Pebbels @ springles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Pebbels @ springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:43

Haaii!

Hier dan weer een springles van Pebbels en mij.
Vorige topic : smurffie @ [SPR-ITP] 1e springles met Pebbels
Donderdag hadden pebs en ik ondanks de warmte gewoon een crosslesje. Wat erg lekker verlopen is Ja

Pebbels en ik hebben niet echt een niveau, we starten namelijk geen wedstijden. Wel onderlinge wedstrijden en oefencrossjes Lachen.
Springen verschilt heel erg in hoe hoog we springen waar we mee bezig zijn.
Met de cross gaat het vooral om grenzen verleggen en "enge" hindernissen springen, maar ook om controle, goede lijntjes en hoogte.

Ik ben vooral ook bezig met mijn houding, wat het grootste probleem is. Pebbels springt zo goed als alles wel, dus nu eerst even aan mezelf werken :

* Vaak meer meegeven
* tenen zijn nogsteeds een ramp.
* meer boven het zadel blijven (niet zo op de voorhand.)

Pebbels is trouwens niet van mij, maar ik ben de bijrijdster van Moyra @ bokt. Tevens ook degene die de foto's gemaakt heeft, voor beide bedankt! Lachen

1. Lekker rustig terrein rond.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6. Landing.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.Dan 1 uit een rijtje.. deze vind ze erg moeilijk (zijn 6/7 inuitjes waarvan de boomstammen steeds verhogen.) maar gaat al steeds beter.
Afbeelding
13.En dan de laatste springfoto (L) deze ben ik wel trots op Ja vond hem eerst echt onwijs eng. Maar toch gesprongen en ze haalt m met gemak Lachen!
Afbeelding

Dus wat vinden jullie ervan? ik hoop op een paar onderbouwde reacties waar ik lekker mee kan gaan werken Lachen

Dan nog even voor de mensen die mij gevolgt hebben. (sorry mods, weet dat het er niet bij hoort, maar hoop dat jullie hem willen laten staan.)
Afbeelding
Ondertussen rijd pebbels weer met mij over de weg naar les, wel met ander paard en eigenaar erbij Ja veiligheid voor alles Lachen
Dit gaat prima Lachen (voor de echte volgers : deze foto is zo'n 400 meter voor de plek van het ongeluk. deze plek ben ik ondertussen ook weer zonder problemen langsgereden.)

Roosii3jJ

Re: Pebbels @ springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:31

Je pony kan lekker springen!!
Punten geef je zelf al aan, al vind ik je tenen wel mee vallen..
Knap dat je over dat bankje heen gesprongen, had het zelf niet gedurft.. Lachen
Succes nog!!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:34

Knap hoor dat je over dat bankje heen hebt gesprongen *LOL*
Ik denk dat ik het toch niet gedaan zou hebben
Lichteraan Clown

Gelukkig gaaat alles weer goed Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 22:04

Roosii3jJ @ Dankje! Lachen tenen/voeten zijn vanaf het begin dat ik ging paardrijden een probleem geweest.. en nu nogsteeds niet opgelost Nagelbijten / Gniffelen maar gaat wel de goede kant op

Fammiie_x @ Ik vertrouw vrij goed op mijn instructeur.. als hij zegt dat ik het wel kan geloof ik dat wel Lachen Ja eerst wel wat twijfel (5 weigeringen..) maar uiteindelijk gewoon in jezelf geloven Lachen

Kirsten1995@ Dankje! Lachen

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:43

Mooie haf! Ik vind dat je der soms wat meer ruimte van voor mag geven tijdens de sprong.

Wat voor zadel ligt op haar?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 22:55

Dankje! Klopt inderdaad Ja zijn we hard mee bezig Lachen

Phoe, dat zou ik zo niet uit mijn hoofd weten, wellicht dat moyra dat weet, maar die is momenteel niet online Knipoog
Ik zal vandeweek even voor je kijken Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:33

Ik vind dat je je beugels korter moet doen, vind je namelijk wat lang zitten. Verder probeer je ellebogen een beetje aangesloten te houden.
In het lijntje met de boomstammen valt de pony wat uit elkaar probeer haar meer bijelkaar te rijden zodat ze mooi in cadans de sprongen kan nemen.

Verder vind ik jullie een hele leuke combinatie!

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:18

Wat een mooi beestje Lovers
Probeer je ellebogen wat meer aangesloten te houden en op je tenen te letten!
Dat bankje lijkt echt dood eng Bloos! Knap hoor Ja
Succes verder met alles Haha!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:04

mooie haflingeer heb je , en wat springt ze hoog !:D
en dat bankje vind ik ook knap,
je beugels mogen wel 1 of 2 gaten korter, dan kan het zijn dat het probleem met je tenen ook opgelost is;)
succes! en ik zou echt wedstrijdjes gaan springen! jullie komen ver met elkaar als je hard door traint Knipoog

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:09

Dapnik schreef:
Ik vind dat je der soms wat meer ruimte van voor mag geven tijdens de sprong.

Ja, dat zag ik inderdaad ook.
Maar je bent er hard mee bezig zij je al dus dat komt helemaal goed! Haha!
Verder zag het er mooi uit hoor!

En dat je over het bankje durvde was inderdaad erg knap van je!

xx Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:01

Ik ga is proberen om korter te zitten Ja Zit al 2 gaatjes korter dan een half jaar terug Nagelbijten / Gniffelen

Jefrey: ik cross er niet zo heel lang.. maar op donderdag van half 7 tot kwart over 7 Knipoog ? Heb je er eigeljik nooit gezien.. maar onder crossles let ik ook niet helemaal op iedereen die er staat Schijnheilig

Verder iedereen trouwens bedankt! Haha! Ga alles proberen te onthouden en gebruiken Ja

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:31

Wat is Pebbels toch opgefleurt! Ja

Het ziet er netjes uit, hoor OK dan!
En leuke foto's Lachen

Nog veel plezier met Pebs Lovers

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:01

hier je reactie Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:50

Hee dirkje!

Dankje! Lachen Kom binnenkort bij jou en verona kijken hoe het gaat ! Lachen (foto's maken.) En dan maak ik meteen een rondje naar liza Lachen

marr..we zeggen maarniet te veel.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:14

Ik vind hem op de eerste paar foto's er maar beetje overheen sukkelen. Maar dan zijn misschien moment opnamens?
Dat bankje zou ik zelf niet durven met mijn haf! Knap dat jij dat wel durft! Haha!
Mooi stel zijn jullie hoor! Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 12:41

WoodySan schreef:
Ik vind hem op de eerste paar foto's er maar beetje overheen sukkelen. Maar dan zijn misschien moment opnamens?
Dat bankje zou ik zelf niet durven met mijn haf! Knap dat jij dat wel durft! Haha!
Mooi stel zijn jullie hoor! Lachen

Kan best kloppen hoor Knipoog maar dat zijn geen moment opnames maar licht aan de sprongen, lage sprongen rijd ik minder "snel/hard" aan waardoor ze er langzamer overheen gaat.. dit kan wat slaperig tonen Ja Maar elke sprong neemt ze wel zo dat ze er absoluut niet tegenaan komt Lachen

En dankje! Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:12

Dat bankje zou ik ook niet doen , als je paard niet uitkomt , en hij land er op ben je ver van huis.
Verder ziet het er leuk uit.
Je mag iets meer meegeven en niet je handen op zijn nek vastzetten.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:20

HorsesWoman schreef:
Dat bankje zou ik ook niet doen , als je paard niet uitkomt , en hij land er op ben je ver van huis.
Verder ziet het er leuk uit.
Je mag iets meer meegeven en niet je handen op zijn nek vastzetten.

waarom zou ze dat bankje niet moeten doen? dat is toch geheel aan haar zelf? Dit gaat volledig onder begeleiding als ik naar de foto's kijk. Tuurlijk kan het fout gaan, maar juist met dit soort hindernissen stoppen paarden als ze niet uitkomen en zo wel vliegen ze er ruim overheen. er zijn wel meer "gevaarlijke" crosshindernissen.
zou het zelf ook niet durven.

verder ga meer mee met de sprong, voel waar hij heen gaat. zodat je je handen meer kunt meegeven.
probeer ook meer in verlichte zit te komen. springen betekent niet alleen maar even gaan staan in de beugels. probeer een knikje in je knieen te houden, hakken goed naar onderen drukken en dan iets naar voren te kantelen met rechte rug zonder uit het zadel te komen. zo kun je vanzelf ook je tenen naar binnen houden, omdat je nu ook steun zoekt met je knieen.
verder ziet het er goed uit

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:12

Tja.. bankje is inderdaad gevaarlijker dan normale hindernissen.. maar het is onder prima begeleiding en ook alleen sprongen met de pony's die het echt kunnen Lachen

Wil je niet moet je het ook niet proberen.. maar ik ben wel ieman ddie grenzen zoekt en het dus wel wil proberen Lachen en gezien pebbels er ook zeker wel plezier in heeft is het gewoon erug leuk Lachen!

Verder HorsesWoman, ik geef niet genoeg mee.. maar zet mijn handen niet op de hals hoor Knipoog dit vertoont alleen door de lekkere bos manen Ja (die er vandeweek afgaan..)

Afgelopen donderdag is cross niet doorgegaan.. maar waarschijnlijk overmorgen weer wel dus dan ga ik weer aan de slag Lachen!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:37

Ziet er erg goed uit! Lijkt me inderdaad ook doodeng zo'n bankje. Nu nog de picknick-tafel en dat zijn jullie echt een cross-combi Lachen
Let op dat je netjes voorin het zadel gaat zitten. Het viel me vooral op de foto van de boomstammetjes op dat je ver naar achter zit. Dit maakt het misschien ook wat moeilijker voor paard Knipoog
En waarom gaan d'r manen eraf!?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 17:03

Boomstammetjes moet ik van mijn crossleraar juist meer achter blijven.. teminste.. niet naar de verlichte zit.. wel meegaan. maar niet naar vore Lachen omdat ze direct daarna nogmaals omhoog moet komen en je dan de voorhand meer vrijheid geeft..

Picknick tafel staat ernaast Knipoog.. die heb ik alleen nog niet geprobeert maar die is lager dus moet geen probleem zijn..

Ze staat nu op de weide.. en de andere paarden zijn nogal gek op kroelen met dr.. dus dr halve manen liggen eraf Knipoog dus dan maar helemaal eraf.. ziet er netter uit en heeft ze al eerder gehad Ja en staat dr zeker niet verkeerd Lachen!