Knappe schimmel in olijfgroen @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte_F

Knappe schimmel in olijfgroen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:58

Hoi!
al enkele maanden heb ik geen les omdat ik koos paardloos ben, dus brand maar los!! Knipoog

Deze merrie heb ik een tijdje gereden maar ben ik een jaar geleden mee gestopt. Vandaar dat het even wennen was, om na een jaar weer op de merrie te zitten.

-Wat mij opvalt is dat ik in mijn bovenrug niet genoeg strek (heb wel last van mn rug, dus valt te verklaren)
-1e foto is een gek moment, voor de rest rijd ik het liefst met dit paard wat lager los, om haar goed ontspannen te krijgen en goed te kunnen loswerken

Afbeelding
Even lekker los galloperen
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, was er niet helemaal door -> fotograaf was ENGGG
Afbeelding
Verzamelen
Afbeelding
Pasje wijken, beter recht eromheen blijven zitten
Laatst bijgewerkt door Charlotte_F op 31-07-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SETEFURII

Re: Knappe schimmel in olijfgroen @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:01

ik vind dat je hem een beetje te diep rijd om hem mooi laag te rijden.
maar da's mijn mening
ziet er verder leuk uit, mooi paardje

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:07

@ TornadoLover, toevoeging op waarom ik haar zo rij, ik rij haar laag, van nature loopt ze wat diep. Dat krijg je de eerste rondjes niet eruit, zo ontspant ze heel makkelijk Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:08

Knap hoor, Tornadolover, dat jij dat ziet van in principe alleen de 1e foto.

Leuk paard, en ik vind niet zoveel mis met je houding!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:13

leuk paardje,
probeer in het SB in 3 sporen te blijven, nu loopt ze op 4 sporen, bij het verzamelen contact op je tuegels te houden.

foto 1 geeft een fijn beeld

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:14

Ziet er goed uit, laatste foto vind ik erg mooi. Ik vind jou houding en hulpen heel netjes van wat ik kan zien.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:17

Het is een beetje lastig beoordelen omdat je zo weinig foto's hebt (heb ik voor getemd want je moet er toch minimaal 5 hebben?)

Ik vind foto 3 niet helemaal een fijn beeld geven, net iets teveel spanning ofzo.
Voor de rest ziet het er wel netjes uit. Lachen

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:53

Oh, nou als het goed is krijg ik nog de andere foto's gemaild, die zal ik dan wel plaatsen.
@ Charlottte Ja idd, ze boog niet genoeg waardoor ik idd op 4 sporen kwam. Ja, ze kwam wat van de hand.
1e foto was ze dusdanig rond en ontspannen dat de gehele halsspier eruit kwam, stond er echt van te kijken, hals was opeens 2x zo breed haha
@ GinnyBanshee (meisje van de heeele gave fjord Knipoog ) Ja, ik vind dat ik op de laatste foto wat inknik.. (maar misschien ben ik dan een zeikerd)
@Claudia__ Ja, ze kwam op mn zit terug, maar verloor sprong, dus ik been, merrie vond het moeilijk en dus precies oortjes niet zo mooi
Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:58

ziet er goed uit, mooi paard ook!
ik zou idd wel proberen om je schouders naar achteren te brengen voor zover dat lukt
nu krijg ik een beetje het beeld van zo'n gefrustreerde z ruiter die tijdens het doorzitten niet kan blijven zitten en inklapt in zijn schouders
je verzameling zou ik nog iets meer voorwaarts willen zien, wellicht door meer te drijven met je zit?
goed dat je ontspannen loswerkt maar in mijn optiek heb je haar nog redelijk strak vast; iets meer ruimte in de hals en heel je paard wordt ruimer
succes

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:01

@ Wildgirl, nah, doorzitten gaat prima, met en zonder beugels .. maar ben nogal lang, slechte rug, en daardoor snel hangende schouders, maar het doorzitten op zich, no problemo hoor Bloos
Ok, niet meer kuit voor meer sprong?
Hmm, dat redelijk strak ben ik niet met je eens, 1e foto toont dat wel zo ja, voor de rest hangen ze eerder in boogjes bij mij.
bedankt voor je onderbouwde commentaar!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:03

Leuk paard hoor.
Let wel op de lengtebuiging van je paard tijdens sbw. En hij hoort op drie sporen. (dit zei je zelf ook al)
Tijdens het verzamelen in de galop komt hij idd te veel terug en je mist meteen verbinding van achteren naar voor. Snel weer uit je verzameling wegrijden, herstellen van je aanleuning en verbinding en pas dan weer wat verzameling vragen. Niet te veel in een keer willen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:06

Charlotte_F schreef:
@ Wildgirl, nah, doorzitten gaat prima, met en zonder beugels .. maar ben nogal lang, slechte rug, en daardoor snel hangende schouders, maar het doorzitten op zich, no problemo hoor Bloos
Ok, niet meer kuit voor meer sprong?
Hmm, dat redelijk strak ben ik niet met je eens, 1e foto toont dat wel zo ja, voor de rest hangen ze eerder in boogjes bij mij.
bedankt voor je onderbouwde commentaar!

nou nee ik zou eerst meer stuwing vanuit je zit proberen; je ziet duidelijk dat ze zich wat opkropt in de hals terwijl ze van achteren wél mooi ondertreedt.
geef je been dan is de kans groot omdat je al zo weinig in handen hebt dat ze 'eruit loopt' of dat jij sterk moet corrigeren van voor
daarom stuwing vanuit de zit, komt ze als het goed is voor iets rechter met normale aanleuning en houdt ze de sprong en het achterhand gebruik vast.
verzamelen is eerst tempo en achterhand gebruik; als dat goed is werk je aan de sprong
Ik zeg ook niet dat jij niet kan doorzitten hoor, trok de vergelijking alleen qua houding hihi Haha!
vind haar op die eerste foto wel te vast staan maar. momentopname en als jij aangeeft het je te bewust te zijn: ik zeg niks meer, dan komt het helemaal goed Haha!

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:14

@ Barco, nou het verzamelen gaat wel goed, iets hier voor gaat ze nog goed, maar op dit punt gaat het dus telkens dat ze wat 'uitvalt' van achteren. Dus het is niet dat ik in een keer veel wil.
Denk dat ik toch iets anders moet doen? Of denk jij dat het gewoon oefenen oefenen (dus in dit geval schakelen schakelen) is?
@ wildgirl, dat is ook het lastige, op mn zit rijd ik haar terug (weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe) gewoon aan langzaam denken, helemaal lang maken, ritme houden (tellen) en zo gaat ze langzaam Haha! Maar toch komt ze wat van de hand (is wel het moeilijke punt van deze merrie)
Het is denk ik maar uitvogelen waardoor ik meer sprong kan houden.. wellicht een keer spoor, had nl wel het idee dat ik het maximale qua zit eraan reed (anders gaat het wel als zo'n gefrustreerde Z ruiter eruitzien Clown )
bedankt voor je reactie nog!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:20

dan heb je toch teveel gevraagd, want hij wil die verbinding niet meer behouden. En dat is iets wat je altijd wil hebben, zodat die rug een optimale brug vormt tussen achterhand en voorhand. Die energie moet bijven stromen van achter naar voor. Hij redt het net niet qua kracht. De enige remedie is dan toch schakelen en verbinding en sprong behouden.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het overdreven stuwen met de zit niet echt optimaal vind. Het ziet er niet uit als je aan het duwen bent. Maar ook: de beste zit is een stille zit. Je kan je bekken wel iets openen en sluiten, maar doe meer ook niet.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 10:29

@ Barco, hmm, dan had ik het mischien anders moeten vragen, toen de aanleuning al beter van te voren was bijv...
(bedenk me trouwens wel dat ik hem vlak hierna er weer uit reed, maar goed, het zou leuk zijn als ze dit punt vol houd, dat is dan waarschijnlijk gewoon veel trainen en kracht winnen)
Ja, zo probeer ik het nu een beetje te doen, echt dat duwen kan ik ook niet echt, ja alleen als ik toe rijd, maar in het terug rijden moet ik al genoeg met mijn zit doen om haar sluiten
Zal wat je zegt idd wel tijd zijn, dat hij meer kracht moet gaan krijgen om ook dit stukje sprong te kunnen houden, bedankt voor je uitleg!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:55

Ik kan heel weinig van deze foto's zien, ze zijn allemaal zo verschillend. Maar wat ik kan zien, ziet er erg goed uit. Behalve je rug wat strekken, kan ik zelf niks negatiefs zien. Vooral de verzamelfoto ziet er erg fijn uit.

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:12

Zo Lot had je lekker zitten poetsen? Bij mij is ze alleen zo wit op wedstrijden hihi. Maar ziet er goed uit! Ik weet precies waar de preblemen liggen en als je der na een half jaartje weer op zit reed je zo mee weg! Ben blij dat je hem het weekend heb gedaan toen ik weg was, gaf me goed gevoel. En vind het erg leuk om weer te zien hoe ze het doet, Haha!.

Aangezien je tijtechnisch commentaar moet leveren; bij t wijken je schouders naar achter trekken. Maar als ik dit nu zeg hoor je Jolan het alweer schreeuwen hihi.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:35

Haha, nou, je ziet het gelukkig niet op de foto's maar ze was helemaal bruin. (ze was gaan rollen in de modder na het afspuiten ) Had heel hard gepoestst, ging ze zweten, zag ze weer bruin Rolleyes !
Ja, die problemen had ik aan het einde minder maar Oret is natuurlijk nu weer anders gefinetuned! (ze is nu weer geJoliestuned Cool haha)
Maar vond het super leuk! (succes op de regio!)
Met je commentaar ben ik het helemaal eens.

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:38

Hihi, ze loopt heel fijn vind ik Haha!.
Het was voor mij in het begin ook wennen!

Hoe heb jij t vorig jaar gedaan? Aangezien de L2 moet overkampen.. Nagelbijten / Gniffelen En der op de trailer zitten is nou nooit echt een hele goeie optie Huilen van het lachen

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:00

Leuk paardje zeg! Nodig commentaar is ook wel gegeven. Ik vind het jammer dat er geen foto bij zit dat ze lekker voorwaarts loopt. Af en toe ziet het er iets te terug uit. Maar dat kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn Clown

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:01

Geloof me, je kan echt blij zijn als er zoveel rust in zit als wat je op foto ziet Haha!.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 14:17

@ Saszkiia91 ROFL ik beschouw dit als een compliment! Deze merrie heeft zo super veel impuls van zichzelf
Op welke foto's zie je dat? Ik kan het me wel voorstellen vannaf de 3e

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:24

En hier gaat een slotje op. Zoals je in de regels kunt lezen moet je minimaal 5 goed te beoordelen foto's plaatsen.