Nu lease ik hem samen met iemand, en langzaamaan gaat het steeds beter. Hij wordt lichter aan de hulpen, beter aan het been, en begint echt een beetje te snappen wat je van hem wilt. Het probleem is echter, dat hij ontzettend snel afgeleid is. Als je in de buitenbak rijdt, loopt hij overal naar te kijken. Niet omdat hij het spannend vind, maar gewoon een soort van nieuwsgierigheid. Als je hem bij de les probeert te houden door veel figuren en overgangen te rijden, wordt het er niet veel beter op (al hangt het ook erg van zijn bui af
). In de binnenbak is minder afleiding, en gaat het dus beter. In de (groeps)les is het altijd drama. De manegeknopjes zitten er nog behoorlijk op, dus als het paard voor hem in galop aanspringt, wil hij ook. Als iemand een volte opdraait, wil hij erachteraan. Op dat moment wordt hij plotseling onstuurbaar. Het is geen kwaaiigheid, dat weet ik zeker, maar ik kan het ook heel moeilijk oplossen.
Ik wil binnenkort priveles gaan nemen, maar op dit moment red ik dat financieel gezien niet, aangezien we nogal wat spullen hebben moeten aanschaffen. Waar zou ik zelf kunnen beginnen om de aandacht bij mij en bij het werk te houden?

) waarbij je weer langs die "enge" plek gaat. Als ze er zonder problemen langs gaat natuurlijk belonen !!