mij pony loopt weg voor me been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

breakie_

mij pony loopt weg voor me been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:41

heej! ik heb n pony en als k de net opzit als k dan me bene de aan leg loopt se weg der voor gaat se heel snel door de bak heen en waneer se los word en wat moeier gaat se van self na benede en loopt ze wel via been maa het eerste half uur helemaal niet weet iemand wat k daar aan moet doen gwn de bene de aan legge of geen benen de aan k probeer wel heel ontspannen te sitte en voor de teugels loopt se dan ook weg en k probeer dan ook heel stil te zitte..

Daphne__

Re: mij pony loopt weg voor me been

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:44

dit staat hier niet goed..

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:58

Hoort bij praktijkproblemen volgensmij.
Temt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:03

misschien handig om normaal nederlands te typen

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:09

breakie_ schreef:
heej! ik heb n pony en als k de net opzit als k dan me bene de aan leg loopt se weg der voor gaat se heel snel door de bak heen en waneer se los word en wat moeier gaat se van self na benede en loopt ze wel via been maa het eerste half uur helemaal niet weet iemand wat k daar aan moet doen gwn de bene de aan legge of geen benen de aan k probeer wel heel ontspannen te sitte en voor de teugels loopt se dan ook weg en k probeer dan ook heel stil te zitte..

Alleereerst moet ik zeggen dat dit hier niet goed staat, heb hier ook voor getemt.

Maar goed, ik begrijp uit je verhaal dat hij voor je been wegloopt? (je hebt het helaas niet heel duidelijk opgeschreven dus ik kan het mis hebben!)

Hoe raar dat ook klinkt, dat betekend dat je pony eigenlijk helemaal niet voor je been is! Hij "vlucht" voor het been in plaats van een reactie te geven. Je zult dus helemaal terug moeten naar de basis, alles moet hij opnieuw leren; been = stap of been = draf etcetera. het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je pony en jij ontspannen beginnen aan de oefeningen, laat hem eventueel wat voorwaarts neerwaarts lopen zodat hij ontspannen is voor je je benen aanlegt. Doet hij braaf wat je wilt zonder weg te rennen natuurlijk uitbundig belonen!

Wanneer hij onder je uit loopt is het belangrijk dat je wel netjes je benen langs je pony af laat hangen. Nooit afsteken! Natuurlijk ook niet klemmen, dan raakt je pony alleen maar meer in paniek. Maar wel gewoon rustig je been erlangsaf laten hangen, hij moet dit leren & accepteren. Wanneer je dit onder de knie hebt ga je het wat moeilijker maken voor hem en begin je aan de zijgangen waarbij hij moet wijken voor de enkelvoudige kuitdruk. Maar zover ben je voorlopig nog niet!! Hij moet eerst leren je been te accepteren.

Heel veel succes!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:26

dit staat hier niet goed

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:34

penny alert! Moet toch moeite kosten om zo te typen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:12

HAW---> RT-P

Verder, wil je nog even op je taalgebruik letten? Op Bokt is MSN-taal verboden, en is het de bedoeling om ABN te gebruiken, zodat het voor iedereen leesbaar is.

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 10:01

dankjewel sandra
Laatst bijgewerkt door breakie_ op 03-08-08 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 10:04

ik heb dit nog maar 1 dag dus dat weetik allemaal ookniet..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:05

nouja het lijkt me niet meer dan normaal om je tekst in normaal nederlands neer te zetten...............dan krijg je heel wat meer nuttige reacties

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 10:21

Heej! mijn pony loopt weg voor mijn been als ik de net op zit het eerste half uurtje vlucht ze voor je been en voor de teugels. maar naar een half uur accepteert ze me benen wel, ze doet dit ook bij anderen.. en als je de net op zit pakt ze het bit ook vast.. en als ze me benen accepteert helemaal niet meer weet iemand wat ik hier aan moet doen het eerste half uur? of heeft iemand tips..?

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:04

Zorg dat je echt rustig aan begint, dus lekker lang stappen zodat je pony goed op d'r gemak is dan ga je rustig draven en veel overgangen maken.
Let er wel goed op dat je niet je benen afsteekt!!!
Ook al vlucht je pony op je been je moet dan juist je been eraan houden hoe moeilijk dit ook is.
Je zal dit met heel veel geduld op moeten lossen, want dat gaat er niet zomaar in 1 keer uit.
Probeer het anders met eerst even longeren voor dat je erop gaat hoe dat dat gaat.

Verder adviseer ik je om goed les gaan te nemen.
Iemand die er op dat moment bij is kan je beter helpen als wij met z'n allen achter de pc.

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:05

dankjewel;) ik heb 1 x in de week prive les

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:08

Wat zegt je instructeur hier over dan?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:08

Pony is een eigendom, dus mijn pony, me been, zelfde verhaal; MIJN been. Ik neem verder niet de moeite te lezen wat je schrijft.

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:55

ze zegt dat ik wel me benen de aan moet blijven houden en oefingen moet doen zodat ze los word kleine volters enzovoort.. maar hoe moet je je profiel verwijderen..? ik heb geen zin in dit gezeur ik heb het niet over jou hoor;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:02

het is nu eenmaal dat mensen nogal geirriteerd raken als je je teksten niet normaal in abn neerzet.
zoals ME been ipv MIJN been

over je probleem,begin lekker eerst met veel stapoefeningen,als je gaat draven,maak veel tempowisselingen en overgangen.
zorg dat als je pony het bit vastpakt dat jij loslaat.

succes