Sardou@Work (2ex los erop!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Sardou@Work (2ex los erop!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:22

Hallo Haha!
Vandaag ben ik er weer opgeweest en me moeder heeft even foto's gemaakt!
Ze is 5 maanden geleden ongeveer licht ingereden maar heeft toen 4 maanden en 2 weken stil gestaan.
Ik ben er nu weer aan het oppaken we zijn dus nu bezig met de basis. (hoefslag aannemen, op 2 teugels lopen enz..)
Problemen zijn dat ik nog erg moet wenen aan haar bewegingen al hoe wel het heel goed gaat!
Ze heeft erg moeite met van stap naar draf en het bit aannemen ook snapt ze je been niet altijd.
maar ik moet eerlijk zijn ze deed het heel goed ik had niet verwacht dat ze zo veel verbetering zou leveren vergeleken vorige keer!
Ben ontzettend blij, het is een geslaagde dag vandaag Haha!

Ze staan niet helemaal op volgorde maar zie hier:

1. Afbeelding
2. Afbeelding
Voor af eerst even longeren.

3.Afbeelding
Was iets engs in de hoek even gerust stellen.

4.Afbeelding
Weet niet wat ik hier deed, maar ze was wel even niet aan het been.

5.Afbeelding
Weer die enge hoek! Tong uitsteken

6.Afbeelding
Mooie merrie is het ook!

Excuses voor mijn houding hoor Geld, geld!
Laat je een berichtje achter Geld, geld! Wel vriendelijk houden en hoef ook niet 1000x het zelfde te horen.

Pony_Arie

Re: Sardou@Work (2ex los erop!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 21:36

ziet er goed uit hoor wyfie ga zo door!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 21:47

ThanQ

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:05

Ik begrijp dat je er pas voor de tweede keer op zit? Waarom al direct bezig gaan met de aanleuning? Zorg er eerst voor dat ze goed voorwaarts is, dat ze gaat zoeken en het bit en de ruiter gaat aannemen doormiddel van zoeken. probeer ook ligtelijk contact te houden met je buiten teugel (op foto 2 of 3 dat je erop zit hangt hij net als een waslijn..) ook al is het een enge hoek, toch proberen.. ik weet dat het wennen is.. maar dat komt wel goed.. Persoonlijk zal ik ook graag willen zien dat je hem van voor wat meer lengte geeft, om te gaan zakken.

veel succes.. (bericht is niet aanvallend bedoeld)

beauty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:06

Ziet er niet slecht uit:D
Mooi beesje zeg Pling

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 22:06

Ik vind jullie er heel erg leuk uit zien ! Mooi paardje !

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:08

Snap ik over die enge hoe doe ik ook wel hoor!
Heb ik het dan ergens over aanleuning met het bit aannemen bedoel ik namelijk dat ze het niet vast pakt en gaat rennen niet door de bochten hoef te trekken

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 22:08

Dankje wel! Haha!

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 07:52

Ik vind dat het er netjes uitziet hoor Haha!
En vooral omdat je voor de 2e x er pas weer opzit

Even voor rijtechnisch commentaar *anders word het berichtje verwijderd Scheve mond*
Zorg ervoor dat als hij ergens bang voro is, dat je niet je benen naar voren af gaat steken Lachen

Succes verder Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:16

_STS_Angels_ schreef:
Snap ik over die enge hoe doe ik ook wel hoor!
Heb ik het dan ergens over aanleuning met het bit aannemen bedoel ik namelijk dat ze het niet vast pakt en gaat rennen niet door de bochten hoef te trekken

Zowiezo moet je een paard niet door de bochten trekken Knipoog
Kijk jij begint zelf in de begin post dat je bezig bent met de aanleuning, en ik reageer daar op dat dat nog niet eens kan in dit stadium van het beleren, mischien bedoel je het anders maar goed dat is dan gewoon een meningsverschil Knipoog

de meeste jonge paarden zijn in het begin wat schieterig en rennerig, echt geloof me als je daar op de juiste manier op inspeelt heb je hem super aan het lopen, persoonlijk vind ik het rennerige juist super fijn. denken ze in iedergeval voorwaarts en daar kan jij weer op inspelen om hem juist naar voren te houden. Ik denk als je zo doorgaat dat je zo een stuur erop heb zitten, en dat ze fijn aan het been komt, maar daarvoor heeft een paard ruimte nodig van te voren, probeer hem dus wat meer lengte te geven van voren.. Verder heb je een nette beenligging.. enkel jammer dat je ze soms wat afsteekt. Probeer je been aangesloten te houden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:27

hey idd ziet er goed uit, maar zeker begeleiding nemen. voornaamste in deze fase is het mooi leren vooruit zetten, met gewoon gelijke druk op beide teugels en tussen je been. Altijd vooruit denken, echt heel belangrijk bij het leren van je paard.

Wat die enge hoek betreft zou je idd met je lijf je paard die hoek moeten inrijden. je zit gewoon zoals anders, waardoor idd je buitenteugel los komt te hangen. dit is een jong paard dus je mag ze nog ondersteunen. je hulpen mogen nog groot een overduidelijk zijn. verder wens ik je veel succes met je paard

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:57

Ziet er goed uit jes Haha! Ik was er eergister nog Knipoog toen heb ik hem ff geaaid xD Misschien je haden wat lager, en je hakken uitdrukken...

Ga zo door meis Knipoog

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:05

ik vind persoonlijk dat je je teugels te kort neemt naargelang het niveau van het paard. zeker als je paard nog niet alles basisbegrippen snapt, moet je met rustige teugels rijden.
op deze manier krijg je enkel spanning, en spanning staat gelijk aan een verstijfde rug en omhoog gedrukte hals.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:56

kynshiri schreef:
ik vind persoonlijk dat je je teugels te kort neemt naargelang het niveau van het paard. zeker als je paard nog niet alles basisbegrippen snapt, moet je met rustige teugels rijden.
op deze manier krijg je enkel spanning, en spanning staat gelijk aan een verstijfde rug en omhoog gedrukte hals.

hier ben ik het mee eens Ja .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:04

Aan de longe lijkt ze heel lekker ontspannen te lopen, maar probeer haar inderdaad ook onder het zadel meer te laten ontspannen. Zelf lekker relaxed erop zitten en wat minder druk op de teugels. Dan komt het vast goed Lachen Nog een stomme vraag, is het een Fries? Want vind hem wel erg mooi, slank gebouwd.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:50

Ja het is een fries Ja
Bedankt voor de tips!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:55

Kijk, daar is je mooie Friesje onder het zadel, leuk dier, gaat wel goed komen; ze lijkt me hel erg braaf!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:54

dankje wel !
is ze ook het is echt een ster Haha!