Karan@ Wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Karan@ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 20:17

25 juli had ik met mijn lease paard Karan een wedstrijd. Mijn eerste officiele wedstrijd. We moesten 2 B proeven rijden.
Met het rijden zelf ben ik bezig met het voorwaarts rijden maar dat is niet zo heel goed gelukt Bloos
Bij beide proeven redelijk positief commentaar ookal vond ik de eerste zelf helemaal niet goed gaan. Wel bij beide proeven ook het commentaar meer voorwaarts, oogt een beetje sloom.
Ik was zelf heel zenuwachtig waardoor het ook veel minder ging en waardoor het lijkt of ik mijn beugels erg kort heb, is niet zo.

Ik rij hem nog niet zo lang maar het rijden zelf gaat al redelijk. Ik had 185 en 184 punten.

Het inrijden:
1. Afbeelding

2. Afbeelding

De proeven (Staat niet op volgorde):

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Meer foto's heb ik niet de meeste zijn bewogen of onduidelijk.
Tips en commentaar graag, maar wel een beetje lief blijven. Ik weet er zijn nog heel wat verbeterpunten. Knipoog

Blinnii

Re: Karan@ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:23

Voor een eerste wedstrijd waarbij je erg zenuwachtig was, ziet het er best oke uit Lachen.
Let goed op je teugellengte, hier en daar hangen ze in boogjes. Probeer in de galop goed op je achterwerk en rechtop te blijven zitten Lachen. Oh, probeer ook goed op je handen te letten, je knikt af en toe in in je polsen en je hebt hier en daar lichtelijke pianohanden.

Je kijkt uit jezelf al goed voor je, dus dat is al heel netjes. Voorderest vind ik je houding best netjes, je rijd met een mooie rechte rug en je armen zijn goed aangesloten, mét een knik in je ellebogen.
Het is een mooi paard en ik vind jullie een leuke combinatie ; veel succes nog!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:59

Allereerst gefeliciteerd met je punten!

Ik vind je houding inderdaad erg netjes. De houding van je paard is op sommige foto's iets minder, vooral de laatste foto van het losrijden en de eerste van de proef. Dit zou met een stukje spanning die jij op je paard overbrengt te maken kunnen hebben. Meer been en de teugels op maat en meer van achter naar voren rijden zodat hij van voor ronder wordt. Dat heeft ook met voldoende voorwaarts zijn te maken.

Ik probeer tijdens het losrijden altijd om mijn paard echt goed wakker te maken door tijdens het losrijden een paar lange zijdes middengalop mee te pakken (wel zorgen dat hij mooi rond van voor blijft en bergopwaarts galoppeert). Hierbij moet hij echt van achter vertrekken, en je merkt meteen of hij goed op je been reageert hiermee. Geen reactie is duidelijker been, nog geen reactie is tik. Na 1 a 2 keer is de boodschap overgekomen en is het paard wakker en goed aan het been. Dit doe ik thuis ook regelmatig. Ik kan me alleen wel goed voorstellen dat je door de zenuwen er minder aan hebt kunnen rijden als thuis. Maar je weet nu dat jullie het kunnen samen, veel succes de volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:04

Voor je eerste wedstrijd vind ik het er keurig uitzien. Je houding is echt netjes!
Je paard oogt soms wat gespannen (vooral op de eerste foto in de proeven) werk dus aan wat meer ontspanning. Hoewel ik me kan voorstellen dat hij jou spanning overnam als je heel zenuwachtig was.
Verder kan ik soms tussen je knie/kuit en het zadel door kijken, let erop dat je knieen tegen het zadel blijven.
Heel veel succes voor de toekomst

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:51

Bedankt voor de tips Lachen

Paard heeft alleen als je teveel van voor doet dat hij het niet meer doet, met iets langer berijk je veel meer met hem, maar dat heeft ook met oefenen te maken.

Ik zal wat met de tips doen Lachen

Sara_song

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:23

Het ziet er best goed uit voor de eerste keer
Er zit in de eerste paar foto's een beetje spanning

veel succes Knipoog