Wiko @ work (kamp 2008)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Wiko @ work (kamp 2008)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:59

Hée!
Ook dit jaar ben ik weer op kamp geweest met Wiko, en eindelijk heb ik iemand gevonden die foto's wilde maken.
Ik rijd Wiko nu 4 jaar, en het gaat nog altijd moeizaam. Wedstrijden doen we (nog) niet, maar hij kent wel alles tot en met de M, hoewel dat ook wel diep weggezakt is. Ik vind zelf vooral mijn benen erg storend, en hier en daar zouden mijn armen iets meer gebogen mogen. Commentaar laat ik verder geheel aan jullie over!
Ik heb foto's van de dressuur- en carousselles. Het springen heb ik gedaan aan het einde van de dressuurles. Vandaar dat het maar lage sprongetjes zijn Knipoog
Ik gebruik een slof. Waarom: Wiko kleeft graag aan andere paarden, zeker omdat hij maar een paar keer per jaar in een groep loopt. Ik gebruik mijn slof om hem beter te begrenzen, en als noodrem als Wiko er vandoor gaat. Ik gebruik mijn slof dus NIET om hem aan de teugel te trekken!
x. Marjolein.

1. Afbeelding
Drafje, niet heel veel over op te merken.

2. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... jden/2.png
Hier begint m'n voet al wat te trekken.

3. Afbeelding
Dit vind ik persoonlijk wel een fijne foto. Lachen

4. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... jden/4.png
Dit ook. Lachen

5. Afbeelding
Hier had ik graag iets meer stelling gezien, en z'n neusje iets meer naar voren. Verder m'n hak...

6. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... jden/6.png
Weeral had iets meer stelling niet verkeerd geweest.

7. Afbeelding
Te diep. En m'n benen leiden een eigen leven.

8. Afbeelding
Weer te diep. Verder ligt m'n been wel érrug ver naar achter (ik probeerde hem netjes rond te sturen, en dus te begrenzen met m'n buitenbeen)

9. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... jden/9.png
Wel aardig. Hij had íéts minder diep mogen buigen.

10. Afbeelding
De enige [niet te wazige] galopfoto die ik gevonden heb. M'n voeten hangen erg naar beneden.

11. Afbeelding
Wel fijn. Ik had zelf iets meer achterover gemogen.

12. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... den/12.png
Wat een schatje! Lovers

13. Afbeelding
Ik drijf daar niet goed, m'n tenen draaien te ver naar buiten. Verder vind ik m'n zit daar ook niet alles.

14. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... den/14.png
Een beetje wazig, maar best oké, geloof ik.

15. Afbeelding
Dit vind ik zelf wel een fijn beeld. Lachen

16. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... den/16.png
Halthouden, aan de diepe kant.

17. Afbeelding
Wel aardig. M'n been gaat wel iets te ver naar achter.

18. Afbeelding
Halthouden. Mooi vierkant en netjes gebogen.

19. Afbeelding
Te diep en te weinig gesteld.

20. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... ding10.png
Bijna!

21. Afbeelding
M'n handen mogen hier iets meer naar voren. Verder wel netjes, buiten m'n been. Springen met een dressuurzadel is ook niet alles!

22. http://i285.photobucket.com/albums/ll62 ... lding2.png
Stijltje.

23. Afbeelding
Veeeeel te vroeg ^^ Had iets meer mogen geven, maar was een beetje overdonderd door de vroeg afzet. Later geef ik wel meer.(fotoserie)

24. Afbeelding
Wel netjes, iets te laat gegeven (weer een fotoserie, je ziet daar dat ik pas later geef Knipoog]

StillAngel

Re: Wiko @ work (kamp 2008)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:55

Netjes, probeer met springen WEL even je beugels korter te doen, en je voeten naar binnen tenen er niet zover in duwen. Wel goede houding en idd iets meer meegeven.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:00

ziet er wel goed uit hoor! met springen moet je je beugels zeker 2 gaten korter doen, anders kan je niet in je beugels gaan staan.
verder vind ik de foto's wel netjes, en waar jy gaat te diep vind lopen, loopt ze wel best netjes!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:03

btw ik vind 19 juist ook erg mooi

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:13

ziet leuk uit alleen idd de beugels 2 gaten korter met springen.

vraagje waarom rij je met slofteugel?? en ook met springen??

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:37

ten eerste wat een mooi paardje,
en het commentaar alleen inderdaad je hakken niet optrekken en je tenen naar binnen proberen te draaien, van het springen heb ik echt totaal geen verstand dus dat laten we maar zitten Knipoog

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:48

Foto 16 vind ik juist wel een fijn beeld, daar zou ik hem willen zien ook tijdens het rijden, misschien iets meer voor de loodlijn maar qua diepte vind ik het netjes uitzien, op die foto zie je ook dat de bovenste nekspier wordt gebruikt.
Juist foto 15 wat jij een netjes beeld vind, vind ik hem niet genoeg erbij, hij heeft de achterhand er daar niet bij en lijkt zich er van voor uit te drukken waardoor je ook geen goed ruggebruik hebt, dan vind ik foto 17 ( wat zwaar op de hand ) en 19 weer een fijner beeld geven.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:54

waarom spring je met slof? levensgevaarlijk! Als hij te los hangt en hij maakt een noodsprong boven de hindernis kan hij erin komen, en te strak kun je over de kop gaan en heeft hij niet genoeg ruimte om te springen. Verder vind ik het een heeeeel mooi dier . Verder heb ik het idee dat hij niet aan je been is, consequent daarmee om gaan en veel overgangen rijden! Dan hoef jij je been ook niet zo veer naar achteren te leggen Lachen

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:00

je zegt aldoor te diep, maar ik vind dat juist wel netjes! ik denk als je menig jury voor je neus zet dat zij het zelfde zeggen hoor! verder mooie paardje , succes ermee

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:32

Het springen was aan het einde van de dressuurles! Dus voor die laatste 5 minuten had ik m'n beugels niet korter gemaakt (ik wist niet eens dat ik ging springen, totdat ze zei: Oké, ga daar maar overheen Tong uitsteken). Hoop dat ik dat bij deze rechtgezet heb Knipoog

zikina schreef:
vraagje waarom rij je met slofteugel?? en ook met springen??

Zoals ik in 't eerste bericht al zei: Hij kleeft nogal graag op andere paarden. Met m'n slof kan ik 'm net wat beter begrenzen. Verder heeft hij nog wel eens zin om er heel hard vandoor te gaan. In dat soort gevallen kan ik hem met de slof even tot de orde roepen. Ik gebruik hem dus NIET om hem naar beneden te trekken! Als ik alleen rijd heb ik er geen slof aan. (Dat is ook te zien in 't topic uit mijn onderschrift).

randie schreef:
waarom spring je met slof? levensgevaarlijk! Als hij te los hangt en hij maakt een noodsprong boven de hindernis kan hij erin komen, en te strak kun je over de kop gaan en heeft hij niet genoeg ruimte om te springen.

Ik spring met slof om bovenstaande redenen. Als ik alleen had gereden had ik hem zonder slof gesprongen Knipoog Verder hangt de slof aan de zijkant, en hij kan er dus niet heel makkelijk in maaien. Ook heb ik m'n slof nooit erg lang, dus dan moet hij z'n benen wel héel raar optillen. M'n slof is ook niet te kort met springen, al zeg ik het zelf. Als ik hem niet genoeg ruimte geef springt hij niet eens, dus ik ben er zelf eerlijk gezegd vrij zeker van dat ik veilig met slof kan springen Knipoog (ik spring ook niet hoog Knipoog)

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:47

mooie pony heb je !
maar jij zegt elke keer dat hij te diep loopt maar dan loopt hij juist precies op de goede houding.
enne hoe wil je dan op wedstrijden gaan rijden? ook met slof , in de proef mag dat niet hoor
en hoe komt zijn neus zo rood? is dit verbrand of hoort dat bij hem
maar echt super netjes en ontspannen ziet het eruig
succes ermee

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 21:31

Ik weet dat een slof met wedstrijden niet mag. We zijn als combinatie ook nog niet goed genoeg voor wedstrijden. Ik heb na 4 jaar nog altijd moeite met hem houden, en af en toe is sturen ook een behoorlijke opgave. Pas als ik hem echt netjes aan het lopen heb ga ik wedstrijden rijden, maar dat komt nog wel.
Ik heb hem altijd liever net ietsjes voor de loodlijn of gewoon met zijn neusje eruit dan er precies op of een centimeter achter. Hij duikt namelijk graag, en als hij precies goed loopt gaat hij al snel achter de teugel kruipen Knipoog
Zijn neus is niet verbrand, tenminste, ik geloof het niet. Ik smeer hem iedere dag in met factor 50, dus volgens mij zit dat wel snor Lachen
Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:34

Ik wil je 1 tip geven: Spring nooit meer met een slof
Veel te gevaarlijk!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:38

Sorry, zolang ik in de les spring blijf ik een slof eraan houden zolang het nodig is.
Het is misschien onverstandig, maar het blijft mijn eigen keus. Ik ben me bewust van wat er kan gebeuren, en daar houd ik ook rekening mee. Ik houd altijd de lengte van mijn slof in de gaten (niet te lang, niet te kort).

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:44

Ik weet niet wat voor elastische benen jullie paarden hebben hoor, maar hoe moet ie ooit met z'n benen daar in komen?!

Ik vind het een fijn beeld geven, was na de eerste foto een beetje bang dat de rest van de foto's met een erg strakke slof zou zijn. Maar tot mijn grote opluchtinggebruik je hem echt super netjes!

Verder vind ik het er rijtechnisch netjes uitzien, blijf alleen wel op je benen letten. Vooral met springen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:47

Dankje Lachen
Haha, ik snap wel dat 't gezegd wordt, maar zolang ik m'n slof op goede lengte houd kan er volgens mij niet heel veel misgaan. Alleen als 'ie echt te los hangt of juist veel te strak is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:48

Het gaat er niet alleen om dat hij er met zijn benen in kan springen.
Met een slof kan je hem nooit genoeg ruimte geven om goed over de hindernis te komen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:51

Waarom niet? Als mijn slof los hangt (let op: LOS, niet op de grond!) kan ik volgens mij best redelijk geven boven te sprong. Zodra mijn handen naar voren gaan wordt volgens mij de spanning nooit heel zwaar..? (Misschien niet heel duidelijk verwoord...)

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:40

Mooi beeld, maar ik heb wel een paar opmerkingen. Handen boven de manenkam, benen bij de singel houden en rechtzitten.

Verder over de slof. Ik zie veel liever een pessoa bit en dan rijden met 2 teugels van mij part een Pelhalm ook goed, maar ik vind een slof levensgevaarlijk vooral bij springen. Stel je voor dat je paard er een balk aftikt en deze tussen de slof terecht raakt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:49

Ik heb zelf juist liever een wat vriendelijker bit en een hulpteugel die af en toe inwerkt, dan een scherper bit dat constant inwerkt.
Verder: Ik spring niet hoog Knipoog Dus met deze lage sprongetjes moet het kunnen. Al blijft het risico er natuurlijk. Nogmaals: ben ik me van bewust Knipoog

muppet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:53

Leuk paardje. Je moet idd je benen niet te ver naar achteren leggen. Maar ik snap niet waarom of je je paardje te diep vind lopen (het kan aan mij liggen), maar ik vind het daar juist goed lopen. Verder zou ik persoonlijk zelf nooit met een slof springen, want ook een lage sprong kan er wat mis gaan (beetje vage zin :/ )

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:56

Ik vind 'm, voor mijn beeld, te diep lopen. Omdat ik liever heb dat z'n neus er wat uit is. Anders gaat hij al snel duiken naar z'n borst. Ik vind 't dus te diep, omdat ik dat risico op die foto's zie Knipoog (Ja, klinkt heel raar) In feite zijn ze dus niet echt te diep, maar wel te diep naar mijn zin Knipoog

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:10

@xSwanHeart : Laat ik even verduidelijken wat ik bedoel. Je doet een teugel aan het normale ringetje en 1 teugel aan de hefboomwerking van (bijv.) de pessoa dan pak je de hefboomteugel (net als bij stang en trens) pas wanneer je hem nodig hebt. Deze pak je iets strenger als dat nodig is en als hij een beetje aanzet pak je hem lichtlijk als waarschuwing verder kun je hem op het gewone bitje verder rijden dan ondervind de pony ook geen hefboomwerking *verdere uitleg kan via PM*

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:26

Jup, ik snap 'm Knipoog
En ik weet niet, toch heb ik liever een slof. Waarom weet ik niet, maar ik voel me daar toch prettiger bij... Knipoog
Maar begrijp dat het ongeveer dezelfde werking heeft.