nieuwe oefeningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeen

nieuwe oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 20:44

Dute en ik hebben sinds vorige maand twee keer in de week extra les van een andere instructrice en daar leren we weer een hoop nieuwe dingen.
Dute is een merrie van 7 jaar, we rijden nog geen wedstrijden maar willen dat binnenkort wel proberen. Nieuwe oefeningen die we net aan het leren zijn wijken voor het kuit en schouderbuitenwaarts, het gaat nog lang niet perfect dus alle tips zijn welkom
mijn prachtige gezicht, toen ik dute haar voorbeen aan het scheren was had ze last van vliegen en haalde ze uit en raakte per ongeluk mijn gezicht. zie er uit als een monster
Afbeelding
rechtop zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes tanja

Tyke

Re: nieuwe oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:59

ik weet niet wat je aan het doen bent bij foto 2 maar je zit daar te scheef/ lichaam in knik bedoel ik daarmee.. Probeer toch wat rechter te zitten. Je lijkt soms wat voorover te vallen? handen zijn soms piano aan het spelen.

Verder vind ik het lastig beoordelen.
Succes verder met de lessen

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 00:08

zorg bij het wijken voor het been dat de achterhand als eerste opzij gaat, en niet eerst de voorhand, concentreer je daarom eerst goed op achter..
achter moet ze goed leren scharen

wijk steeds korte stukjes, paar pasjes opzij en dan weer even rechtuit, draai de volte op en wijk opnieuw een paar pasjes

zorg dat je zelf goed recht blijft zitten en kijk voor je uit, enne oefening baart kunst Haha!

succes ermee enne leuke merrie

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 08:23

ik denk dat je met die tips hierboven al best wel veel kan.

Ik vind het een onwijs leuke merrie, lijkt wel een beetje op eentje die we op dit moment op stal hebben staan!! Haha!
Probeer jezelf ook bezig te houden met steeds weer opnieuw rechtrichten, op foto twee is je paard volledig scheef en lijkt de binnenteugel te onderduiken. Probeer je paard op twee teugels te hebben voordat je begint met wijken. Probeer zelf ook wat rechterop te gaan zitten, op zon leuk paard mag je best trots gaan zitten en dat mag er ook vanaf stralen!! Haha!

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:53

ziet er leuk uit maar waar is je cap?