Oefeningen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannos

Oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:07

Ik heb eigenlijk geen idee waar dit hoort, ik denk hier. Dus mijn exuses als het verkeerd staat.

Nou vroeg ik mij af, wat zijn nou goede oefeningen

- om een paard lekker los te rijden.
- om de achterhand er goed onder te krijgen.
- grondoefeningen?
- voor tijdens het longeren? (overgangen en balkjes lopen, wat nog meer?)
- om een paard actief te krijgen.
- als het paard erg kijkerig en fris is.
- die je proefgericht goed kunt gebruiken.
- en nou had ik nog iets maar dat ben ik vergeten.

Alvast bedankt!

stoplicht

Re: Oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:53

- Om een paard lekker los te krijgen -> Voltes, gebroken lijnen, noem maar op. Lekker links- en rechtsom inbuigen, zodat je hem soepel maakt in zijn hals, maar ook in z'n lijf.
- Om de achterhand er goed onder te krijgen -> (Schijn)overgangen, schakelen in tempo, pasje wijken, AW en SB. En voltes om dat binnenachterbeen steeds wat sterker te maken.
- Grondoefeningen? -> Dat zou ik niet weten.
- Voor tijdens het longeren -> Veel overgangen idd, tempowisselingen, pessoa gebruiken (wel met goede begeleiding!).
- Om een paard actief te krijgen -> Schakelingen in tempo, (schijn)overgangen, afwisseling! Knipoog
- Als het paard erg kijkerig en fris is -> Goed aan het werk zetten, zodat hij met z'n aandacht bij jou is en niet op de rest let. Overgangen, figuren, lekker voorwaarts oplossen.
- Die je proefgericht kunt gebruiken -> Veel figuren en overgangen rijden, en probeer het ook zo te rijden alsof je een proef rijdt. Dus: netjes op de letters, goed de hoeken door en met zo weinig mogelijk hulp het goede eruit te rijden. Bedenk van te voren wat je wilt rijden, hoe je het wilt rijden en wat voor resultaat je wilt hebben. En probeer dat dan in het echt ook te rijden.

Dus wat denk ik het belangrijkst is, is om je paard goed aan het werk te zetten. Overgangen en figuren, niet alleen rondjes rechtuit Knipoog Succes ermee! Ja

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:02

Grondoefeningen:Ik doe veel buigoefeningen.Om de nek los te krijgen.Hoofdstel in met teugels je handen op de plaats waar ze ze normaal hebt en dan heel licht aan de teugel vragen en dan ene kant op buigen en andere kant. Haha!

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:16

Wat hier boven staat klopt al aardig maar zo te zien wil je gewoon alles en dan moet je gewoon veel figuren rijden, verschillende oefeneningen doen, over gangen rijden, afwisseling in alles etc.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:43

okee, thanks! Haha!