Nuts tijdens de les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus88

Nuts tijdens de les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 23:49

Vandaag weer les gehad met Nuts. Heb een vriendin meegenomen om weer is een keer foto's te laten maken, dus hierbij.
Ik heb nu pas 7 lessen gehad met Nuts en rijd haar nu 1,5jaar bij. Af en toe hebben we wel is een miscommunicatie, maarja dat gebeurt wel is he. We rijden nog geen wedstrijden, misschien gaat dat nog komen. We rijden op B niveau. Hebben wel nog erg veel moeite met de galop, Nuts heeft gauw de neiging om in de verkeerde galop te springen en soms overkruist te gaan.
Nuts heet overigens officieel Nuttertsje fan 't Gruytslan en is een friese stamboekmerrie.
mijn eigen punten zijn:
* niet steeds naar beneden kijken (nog steeds geen geld gevonden Knipoog )
* tenen naar binnen houden
* hakken uitdrukken
* me handen niet vast zetten en netjes bij elkaar houden en een knikje in me polsen houden.
ik heb overigens geen foto's van het inrijden dat doe ik altijd voor me les begint.
Afbeelding
me handen :S
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
trots op me meisie Lachen
Afbeelding
voorbereiden op de linkergalop.
heb helaas geen foto van de linkergalop.
Afbeelding
voorbereiden op de rechtergalop.
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyMu6WBHcc
filmpje van de rechtergalop hoop dat die het doet, weet niet hoe ik het anders moet doen.
Afbeelding
even stappen..
Afbeelding
halthouden oefenen.
Afbeelding
helemaal vierkant:D:D kreeg ondertussen even uitleg.

dit waren de foto's, bedankt voor het kijken
tips zijn zeker welkom en commentaar mag zeker maar hou het wel een beetje lief.

Martine123

Re: Nuts tijdens de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 00:10

ziet er goed uit! alleen af en toe lijk je erg veel last te hebben van piano handjes en ook lijk je weleens naar voor te duikelen waar door je benen ook op en neer schieten Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:02

Mooi paard zeg! Ga mee met het commentaar hierboven. Misschienje beugels een gaatje korter maken, dan kan je je hakken beter uitdrukken. Succes verder!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:14

Beugels een gaatje korter zou ik zeker doen. Af en toe een beetje pianohandjes.
In het filmpje lijk je je handen een beetje vast te zetten op het zadel. Edit: stond ook al in je beginpost... Clown

Vind je bruine hoofdstel en zadel wel heel erg mooi trouwens!!

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:36

Heey suus,

Ik zou je beugels ook een gaatje korter maken, enne waar is je cap? Dat jou les geefster je les geeft zonder cap...

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:42

Ik vind dat je haar netjes rijdt. Let op dat je je handen niet vastzet in de galop, probeer ze iets meer te dragen. Verder idd je beugels 1gaatje korter zodat je je hakken uit kan duwen. Probeer niet naar voren te kantelen maar blijf goed rechtopzitten. Soms lijkt ze niet helemaal goed actief te zijn en brengt ze haar acherhand niet helemaal onder maar verder vind ik jullie echt een superleuke combi!

(ps. geen cap is eigen keuze denk ik eh, enneh mijn instructrice geeft mij ook gewoon les als ik zonder cap rij hoor..)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:46

mooi paard,dat bruin staat goed!ook ik zou me beugels een gaatje korter maker,maar het is maar wat je lekker vind zitten.Verder vind ik het lijken of het zadel misschien voor jou te klein is,of lijkt dat zo?verder gewoon blijven oefenen,dan komen jullie er wel!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:16

bedankt voor de reacties!:) ik ga morgen kijken hoe het rijd met me beugels een gaatje korter. En ja me pianohandjes I know, blijft lastig probeer er wel op te letten.
het zadel is niet te klein hoor, we hebben dit zadel pas een week en zit af en toe te ver naar achter omdat het zadel nog onwennig is voor mij, we zijn van veelzijdigheid naar dressuur gegaan vandaar.
En ja me cap is geheel eigen risico en eigen keus en ik denk dat me lesgeefster er precies het zelfde over denkt. overigens rijd ik buiten wel altijd met cap en soms ook in de bak met cap, maar het was nu gewoon te warm (ik weet het is geen excuus) maar nogmaals bedankt voor jullie reacties:)

yoanna_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:17

Leuke fotos Lachen
Af en toe piano handjes ofzie ik dat gewoon verkeerd Clown

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:56

neehoor dat zie je goed Knipoog daar werk ik ook aan:)

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:59

idd , je beugels zijn te lang
en je teugels ook een beetje
de rest ziet er mooi uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:00

Je teugels zijn op sommige foto's wat aan de lange kant.
Voor de rest ziet het er netjes uit!