Wopke is een 7jarige fries die ik al een aantal maanden voor iemand anders bij rijd. Ik heb er erg veel plezier in! Ik probeer een beetje dressuur met hem te rijden, maar dat valt nog niet mee.. Het gaat al wel steeds beter, een poos terug was het erg gespannen en vond hij het maar wat vreemd dat er iemand anders op zijn rug zat. Ik rijd veel overgangen, tempowisselingen, figuren etc om hem eerst maar eens los en ontspannen te krijgen. In de galop valt hij nog al uit elkaar, omdat hij dan nog erg uit balans raakt, daar heb ik ook geen foto's van omdat ik liever niet met ijzers op het gras galoppeer (voor de zekerheid.) Er is ook een bak aanwezig, maar die is op het moment erg stoffig, en hij is erg zwaar.
Ik kom vooral het probleem tegen (moet zeggen dat het steeds beter word) dat hij op een gegeven moment een beetje in me handen gaat hangen, vooral als ik hem iets met langere hals laat lopen. Terwijl ik veel overgangen en tempowisselingen rijd.
En de galop is gewoon niet om aan te zien. Hij springt moeilijk aan, en als hij eenmaal in galop zit (en dan ook nog de goede) loopt hij helemaal uit elkaar. Zijn neus steekt hij naar voren, en zijn kont gaat alle kanten op. Ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel, ook zonder foto's. Ik zou daar vooral tips voor willen hebben!
Ook probeer ik veel door te zitten, om beter te gaan zitten. Alleen ik zie op de foto's dat ik erg me tenen naar buiten draai en me onderbenen heel gespannen heb! Daardoor word Wopke ook gespannen.. Wat kan ik daar tegen doen?
Oja, ik weet dat ik mijn handen af en toe heel ongelijk houd! Dat wist ik niet van mezelf, maar op de foto's is het wel erg duidelijk. Ik ben al druk bezig om dat te veranderen! Ook moet ik ze dichterbij elkaar houden!
-Me hakken kunnen af en toe ook nog wel wat uitgedrukt worden.
-En af en toe wat op mijn boven armen letten.
Ik vind op de fotos lijken dat het soms wat gehaast is, bij de 2de foto is dat ook echt zo, maar in het echt valt het verder reuze mee!
Nou genoeg gekletst dit zijn de foto's :
1. stappen

2. nog wat gehaast draven. me handen :S, en hakken!

3. draven

4.

5.

6. op me hakken letten!

7. netjes dacht ik zo zelf

8.

9. langer teugeltje

10.

11. doorzitten

12. belonen

13.

Bedankt voor het kijken! Een berichtje zou leuk zijn!
, dus! Bedankt!
Denk zelf dat het wel iets mee valt, alleen zoals jij zegt dat je eigenlijk te veel verruimd, daar had ik mezelf wel een beetje op betrapt, want ik wil gewoon te veel... zucht