LUCYDAN @ work dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

LUCYDAN @ work dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 09:54

hoi hoi, zo het was weer eens tijd om een paar plaatjes te schieten van pluus. op de eerste paar foto's zit ik er op. graag op deze foto's rijtechnische commentaar. de foto's daarna daar zit een goede vriendin van mij op lucy.

1. volte maken, binnen stelling.
Afbeelding

2.te veel op de voorhand, ik zit iets te veel achterover.
Afbeelding

3.weer iets teveel achterover.
Afbeelding

4.afwenden, vind ik zelf netjes.
Afbeelding

5.weg draven na halthouden op de middenlijn.
Afbeelding

en nu mandy op pluus. mandy had lucy voor het laatst gezien dat ze bijna 3 werd. nu zit ze voor het eerst op luus (lucy is nu 5) dus was wel grappig. je kent een paard als veulen(2,5 jaar) en je ziet een paard 2 jaar niet en dan zit je er op. Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mandy rijd pluus wel ff naar huis.
Afbeelding

annika_s

Re: LUCYDAN @ work dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:56

leuke haf! wat ik als commentaar kan geven je handen iets meer naar voren lijken nog al tegen/op het zadel te staan. Mooi hoog boven de schoft houden en soms iets meer naar voren zitten je hebt nogal de neiging tever achterover te zitten!

verder vind ik het er leuk uitzien Lachen

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:03

Ziet er netjes uit, mooie pony Haha!

Alleen ik kan niet ontdekken wat............ik vind je zo opgepropt in het zadel zitten. Je zit namelijk helemaal achterin. Voor m'n gevoel kunnen je beugels wel een gaatje langer of je zadel een inch maatje groter.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:06

mmm. misschien lijkt dat zo omdat het een wintec zadel is. heeft een beetje een platte achterkant.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:10

Hmm wat Linda_arnold zegt heb ik ook wel een beetje het idee. En met wintec heeft dat niets te maken, want ik heb zelf ook een wintec. Ik denk dat het zadel wat te klein is. Je beugels zouden ook langer kunnen, maar dan zul je met je voeten onder de buik uitkomen en dat zal niet lekker rijden. Ik zou een grotere inch kopen Ja

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:11

Tis toch gewoon een wintec PRO 2000?? Deze hebben niet echt een diepe zit idd, maar op de foto's zit je met je billen zo ver op de lepel Knipoog. Ik had dit overigens niet met mijn wintec, dus het ligt denk niet aan het zadel

Edit; Je moet één vlakke hand achter je billen kunnen neerleggen voor een goede maat

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:18

het is volgens mij een 17,5 of 18 inc zadel. dat is toch een beetje standaard maat? (of heb ik nou zulke dikke billen Bloos )

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:21

Ik had ook een 17,5. Ik ben 1.70 en weeg 58 kg, maar bij mij paste echt een hand achter m'n kont Knipoog! Kan heel goed zijn dat het beeld verandert wanneer je je beugels een gaatje langer doet hoor Knipoog!

Het lijkt mij iig geen 18 inch! Ik vind wintec, K*t zadels, ideaal in onderhoud, maar kreeg er enorme last van mijn rug op. Heb nu een Rossner 17 inch en die zit stukke beter. Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:28

Ik denk inderdaad dat je je beugels een gat of 3, 4 langer moet maken! Misschien kun je dan een foto maken? Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:31

ik ben 1.83 en weeg (ow wat erg Bloos ) 83 kilo lucy is 1.50 hoog. het valt toch wel mee qua verhouding?
ik heb dit zadel pas 3maanden. vind het wel een lekker zadel. ik zal een gaatje langer eens proberen miss scheelt het.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:36

Hmmmmmmmmmmm, dan zit het echt in je lengte hoor! Want je hebt geen 35 kg meer in je kont. hahaha.

Mijn haflinger is 1,53 en ik kom met mijn benen net onder z'n buik uit! Net als jij. Mij haf is van Abel, heeft ongeveer dezelfde bouw als de jouwe en gezien het feit jij ruim 10 cm langer bent dan ik............denk ik dat het helemaal goed komt als jij je beugels 2 gaatjes verlengd!

Plaats je dan weer foto's?

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:44

hele mooie haf!! ben geen fan van haflingers, maar deze is echt een beauty!!
Verder vind ik je eigenlijk een beetje lang voor op je paardje Bloos , vind het niet zo een mooi totaal beeld maken!!
Je rijd wel netjes. denk er aan dat je handen mooi rechtop blijft houden en niet teveel naar achteren gaat leunen (kan ook moment opname zijn)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 10:54

@ amanda_ : dank je. Bloos

@ linda_arnold: ja dat ga ik deze week even doen dan plaats ook wat meer foto's.
die van mij is van achau.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:01

I know, bedoelde Abel/Aschau het luxere type haf Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 11:05

ow haha ja Tong uitsteken (sorry hoor Bloos )

Maudm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:20

Gaafe Haflinger ! zit er egt leuk uit ! maar waar voor heb je die martingaal want hij lijkt me rustig en zo lijkt het op de foto's dat hij zijn hoofd niet omhoog wil doen zeg maar ..

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:44

Ziet er leuk uit. Je mag wel iets minder gaan hangen in het zadel en je handen meer naar voren zetten. Snap ook niet waarom je met martingaal rijd want volgens mij heb je deze niet nodig en kun jij makkelijk zonder rijden. De martingaal hangt op de meeste foto's ook gewoon los

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:13

hoe bedoel je hangen Verward

de martingaal gebruik ik omdat als ze er vandoor gaat dan hou ik haar makkelijk (soms is madam een heethoofdje Clown )
mijn lesgeefster (nu pas 3x les gehad van haar) zegt ook dat de martingaal er af kan maar het is voor mij een rustgevender idee. en hij hang lekker los en grijp alleen in waneer het echt nodig is. (ook helpt ze me mijn handen netter te houden)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.