iemand een idee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joosie

iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:42

Ik met een vriendin verzorg nou al 5 jaar lang een aantal pony´s. Nou hebben we een probleem met 1 van de pony´s:
Het is een 16 jarige merrie, die alleen recreatief gereden werd. Ze werd alleen gepakt door me vriendin om even een buitenritje te maken. Nou zijn er nieuwe meisjes gekomen en werd ze vaker gereden ook in de bak enzo. Het probleem is nou dat ze linksvoor niet helemaal lekker loopt eigelijk sinds toen. Het lijkt net of ze heel de tijd een galopsprong maak. En in stap voel je er niks van.
Ze staat nou al 5 maanden zowieso stil! De dierenarts heeft haar onderzocht en harde en zachte volte zag hij niet veel aan en van en naar hem toe draven en stappen ook niet. De buigproef door stond ze wat minder. Hij heeft haar rug gevoeld maar dat voelde ook gewoon goed. Er is een foto gemaakt, maar haar botten waren helemaal goed. Dus hij heeft ons ontstekingsremmers gegeven want hij dacht dat het misschien aan haar pezen lag dat ze iets verrekt had. Ook moesten we haar een hele hoop laten afvallen en ze is nou op gewicht. Dus vrijdag hebben we nog een keer geprobeerd om haar te berijden. Stap ging goed. Draf ging niet helemaal super dus ik heb het zadel er af gehaald en nog keer geprobeerd maar deed ze het ook nog. Het is ook niet heel de tijd. Het is vooral als je aandrijf ook al is het maar lichte druk.
Iemand dit wel is mee gemaakt?

Weet niet of het hier goed sta Bloos

yolande

Re: iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:31

Vraag die veearts te komen kijken als je aan het rijden bent!

Laat ook je zadel en hoofdstel nakijken!

Succes

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:22

Zoals ik het hier lees is ze gewoon teugelkreupel.
Als ze op de harde en zachte volte goed is bij de DA en met rijden maakt ze een soort van galop sprong.
Laat een keer de teugels helemaal los en rij ze lekker naar voren kijken wat ze dan doet.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 14:57

dynamite1 schreef:
Zoals ik het hier lees is ze gewoon teugelkreupel.
Als ze op de harde en zachte volte goed is bij de DA en met rijden maakt ze een soort van galop sprong.
Laat een keer de teugels helemaal los en rij ze lekker naar voren kijken wat ze dan doet.

en ook al maakt ze een galopssprong gewoon doorrijden dus even?
Ik weet niet precies wat teugelkreupelheid inhoud Bloos

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:01

zou even naar je zadel/haar rug laten kijken, aangezien ze dit tijdens het rijden vertoont. niet dat dit de enige oplossing voor het probleem kan zijn, maar tipje Lachen
Laatst bijgewerkt door Villanelle op 03-08-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:01

Dit klinkt bekend in mijn oren. 1 van mijn paarden doet dat ook en vooral met in de bak rijden.
Geef je even een grote mond is het gedonder afgelopen. Bij hem is het gewoon dat hij je in de maling probeert te nemen en aangezien je verteld dat het gekomen is sinds ze ermee in de bak rijden, lijkt mij dat een logische redenering.