7-jarige Indoctro x Zuidhorn x Uppercut xx @ Work *Uhland*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanneman_

7-jarige Indoctro x Zuidhorn x Uppercut xx @ Work *Uhland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:19

Hoii!
Dit is mijn nieuwe beestje, ik start hem nu in de klasse B (springen uiteraard Tong uitsteken) is nu 5x meegeweest! Doet echt hele goede dingen, maar nog wat onwennig. Met rijden kan het nogal een driftkikkertje zijn haha, loopt graag achter de teugel en het been. Hier doen we dus lekker voorwaarts/neerwaarts beginnen. Hij vind het nogal moeilijk, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd Knipoog
Deze foto's zijn van vanmorgen, als je mijn vorige topic hebt gezien, zul je nu zien dat hij al veeeeeeeel meer lengte heeft in zijn hals. Super beestje!

1.
Afbeelding
Instappen.

2.
Afbeelding
Simpel drafje.

3.
Afbeelding
Achterbeen mooi ondertreden

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Lekker galopje Haha!

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Ff voorwaarts, check dat achterbeen haha

14.
Afbeelding
Uitdraven

15.
Afbeelding
En ook nog uitdraven.

Laat een berichtje achter Lachen
Kuss Sandra

Helma_Amber

Re: 7-jarige Indoctro x Zuidhorn x Uppercut xx @ Work *Uhland*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:23

Het ziet er heerlijk ontspannen uit. Blijf wel op je kont zitten in galop hè Knipoog In galop lijkt hij ook nogal op de voorhand te vallen, maar op het moment dat je even weg rijdt komt ie al weer wat hoger. Lekker blijven werken aan deze basis Haha!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:23

Ziet er fijn uit San. Vind em alleen wel echt groter tonen als dattie daadewerkelijk is.
Foto 3 ziet er ook echt super fijn uit.

Ohw ja; dit is HAW moet ik rijtechnisch commentaar plaatsen Schijnheilig Denk om je ene piano handje Knipoog

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:24

Wauw wat een paardje!

Let goed op dat jij bepaalt waar hij loopt met zijn hoofd, hij wilt graag te diep lopen, opzich geen probleem ( als jij hem daar zet) maar probeer het neusje er dan nog wat meer uit te rijden.
Ook heb ik het idee dat hij je in de galop graag uit het zadel wilt trekken, als dit zo is been!

verder vind ik dat je een hele nette ruiter bent!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 13:30

Ja dit is juist allemaal beetje de bedoeling haha. Hij moet wat dieper komen te lopen omdat hij zich graag opkropt en te hoog wil lopen. Hierin zijn we eraan het werken zijn neusje eruit te rijden. In de galop zit ik vaker in de verlichte zit Knipoog ook voor mijn eigen balans en om hem te kans te geven wat meer te zakken. Hij trekt mij totaal niet uit het zadel, ik zit verlicht en plaats mijn handen naar voren (met been) zodat hij weer meer lengte krijgt. Denk dat t daarom zo lijkt op de foto's Knipoog Ohja marg mijn ene piano handje is al beter Haha! In draf in ieder geval Tong uitsteken haha

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:31

Nou ziet er aardig uit voor jong paard, ik zou nog liever proberen om de hals meer op lengte te gaan krijgen en vervolgens te gaan werken om de neus naar voren te krijgen (zoals op paar foto's te zien is in galop) dan rekt je paard namelijk ook die spieren op van staart naar oren. En dan kan dat voorbeen nog verder naar voren gaan grijpen en tegelijkertijd ook die achterbenen verder onder de massa gaan komen. Wel gaaf paardje. Ook opletten dat je zelf niet teveel wil vragen in stelling/buiging in de hals, probeer je paard juist om je been heen te laten buigen zodat de lengtebuiging in orde gaat komen. Ga je alleen werken aan stelling/buiging in de hals dan kan hij zich gaan verkantelen. Succes met je paard.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:51

ik denk dat menig dressuur ruiter blij zo zijn met zo een paard! ziet er goed uit het rijden. Denk idd dat sommige dingen die genoemd worden er wat vreemd uit komen op de foto ( foto 14 ) want als ik dan weer ander foto's bekijk ziet het er weer super uit!
Lekker blijven rijden! En Succes!!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:06

Leuk paardje!!
Zoals iedereen zegt meer nog t neusje eruit, maar daar ben je al hard aan het werken.
Vind dat je hem verder netjed rijdt!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 15:08

ik vind zelf niet dat ik teveel stelling/buiging vraag in de hals. Hij buigt wel degelijk om mijn binnenbeen. Anders zou hij zijn achterbeen niet zo ondertreden als hij nu doet. En met behulp van iets stelling en buiging in de hals kan je ook meer lengte krijgen. Verschilt per paard, maar het is dus ook een hulpmiddel om meer lengte te krijgen en van daaruit het neusje eruit. toch bedankt voor je reactie Lachen
@ mylo: wat is er zo vreemd aan foto 14? dat is juist de kant die hij op moet op dit moment; lengte in de hals. bedankt voor compliment Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:17

mooi paard Vingers aflikken
er ligt geen geld op de grond.... Knipoog

ziet erg voor de rest goed uit, voor zo ver ik er verstand van heb.

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:32

foto 3 ben je daar aan het wijken? Of zet je een volte in? Het lijkt er op, (mischien zie ik het nie goed) dat hij daar een beetje scheef loopt, als je goed kijkt zie je dat hij zijn voet naast die van het voorbeen plaatst. Goed op letten dat je hem goed recht stelt dus, voor de rest ziet het er goed uit hoor. Af en toe iets wat te diep ben ik van mening, lekker het neusje der uit laten. Succes!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 16:35

Ja ik doe mijn best om geld te vinden maarja lukt nooit Clown Ben erg volhardend Knipoog
@ Briennepien: Hier treed hij zijn achterbeen onder, in de training houdt ik meer van lekker buigen, paar pasjes achterhand naar binnen of buiten, voorhand naar binnen of buiten, keer paar pasjes opzij. Zo train ik zijn middenstuk, zodat hij dit wat meer loslaat. En wat betreft het neusje eruit: hier ben ik mee bezig, zie eerdere posts Knipoog bedankt voor de reactie!

Slinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:34

Wow, wat een mooi paardje heb je daar zeg!

Let vooral op je (piano)handen (volgens mij ook al eerder genoemd), maar kan natuurlijk ook een moment opname zijn.

Ga gelijk kijken of je ook springfoto's hebt!

Succes verder!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:33

Mooi beestje!
Probeer wel in het zadel te blijven zitten als je galoppeert.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 11:48

Thnx! Op foto 3, 4 en 5 zijn mijn handen goed daar wil ik ze hebben, in die houding kan ik m het best bewerken vind ik. jullie mening?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:40

Leuk paard!! Ga je hier ook dressuur mee starten? Daarin zal ie het ook niet raar doen denk ik.

Loopt idd om sommige foto's wat te diep en kukelt dan op de voorhand, maar heeft toch zn tijd nodig.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:51

Als je de foto's ziet, verwacht je niet dat hij het zo moeilijk vindt. Oogt lekker ontspannen.

Is niet erg als je in de galop in verlichte zit gaat zitten, maar val daarbij niet te ver naar voren. Nu breng je jezelf uit balans en uit eindelijk bepaalt ook de balans van de ruiter het manier van lopen van je paard.

Mooi paard om te zien! Veel plezier samen in de sport!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 14:26

Ja ik heb liever dat hij dat even doet, hij hangt niet in mijn hand dat zeer zeker niet. Maar dat ie in ieder geval het wil aannemen. Gaat nu de goede kant op Lachen
Ik val niet te ver naar voren, kom op sommige foto's te ver uit t zadel Lachen Weer n punt om aan te werken toch Knipoog maar juist op deze manier wil hem het vertrouwen en de ontspannenheid kunnen geven, zodat hij aangeeft dat ie wil zakken. zoals je ziet aan de foto's neemt hij het ook aan Lachen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:33

Dit ziet er fijn uit! Uhland heeft op mijn stal gestaan en heb je topics tot nu toe gevolgd zonder te posten, maar kon het nu niet laten Haha!

Ik vind dat je op de goede weg bent! Ga vooral zo door OK dan!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:46

Oh wat leuk! haha, sta je bij John Veld dan of hoe? stuur anders maar ff pm om t hier ontopic te houden Knipoog

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:46

wat een prachtig paard! Succes met het starten Ja
Maar probeer wel naar voren te kijken, want je kijkt op elke foto met je hoofd naar het paard Tong uitsteken
Ik vind dat zelf heel lastig om te doen hoor Lachen
Maar succes ermee Ja

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:13

Wat een leuk paard. Ben echt indoctro fan.
Op de een of andere manier vind ik de combinatie ruiter/zadel niet prettig ogen. Vraag me niet waarom, het is een gevoel.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:32

Thanks Lachen Oh nouja dat kan haha, het zadel ligt prima op het paard, het zit echt als gegoten. Misschien dat het komt doordat ik mijn beugels nog op springmaat heb? misschien denk je dat daarom?

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:37

Fijn en mooi paard om te zien.

Probeer wel voor je te blijven kijken en paard kantelt af en toe met het hoofd maar dat kan nog onervarenheid zijn of een vertekend beeld zijn op de foto.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:37

misschien dat dat het is. Af en toe lijken je bovenbenen voor je wrongen te komen. Ach voor de rest ziet het er goed uit hoor!