Dorienn schreef:Niet elk paard dat lastig doet probeert je uit.
Bekijk het uit de ogen van het paard. Ze is mishandeld geweest, opeens komt ze nu in een (drukkere?,) onbekende omgeving terecht, krijgt opeens brok, wordt bereden, krijgt waarschijnlijk veel aandacht nu (iedereen wil dat mooie paard wel eens bekijken en aaien???). Er zijn te veel dingen veranderd, en ze moet nog wennen. En dan is ze nog een anglo-arabier, zeer gevoelige paarden. Ik weet niet wat de methodes zijn van de ruiter die ervaring heeft met lastige paarden.
Ik zou gewoon proberen een vertrouwensband te krijgen. En niet van worteltje geven, borstelen, wat rondjes aan de hand mee lopen... Maar zo een band dat je met een zweep naast haar mag kletsen, rond en over haar,.. zonder te raken. Als ze je vertrouwt, verzet ze geen pas en kijkt er niet van op.
Ik weet niet hoe erg ze mishandeld is, maar ik heb zelf ook een paard dat vroeger flink wat meppen heeft gehad en zeer angstig is. Maar hij vertrouwt mij nu, en zo is het veel fijner om te rijden en in de omgang.
hoe mishandeld ze is geweest weet niemand want ze komt van een handelaar af, maar der is gewoon nooit naar omgekeken enzo. verder was de eigenaar al van plan om grondwerk te doen. en misschien van te voren even longeren zodat ze ook weer aan der druk heid kwijt is. oohjah de eigenaar werd gisteren gebelt dat het geen 6 maanden was maar 2 jaar, dus dat is nog wel wat. maarja ik moet gewoon maar even afwachten.