ik onbewust! mijn benen afsteek. Deze ga ik meer rond Charlie houden.

Mijn werkpunten zijn dat ik meer fierder rechtop moet zitten. Bloos En in de gallop gaan zitten (heb ik thuis normaal geen probleem met Bloos )

Charlie:
Afbeelding
Zijn vertrouwd relaxed blikje:
Afbeelding
geen idee wat men buitenhand hier doet Bloos
Afbeelding
A happy horse Haha!
Afbeelding
B-E-B middencirkel:
Afbeelding
gallop E-B-E:
Afbeelding
stilstaan op X korte middelijn ( Hij was naar Geronimo aant kijken van Janne)
Afbeelding
Afbeelding
hier verschoot ik ff jury kwam naar mij, ik dacht oei heb ik iets fout gedaan; hij kwam zeggen dat ik knap had gereden, maar dat mijn cirkels heus niet zo groot hoefden gereden te worden, en ietsje meer aandacht voor mijn letters, vind het fijn als een jury dit doet Lachen
Afbeelding
tevreden mijn proef beeïndigen Haha!
Afbeelding
Luisteren naar opa zen commentaar Haha!
Afbeelding
op weg naar de trailer samen met Janne, en plots lukt het me wel om recht te zitten Tong uitsteken
Afbeelding
En als laatste een creatiieve foto van Alizé (Alizeee op bokt)
Afbeelding
Laten jullie een berichtje achter? groetjes Vicky & Charlie Doei! Doei! Doei!

Bino_Pino

Re: Ik en mijn Chocolaat'je aan het werk op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:30

ziet er weer leuk uit Vicky! Haha!
Je weet je punten om aan te werken, en dat doe je ook Knipoog
en ik weet hoe moeilijk Charlie kan zijn (kijkt ondertussen naar de blein Knipoog Tong uitsteken hihi )

Jij en je ventje komen er wel! Ja

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:33

Ik vond het er goed uitzien! Jammer dat hij even in galop viel maar voor de rest was het erg goed gegaan vond ik.
Jou werkpuntjes: niet te veel naar voor hangen en je benen niet te veel naar achter laten gaan. Maar die wist je zelf al Knipoog

Ohja: Charlie zag er prachtig uit Haha!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:34

Ik vind het er best goed uit zien.En inderdaad je kan wat meer op je kont zitten. Knipoog

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:23

Alizeetje schreef:
Ik vond het er goed uitzien! Jammer dat hij even in galop viel maar voor de rest was het erg goed gegaan vond ik.
Jou werkpuntjes: niet te veel naar voor hangen en je benen niet te veel naar achter laten gaan. Maar die wist je zelf al Knipoog

Ik vind je benen helemaal niet te ver naar achteren hangen, ze liggen netjes lang onder je lichaam op de foto's. Je krijgt dat beeld omdat je zadel niet gemaakt is voor dressuur, jij hebt wel langere dressuurmaat beugels dus nu liggen je benen wat vreemd achter op je zweetbladen. Als je een dressuurzadel had gehad dan zag het er heel mooi uit.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:48

Mooie combinatie,vind het er rustig en relaxt uitzien.
Jullie komen er wel.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:51

Linda_E schreef:
Alizeetje schreef:

Ik vind je benen helemaal niet te ver naar achteren hangen, ze liggen netjes lang onder je lichaam op de foto's. Je krijgt dat beeld omdat je zadel niet gemaakt is voor dressuur, jij hebt wel langere dressuurmaat beugels dus nu liggen je benen wat vreemd achter op je zweetbladen. Als je een dressuurzadel had gehad dan zag het er heel mooi uit.

Daar kan het misschien ook aan liggen, inderdaad! Vond enkel dat op sommige foto's (en ik het echt) haar been iets te veel achter de singel verdween...

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:25

Wat ziet Charlie er goed uit zeg! Ik vind hem erg vooruitgegaan Ja Hij ziet er al een stuk losser uit, maar probeer hem net nog wat meer erdoorheen en soepeler in de bovenlijn te krijgen (wat op wedstrijd natuurlijk altijd iets moeilijker is dan thuis). Verder vind ik je beenligging inderdaad wel heel netjes, en zoals Linda al zei vertekent het zadel het wat. Maar knap dat je je benen zo mooi op zijn plek houdt met een vzh zadel Ja Een klein aandachtspuntje vind ik je handen: die moet je iets meer op gelijke hoogte en voor je uit, rechtop houden. Dan ziet het er helemaal toppie uit! Nog veel succes en vooral plezier samen! Lachen

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:47

bedankt allemaal!

op somige foto's die ik niet heb upgeload uit een andere hoek, kan je zien dat mijn been zeker in de gallop te ver naar achter gaat, deels omdat ik dan naar voor duikel. Ik probeer hier hard op te letten, mss is dit deeld door mijn vhz, maar ben dit al zo gewoon.
Mijn handen verschoot ik ff van, mja als je zelf rijd, en voor je kijkt zie jeje handen niet. Moet het voelen idd, maar in de les moet ik steeds hoog mijn handen dragen, omdat hij moet leren ietsje hoger te lopen, maar met ontspanning natuurlijk.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:57

Vind het er netjes uitzien, idd oppassen dat je inde galop niet naar voren duikelt. Wel vind ik dat het zadel te groot voor je is, dit kan ook ten nadele van je zit komen, omdat je teveel gaat schuiven en weinig steun hebt van de wrongen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:34

Ik vind jullie al heel veel vooruit gegaan tov het begin dat ik in ons vlamingentopicje kwam binnenvallen!
Het vooruit duikelen weet je zelf, en hem misschien ook net wat losser proberen houden in galop?
Veel succes nog samen!

annemarieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:44

Misschien is het beter om op dit zadel je beugels wat korter te doen. Geeft een mooier beeld en je zult meer steun hebben van je zadel waardoor je misschien minder voorover valt.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:53

ziet er goed uit!!!!

probeer alleen wat meer rechtop te zitten.

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:04

zoet er heel goed uit!! Haha!

waar had je wedstrijd?? ik ry ook bij den lrv

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:25

Bedankt allemaal!

Anemarieken: Ik hou mijn beugels op deze lengte wel, dan kan ik dieper zitten. met kortere beugels ga ik idd niet zo naar voor hangen, ik hoop mij volgend jaar een dressuurzadel te kopen Lachen

Trees: we zijn idd heel erg vooruit gegaan, vorig jaar konden we nog niet eens heel erg deftig galloperen en laat staan dat we ontspannen thuis konden dresuren. Het duurt steeds een paar maanden voor iets goed gaat, maar we geraken er stilaan.
In de gallop is hij nog erg zwaar in mijn hand, en hij was erg dramerig die dag in de gallop. Maar ik werk eraan een lichter contact te hebben in de gallop dmv tempowisselingen in de gallop.
Charlie is zelf heel erg veranderd hij is nu een paard dat voor me wil werken, en dat is onze grootste voruitgang!

Paardj: deze wedstrijd was in Kalken