welshcob sunny @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

welshcob sunny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 22:15

met dank aan bokker tass voor de foto's!

Sunny is een 11 jarige welshcobmerrie, we rijden B niveau (zonder winstpunten, helaas na 4/5 mei niet meer kunnen starten wegens omstandigheden)
Het is een hele tijd erg goed gegaan, en nu zijn we toch weer in een dal terechtgekomen. In de les zijn we vooral bezig met de ontspanning, en het voorkomen van gehuppel en opkroppen van haar kant. Bij het laatste puntje is vooral mijn houding erg belangrijk: rechtop zitten, schouders naar achter en hakken uitdrukken - ik merk zelf dat ik af en toe nog teveel druk heb op de binnenteugel, hieraan werken we ook in mijn les Lachen Onlangs zijn we ook weer begonnen met meer overgangen en verzamelen, iets dat in de les goed gaat maar wat in de wei vaak nog uitloopt op een boze, drukke pony.

Met name de galop vind ik een enorm moeilijk punt, het is een beetje een racekonijn en ik vind het moeilijk om het juiste tempo te bepalen om aan te springen. Ik geef sowieso pas het commando wanneer ze netjes stelling en buiging heeft gedaan omdat ze anders heel druk gaat doen, maar op de een of andere manier springt ze al op een hoge(re) snelheid aan waardoor ik niet goed weet wat ik moet. Ik probeer haar goed op de volte te houden, maar het inbuigen wil niet lukken; ik val naar voren en mijn benen beginnen dan ook te zwabberen. Als ik probeer mijn benen stil te houden ga ik weer niet goed op mijn kont zitten and so on - hiervoor wil ik dus gráág tips! Op de foto's viel het me ook op dat met name mijn buitenhand wel eens een paar mooie noten wil geven en dat ik soms ook vrij ver achter op mijn zadel ga zitten Scheve mond
Ze was vandaag ontzettend drammerig, ik zie op de foto's dat ik haar neusje er veel meer uit had mogen rijden en dat haar achterbeen véél actiever mag. Ik zit vaak door op deze pony omdat ik mijn benen dan iets netter kan houden, maar zie ook dat ik af en toe op het verkeerde been aan het lichtrijden ben *schaamt zich enorm diep* Bloos

Ik rijd haar met een ongebroken bustrensje, mochten er vragen over het waarom zijn dan beantwoord ik die graag Lachen
Verder is ze voor de kar beleerd, haar eigenaar rijd altijd heel erg voorwaarts daarmee (en rechtuit) dus dat is deels ook het probleem (de omschakeling wil niet altijd 100% lukken)

foto's van het losstappen&draven laat ik achterwege, daar valt weinig commentaar op te geven Lachen met name de aanspringmomenten van de galop zijn een twistpunt, vandaar dat ik daar confronterende foto's van heb geplaatst! ik zie zelf ook dat ze van ontspannen naar spanning schiet en zou daar graag willen weten hoe ik dit aan kan pakken Lachen de foto's staan op volgorde

1. Afbeelding
het energieniveau bij het allereerste rondje in de bak Rolleyes

2. Afbeelding
opgekrulde pony, neusje mag meer omlaag en zéker eruit!

3. Afbeelding
iets meer voorwaarts rijden, strenge binnenhand Bloos

4. Afbeelding
richting halsstrekken, ik doe het even voor (rechtopzitten bren! Hamer )

5. Afbeelding
halthouden, ze had last van een horzel en ik zie hem nu op de foto zitten, de stiekemerd!

6. Afbeelding
nog steeds geen juist draftempo, duurt te lang na voorgaande overgang en ook geen actief achterbeengebruik

7. Afbeelding
drammerig: mijn benen&schouders schieten naar voren

8. Afbeelding
sunny zegt galop, ik zeg draf Lips are sealed

9. Afbeelding

10. Afbeelding
rechtsom aanspringen

11. Afbeelding
klein stukje verder dan foto 10 Lachen

onder het motto: van slechte foto's leert men het meest Nagelbijten / Gniffelen

ikke20

Re: welshcob sunny @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:21

hej flutter ga het eens proberen met je beugels een gaatje korter daardoor krijg je ook een stiller been.
verder tja gewoon hard oefenen en goed blijven lessen jullie komen er wel hoor

Ponypeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:27

Als ik zo naar je voeten kijk, blijven die consequent op dezelfde plaats... Dus dat gaat steeds beter! Haha!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:33

Als ik jou was zou ik de voorkant wat meer los laten, en eerst meer aan die achterhand gaan werken, op sommige foto's ziet het er al redelijk goed uit(de achterhand).
En laat haar ook vooral wat losser in de galop, ik denk dat ze gewoon wat meer ruimte nodig heeft Lachen
Zelf je benen wat verder naar achter plaatsen, verder zit je netjes Lachen

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 07:28

leuk paard!
maar ik vind dat paard erg in eigen houding loopt, probeer wat te spelen met die hoofd-hals houding, dan gaat ie ook vanzelf wat meer over de rug lopen en komt de achterhand er meer bij.
Verder mag jij je beugels wel gaatje korter heb ik zo het idee Bloos
Verder leuk plaatje om naar te kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:15

Ik begin met een comliment; je weet goed waar je aan moet werken! Inzien waar het misgaat is een belangrijke stap om beter te worden. Dapper dat je dus juist foto's hebt geplaatst die niet zo goed zijn.

Op de foto's vind ik je houding niet zo slecht. Je onderbeen mag soms wat meer terug blijven en je zit inderdaad wat ver achterop je zadel. Let erop dat je in het diepste punt blijft zitten, dat heeft ook effect op je houding.

Met aangalopperen moet je erop letten dat je Sunny meer ruimte geeft. Je kan beter wat harder draven en dan zonder protest weggalopperen dan dat ze zo tegen je in komt. Als je dan eenmaal galoppeerd kan je weer aan het tempo gaan werken. Verder, gewoon veel doen! Rijd de overgang maar 5 keer (niet achter elkaar) in een uur. Oefening baart kunst!

Verder ga ik mee met giorgio_x

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:32

ik dnek dat je eerst aan het juiste tempo moet gaan werken en dan pas aan het naar beneden rijden. Je heb wel een mooie zit in galop. Ik zou eens proberen om je beugels een gaatje korter te doen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:34

ik zie liever wat meer lengte buiging in de hals

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:35

Hooi!

Wat een mooi paardje is het! Mooi kleurtje!

Ik denk dat je haar van voor iets meer los mag laten, veel overgangen rijden zodat je meer controle krijgt over haar tempo en zodat ze goed haar achterhand onder de massa zal zetten.

Foto 9 vind ik een heel fijn beeld geven, mooi galopje! Haha!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:36

Bren, als eerst, wat ben ik een goede fotograaf ROFL

Aangezien ik er bij ben geweest heb ik ook de goede momenten gezien, ik vind dat het nu echt veel beter gaat Ja
Je moet nog wel op wat kleine dingen letten maar ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen.
Je houd nu je handen ook goed laag en dan merk je gelijk ook dat sunny sneller stop met klieren.

Het gaat helemaal goed komen Ja

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 08:41

Tass schreef:
Bren, als eerst, wat ben ik een goede fotograaf ROFL

Aangezien ik er bij ben geweest heb ik ook de goede momenten gezien, ik vind dat het nu echt veel beter gaat Ja
Je moet nog wel op wat kleine dingen letten maar ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen.
Je houd nu je handen ook goed laag en dan merk je gelijk ook dat sunny sneller stop met klieren.

Het gaat helemaal goed komen Ja

danku! Haha!
het ging nog niet zoals het geweest is, maar ik mag niet mopperen.. als ik bekijk wat voor energie erin zat vind ik echt dat ze het keurig heeft gedaan. en je hebt oo kwel hét dieptepunt avn dit jaar gezien hoor! Knipoog

_Mel schreef:
Hooi!

Wat een mooi paardje is het! Mooi kleurtje!

Ik denk dat je haar van voor iets meer los mag laten, veel overgangen rijden zodat je meer controle krijgt over haar tempo en zodat ze goed haar achterhand onder de massa zal zetten.

Foto 9 vind ik een heel fijn beeld geven, mooi galopje! Haha!

dankjewel Haha! en idd: overgangen overgangen overgangen.. ben daar ook druk mee bezig (en met volte sluiten en groter maken, die doet ze superfijn!)

Armani88 schreef:
ik zie liever wat meer lengte buiging in de hals

ik ook Knipoog
in de les word daar ook hard aan gewerkt! (ze krult zich makkelijk op, zie 1e 2 foto's)

brigitta1987 schreef:
Ik begin met een comliment; je weet goed waar je aan moet werken! Inzien waar het misgaat is een belangrijke stap om beter te worden. Dapper dat je dus juist foto's hebt geplaatst die niet zo goed zijn.

Op de foto's vind ik je houding niet zo slecht. Je onderbeen mag soms wat meer terug blijven en je zit inderdaad wat ver achterop je zadel. Let erop dat je in het diepste punt blijft zitten, dat heeft ook effect op je houding.

Met aangalopperen moet je erop letten dat je Sunny meer ruimte geeft. Je kan beter wat harder draven en dan zonder protest weggalopperen dan dat ze zo tegen je in komt. Als je dan eenmaal galoppeerd kan je weer aan het tempo gaan werken. Verder, gewoon veel doen! Rijd de overgang maar 5 keer (niet achter elkaar) in een uur. Oefening baart kunst!

dat is idd precies wat ik bedoel met mijn zadel/mijn zit Ja ik had zelf ook het idee dat ik meer naar voren mag gaan zitten, dus in het diepste punt - ik kon het zelf alleen niet goed verwoorden Bloos Van mijn instructrice moet ik juist meer aan de overgangen gaan werken, om van daaruit het tempo beter te kunnen bepalen. Wanneer ik dus in een hoog tempo aanspring zal ze ook een hoog tempo galop inzetten, wanneer ik een nette overgang heb gereden (het gebeurd niet vaak, maar het gebeurd! Haha! ) is het galoptempo ook veel gecontroleerder en ook normaal uit te zitten..

ik vind het echt ontzettend moeilijk, net als gister: ze is enorm drammerig voorwaarts, dus mijn reactie is dr niet dr zin te geven.. dan gaat het in principe goed, totdat ze de hulpen voor meer voorwaarts krijgt (dan schiet ze meteen omhoog)

Giorgio_x schreef:
leuk paard!
maar ik vind dat paard erg in eigen houding loopt, probeer wat te spelen met die hoofd-hals houding, dan gaat ie ook vanzelf wat meer over de rug lopen en komt de achterhand er meer bij.
Verder mag jij je beugels wel gaatje korter heb ik zo het idee Bloos
Verder leuk plaatje om naar te kijken!

ga ik zeker proberen Ja

x_Marr schreef:
Als ik jou was zou ik de voorkant wat meer los laten, en eerst meer aan die achterhand gaan werken, op sommige foto's ziet het er al redelijk goed uit(de achterhand).
En laat haar ook vooral wat losser in de galop, ik denk dat ze gewoon wat meer ruimte nodig heeft Lachen
Zelf je benen wat verder naar achter plaatsen, verder zit je netjes Lachen

Ik rij haar ook altijd een stukje aan een langere teugel (in de galop) om te kijken of ze iets wil zakken, dit is wel het geval maar ze blijft hard/harder lopen en valt dan steeds meer uit elkaar. In de les doen we dit ook altijd, maar ik geef haar dus vaak met overgangen teveel ruimte waardoor ze meteen in dat slordige (te hoge) tempo begint..

paardrijden? blijft moeilijk.. Ziek

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:42

Je beugelriemen moeten echt een gaatje korter, ze zijn zo te lang om goed te kunnen zitten.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:46

Ha, een echte Welsh Coppig!
Die merrie van mij kan net zoals Sunny vreselijk graag hard willen galopperen. Wat mij goed heeft geholpen om haar rustiger te krijgen, is longeren met dubbele longe. Het leek wel of ze aan de longe eerst moest doorkrijgen dat ze ook rustig op een volte kon gelopperen, i.p.v. snoeihard en plat door de bochten. Misschien de moeite waar om te proberen?

Verder weet ik niet of het helpt om direct terug te nemen naar draf als je pony te hard gaat bij/na het aanspringen? Die van mij werd daar alleen nog maar heter van, dus die nam ik wat geleidelijker terug.

Je houdt je pony nogal tegen van voren; misschien dat Sunny daar niet tegenkan en zich opgesloten voelt. Dat heeft die van mij wel, maar het probleem is dat als ik meer teugel geef, ze wel meer naar beneden komt maar meteen een paar versnellingen horen gaat lopen. Doet die van jou dat ook? Zo ja, kun je eens proberen om met een halster onder het hoofdstel te rijden, zodat je af en toe wat druk kunt uitoefenen op de neus. Misschien dat ze daar beter op reageert?

Misschien ook een idee om je pony heel regelmatig haar hals te laten strekken, ook in draf, en als dat goed gaat in galop. Kan ze misschien wat rustiger van worden.

Verder: beugels een gaatje korter?

Edit: nog een tip: heel veel bochtjes rijden, en dan echt hele kleintjes. Dan moet je pony wel rustiger gaan lopen en haar achterbeen beter gebruiken.
Laatst bijgewerkt door VeerenAshley op 31-07-08 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:46

brigitta1987 schreef:

Citaat:
dat is idd precies wat ik bedoel met mijn zadel/mijn zit Ja ik had zelf ook het idee dat ik meer naar voren mag gaan zitten, dus in het diepste punt - ik kon het zelf alleen niet goed verwoorden Bloos Van mijn instructrice moet ik juist meer aan de overgangen gaan werken, om van daaruit het tempo beter te kunnen bepalen. Wanneer ik dus in een hoog tempo aanspring zal ze ook een hoog tempo galop inzetten, wanneer ik een nette overgang heb gereden (het gebeurd niet vaak, maar het gebeurd! Haha! ) is het galoptempo ook veel gecontroleerder en ook normaal uit te zitten..

ik vind het echt ontzettend moeilijk, net als gister: ze is enorm drammerig voorwaarts, dus mijn reactie is dr niet dr zin te geven.. dan gaat het in principe goed, totdat ze de hulpen voor meer voorwaarts krijgt (dan schiet ze meteen omhoog)

Ik bedoel ook niet dat je niet aan overgangen moet werken! Juist wel!
Wat ik bedoel is dat je beter wat sneller kan draven (en dus gallopperen daarna) als ze dan zonder protest aanspringt. Dan kan je daarna aan het tempo werken. Natuurlijk is rustig aanspringen beter, maar eerst in aanpringen zonder protest belangrijk. Als ze vanuit been iets snellere draf wel goed aanspringt en niet meer protesteerd kan je het dan weer uit een rustiger tempo proberen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen; Als zij protesteerd en jij kan daardoor niet zitten dan rijd je nooit een goede overgang. Dan kan je beter eerst het protest uitbannen en dan verder werken Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:47

De naar halsstrekken foto is super, ik denk dat je dat veel meer zou moeten doen ik vind Sunny op alle foto's voor de rest heel erg bovenin en achter de loodlijn lopen.
Dat niet rechtop zitten is je dan vergeven daar Tong uitsteken

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:50

Ik ag mee met het commentaar van hierboven.

En blijven oefenen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:07

Charaz schreef:
De naar halsstrekken foto is super, ik denk dat je dat veel meer zou moeten doen ik vind Sunny op alle foto's voor de rest heel erg bovenin en achter de loodlijn lopen.

ze was gisteren ook nog erg heet/drammerig.. ze kán het wel, maar zoals ik had verteld is het een aantal weken echt heel erg slecht gegaan. halverwege moet/mag ze oo kaltijd even met een langere teugel stappen of een klein stukje in galop aan de lange teugel Ja

ben het met je eens hoor: opgekropt en t neusje moet er veel meer uit! Ja

brigitta1987 schreef:
Ik bedoel ook niet dat je niet aan overgangen moet werken! Juist wel!
Wat ik bedoel is dat je beter wat sneller kan draven (en dus gallopperen daarna) als ze dan zonder protest aanspringt. Dan kan je daarna aan het tempo werken. Natuurlijk is rustig aanspringen beter, maar eerst in aanpringen zonder protest belangrijk. Als ze vanuit been iets snellere draf wel goed aanspringt en niet meer protesteerd kan je het dan weer uit een rustiger tempo proberen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen; Als zij protesteerd en jij kan daardoor niet zitten dan rijd je nooit een goede overgang. Dan kan je beter eerst het protest uitbannen en dan verder werken Lachen

sorry, dan had ik dat verkeerd begrepen Bloos
wat versta jij precies onder protest, als ik even zo vrij mag zijn? ze kán normaal aanspringen, maar dat is op langere rechte stukken.. op de volte is me dat nog niet gelukt zonder uit te zwabberen

VeerenAshley schreef:
Ha, een echte Welsh Coppig!
Die merrie van mij kan net zoals Sunny vreselijk graag hard willen galopperen. Wat mij goed heeft geholpen om haar rustiger te krijgen, is longeren met dubbele longe. Het leek wel of ze aan de longe eerst moest doorkrijgen dat ze ook rustig op een volte kon gelopperen, i.p.v. snoeihard en plat door de bochten. Misschien de moeite waar om te proberen?

Verder weet ik niet of het helpt om direct terug te nemen naar draf als je pony te hard gaat bij/na het aanspringen? Die van mij werd daar alleen nog maar heter van, dus die nam ik wat geleidelijker terug.

Je houdt je pony nogal tegen van voren; misschien dat Sunny daar niet tegenkan en zich opgesloten voelt. Dat heeft die van mij wel, maar het probleem is dat als ik meer teugel geef, ze wel meer naar beneden komt maar meteen een paar versnellingen horen gaat lopen. Doet die van jou dat ook? Zo ja, kun je eens proberen om met een halster onder het hoofdstel te rijden, zodat je af en toe wat druk kunt uitoefenen op de neus. Misschien dat ze daar beter op reageert?

Misschien ook een idee om je pony heel regelmatig haar hals te laten strekken, ook in draf, en als dat goed gaat in galop. Kan ze misschien wat rustiger van worden.

Verder: beugels een gaatje korter?

Edit: nog een tip: heel veel bochtjes rijden, en dan echt hele kleintjes. Dan moet je pony wel rustiger gaan lopen en haar achterbeen beter gebruiken.

ik longeer haar met pessoa Lachen ook dan vind ze de galop erg moeilijk, in draf kán ze 'wel laag gaan lopen (maar het is nooit echt constant, ze loopt liever met dr koppie de lucht in zodat ze alles kan zien) als ik haar na het aanspringen meteen terugneem word ze boos, ze is dol op galop dus dat meot ze verdienen (vind ik Knipoog ) wanneer ik haar er dan meteen weer terug uit haal gaat ze dribbelen en komt ze heel erg tegen de hand, wil op iedere hoek uit zichzelf aanspringen enz. en inderdaad: hoe meer teugel ik geef hoe sneller dat ze gaat lopen - na een kwartiertje of half uurtje rijden gaat dat meestal wél goed asof ze eerst dr energie wat kwijt moet

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:40

@flutter de volgende keer dat je haar eruit haald uit de galop dan he en ze gaat zo drammen en aanspringen moet je eens proberen om te gaan stappen met langere teugel. net alsof je gaat uitstappen totdat ze weer wat kalmeert en als ze weer rustig wordt pak je het weer op en ga je verder. ik zal snel weer eens komen kijken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:17

Charaz schreef:

HIer ben ik het mee eens, werk vanuit het halsstrekken naar boven. En niet andersom. Wel opletten dat ze van achter erbij blijft, dus niet gaat slenteren. Door vanuit het halsstrekken te gaan werken, krijg je een meer ontspannen bovenlijn. Zodra ze weer in 'de krul' gaat lopen, meteen weer voorwaarts neerwaarts vragen en overnieuw beginnen.
Wat je beschrijft in galop, klinkt al een balansprobleem. Vaak korte stukjes galopperen lijkt mij aan te raden. Als ze gaat racen, terug naar draf, daar het tempo onder controle krijgen en weer aanspringen. In het begin zal dit betekenen dat je drie passen galoppeert, een heel stuk aan het draven ben en weer een paar passen galoppeert, maar dat gaat vanzelf beter. Je tempocontrole in draf moet je helpen met je controle in galop.
Maar gezien je stukje ben je al heel bewust bezig met je problemen, dus dat zal vast wel allemaal goed gaan komen!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:13

ikke20 schreef:
@flutter de volgende keer dat je haar eruit haald uit de galop dan he en ze gaat zo drammen en aanspringen moet je eens proberen om te gaan stappen met langere teugel. net alsof je gaat uitstappen totdat ze weer wat kalmeert en als ze weer rustig wordt pak je het weer op en ga je verder. ik zal snel weer eens komen kijken

dat heb je wel eens gezien, dan gaat ze heel driftig stappen met dr oren plat ROFL
en als je doet alsof je gaat uitstappen terwijl ze nog niet moe is, dan gaat ze vanzelf aandraven Huilen van het lachen

maar zeker weten, dat stappen.. heb ik nu ook een paar keer tussendoor gedaan (ipv terugnemen naardraf) en t geeft voor mezelf iig een rustiger gevoel Lachen denk dat eht ook geen kwaad kan dat ik iedere week een half uurtje pessoa inbouw, is ook iets wat ik erg weinig doe

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:57

Hoi Brenda,
Wat leuk om jou en Sunny weer eens samen aan het werk te zien! Jullie zijn echt veel veranderd sinds de laatste keer dat ik jullie zag!
Ik denk dat je zelf het commentaar al gegeven hebt en heel goed weet waar je aan wil/moet werken.
Jullie komen er wel!
Groetjes Doei!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:46

Hoi Brenda, snel even kijken naar je topic! Knipoog
Ik had je paard nog nooit gezien volgens mij? Wel een knappie hoor, als die eenmaal gaat lopen ga je er nog versteld van staan want uitstraling heeft ie wel!

Enfin, het is HAW en je plaatst ze hier, dus daar gaan we Haha!
Jouw zit was het eerste wat me opviel op de foto's ook. Je mag idd meer voorin je zadel gaan zitten, en dan een fractie je bekken nog naar achteren kantelen, ik denk zelfs al dat het bereikt is als je maar voorin gaat zitten. En je benen vanuit je heup naar achteren leggen.
Dat brengt me gelijk op het volgende: op bijna elke foto die ik hier zie, zie ik jou met afgestoken benen zitten. Juist met zo'n paard wat dramt en trekt en hard wil: benen eraan! Voorwaarts op blijven lossen, opsluiten tussen benen, zit, en eventueel ook nog je hand als ie geen respect voor je zit heeft. Terug is terug maar dus wel met het been eraan! Vanuit dat voorwaartse en die reactie aan je been, kun je weer terug gaan rijden en dan kan je paard ook meer richting dat halsstrekken gaan zakken, waarna je hem dus, ook weer met dat been, meer opwaarts kan gaan rijden naar een gesloten aanleuning.
Als ie gaat rennen: blijf bij jezelf, blijf in je centrum. Jij bent goed aan het rijden op je eigen tempo, blijft gewoon goed zitten en je gaat niet mee in dat idioot gedoe, wat denkt ie nou helemaal Knipoog .

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:09

Urielle schreef:
Hoi Brenda, snel even kijken naar je topic! Knipoog
Ik had je paard nog nooit gezien volgens mij? Wel een knappie hoor, als die eenmaal gaat lopen ga je er nog versteld van staan want uitstraling heeft ie wel!

Enfin, het is HAW en je plaatst ze hier, dus daar gaan we Haha!
Jouw zit was het eerste wat me opviel op de foto's ook. Je mag idd meer voorin je zadel gaan zitten, en dan een fractie je bekken nog naar achteren kantelen, ik denk zelfs al dat het bereikt is als je maar voorin gaat zitten. En je benen vanuit je heup naar achteren leggen.
Dat brengt me gelijk op het volgende: op bijna elke foto die ik hier zie, zie ik jou met afgestoken benen zitten. Juist met zo'n paard wat dramt en trekt en hard wil: benen eraan! Voorwaarts op blijven lossen, opsluiten tussen benen, zit, en eventueel ook nog je hand als ie geen respect voor je zit heeft. Terug is terug maar dus wel met het been eraan! Vanuit dat voorwaartse en die reactie aan je been, kun je weer terug gaan rijden en dan kan je paard ook meer richting dat halsstrekken gaan zakken, waarna je hem dus, ook weer met dat been, meer opwaarts kan gaan rijden naar een gesloten aanleuning.
Als ie gaat rennen: blijf bij jezelf, blijf in je centrum. Jij bent goed aan het rijden op je eigen tempo, blijft gewoon goed zitten en je gaat niet mee in dat idioot gedoe, wat denkt ie nou helemaal Knipoog .

hihi, bedankt voor je positieve inbreng rivka Haha! ik las ne tje topic, en dan voel ik me zo'n zeikerd! Bloos
de blauwe plekken op mijn benen van het buitenbeen begrenzen trekken al weg, maar idd: rond mijn knie en bovenbeen en nooit op mijn onderbenen.. Ja vroegâh ben ik daar inderdaad op gedrilt: benen eraan.. voel me inderdaad knap l*llig nu ik eraan denk, vaak als ik aan het rijden ben betrap ik mezelf wel op pianohandjes en strenge binnenhand (dan is het even 5 sec opgelost zeg maar Knipoog ) maar dat 'galmt' idd niet zo snel door mijn hoofd.

Ik ga komende tijd extra aandacht besteden aan mijn zit in mijn zadel, vond het zelf erg opvallen dat ik zo ver achterop zat en dan idd mijn benen goed controleren (ga ook de beugels iets korter doen, geeft mij iets meer houvast hoop ik)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:15

Andere mensen adviseren is altijd veel makkelijker dan zelf doen Knipoog
Jouw inbreng is meer dan welkom in mijn topic hoor Haha!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:17

Urielle schreef:
Andere mensen adviseren is altijd veel makkelijker dan zelf doen Knipoog
Jouw inbreng is meer dan welkom in mijn topic hoor Haha!

dat is zeker waar!
ik heb er eenrits boeken over staan (ove rproblemen bij paarden, paardenproblemen en probleempaarden Huilen van het lachen )
maar echt.. in tijden dat t goed gaat dan kan m'n geluk niet op..

maar zo gauw het iets slechter gaat schiet ik meteen weer in de stress omdat het opklimmen uit zo'n periode des te moeilijker is (en iedere keer zijn t weer dezelfde problemen, alsof er geen eind aan komt Clown )

*gaat nog eens goed jouw topic doorlezen*