Hangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JessiiCaa

Hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:44

We zijn bezig om me verzorgpaard door te rijden, maar sinds kort gaat hij, vooral in draf, gigantisch hangen. Nou zegt de eigenaares dat het komt doordat is soms naar voren val (kan soms me evenwicht niet zo goed houden.) Maar dan lijkt het mij dat wanneer je hem weer oppakt dat het weer goed is? We hebben het al geprobeerd met m een beetje los te laten, tempo rijden en overgangen maken, maar het werkt naar mijn idee niet echt. Doen wij iets fout of heeft het met zijn leeftijd te maken? (hij is bijna 7 jaar)

Ook zet ik (heel slecht) mijn linker arm vast. Is daar ook wat aan te doen behalve er goed op letten dat ik het niet doe?

ik hoop dat jullie tips hebben voor mij. Lachen

beantsje

Re: Hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:48

Op zich lijkt het dat je goed bezig bent.
Allereerst moet je zorgen dat de achterhand er goed onder komt, waarvoor tempowisselingen en overgangen een uitstekend middel zijn.
Verder zou ik proberen geen tegendruk te geven (hij kan eigenlijk niet hangen als jij niet terughangt) maar steeds ophoudingen en daarna weer loslaten.

Probeer hem verder niet te kort te pakken. Als het allemaal nog nieuw voor hem is, realiseer je dan dat hij zeker niet op de loodlijn moet lopen. Rijd voorwaarts-neerwaarts, om mijn part met zijn neus over de grond, dan moet hij wel op eigen benen lopen en probeer hem dan stukje bij beetje op te pakken.

Gelukkig heb je het woord 'hulpteugel' nog niet genoemd. Niet aan beginnen, want daar wordt het alleen maar erger van!
Het is wel goed hem eens met een touwtje te longeren.

JessiiCaa

Re: Hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:22

Bedankt voor je reactie.

Het is opzich niet zo heel nieuw voor hem hij is nu bijna een jaar onder het zadel (al moet alles wel heel rustig hij hem) Hulp teugel gaan we ook niet aan beginnen, vind ik ook niet nodig.
Soms longeerd ze hem met de dubbele longe om hem een beetje bij te stellen zegmaar.