Vandaag had ik weer wedstrijd met Zif, mijn 4 jarige Negro merrie.
Afgelopen week liep ze thuis echt super
. Netjes rustig in de aanleuning, ze pakte het wijken netjes op echt heerlijk liep ze. Afgelopen 2 dagen liep ze wat minder, was onrustiger en een beetje aan het mutsen
. Vanmorgen al vroeg opgestaan, om 6 uur liep mijn wekker al af
Ze doet graag moeilijk met trailer laden, maar vandaag liep ze er zo op! Dus mijn dag begon al goed

Met losrijden (op gras) was het wel een beetje glad. Het was ondanks dat het nog best vroeg was, wel al best warm. Ze was niet helemaal aan mijn been, later wel wat beter, maar nog niet optimaal.
Met het losrijden rij ik lang en laag, daar loopt mijn paard erg fijn op, ze vind het zelf ook heerlijk om laag te lopen.
De eerste proef was ze een beetje kijkerig in de hoek bij de jury auto, dus nog wel wat spanning.
De proef ging in principe best netjes, het aanspringen in galop was wat lastig, vooral omdat ze niet helemaal aan mijn been was.
De tweede proef ging voor mijn gevoel een stuk beter. Nog wat braaf, niet erg spectaculair, maar ze liep netjes dr proefje. Ook deze bak had wel iets eng, maar was minder eng dan de andere bak

Waar zijn we op dit moment mee bezig:
Ik ben begonnen met het wijken oppakken. Na een tijdje dat ze rechts absoluut niet wilde wijken, niet dat ze het niet snapte maar gewoon eigenwijs
, en tegen mijn been in kwam, doet ze het nu eigenlijk best goed. Ze gaat opzij voor mijn been, ik wijk nu stukjes van ongeveer 5 meter. Ook ben ik bezig met de overgangen, overgangen voorwaarts gaan al netjes, overgangen terug wil ze vaak nog wat doordrammen en ze doet er dan te lang over om terug naar stap/draf te komen.
Middendraf/galop werk ik ook aan. Ze gaat wel naar voren, maar om dan netjes terug te komen, lees op mijn hulp en rustig in de aanleuning, vinden we nog lastig. De galop komt steeds beter op mijn zit, als ik diep ga zitten komt ze terug in tempo, maar houdt wel sprong.
Welke problemen hebben we:
Het aanspringen in galop lukt niet echt netjes. Eerder ging dat keurig, nu wil het op de een of andere manier niet meer goed lukken. Ze gaat dan met haar hoofd wat de lucht in en dan in galop. Tot op eergister ging ze eerst ook harder, alsof ze een aanloop nam. Dat is er gelukkig weer uit
Zivilynn vind het zelf fijn om laag te lopen, maar ze gaat als ik haar wat oppak ook snel te diep lopen. Te laag en achter de loodlijn. Hoe kan ik dit oplossen?
Het andere (grote) probleem is mijn houding. Ik heb een tijd last van mijn rug gehad, waardoor ik in een rare houding ging zitten om mijn rug ietwat te ontlasten. Dat zie je nu nog steeds terug. Ook zit ik teveel naar voren.
We rijden op B niveau en hebben nu 4 keer gestart. We hebben nu 7 winstpunten.

Onze mooie offwhite outfit

Met het losrijden

apenpakkie aan en de proef in, gebroken lijn van 5 meter

middendraf, ook een probleempje. Ze wordt wat lang en houdt vast

halsstrekken

de 2e proef in

weer middendraf

richting het halsstrekken waar we een 9 voor hadden

middenstap

weer een galopje

Mooiste foto naar mijn idee

De eerste proef hadden we 188 en de 2e proef 202

Dit was de 4e keer dat ze mee op wedstrijd was. Ik hoop met het binnenseizoen L te gaan starten.
Ze is op het moment wat te dik, nee ze is niet drachtig

Ze is al afgevallen

Tips zijn altijd welkom

, zie ik. Maar daar mag je toch niet mee starten?

maar ik moet nog een bruine neoprene singel ergens vinden, leer krijgt ze plekjes van.