drammerig paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

drammerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 22:43

mijn merrie is de laatste tijd ontzettend drammerig probeert de teugels uit je hand te trekken moeilijk terug te rijd bij overgangen
echt heel vervelend. het vervelendste vind ik dat ik haar gewoon niet terug krijg Boos! hebben jullie misschien tips?
ow ja oo de aanleuning die altijd heel moooi was heeft ze nu ook niet meer continue naar voren met die neus (af en toe lijkt het een beetje een slecht gereden fjord die doen dat ook weleeens) ik krijg haar niet meer laag ingesteld in een paar woorden ik heb mezelf compleet vastgereden met haar Boos!

EmptyWords

Re: drammerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:52

heb je les? overleg het eens met je instructrice. Wat bij die van mij in ieder geval niet werjte was alleen maar inhouden, misschien met veel voltes, ophoudingen (dus ook ontspannen) en schakelen?

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:53

Ik snap eigelijk niet dat je dat nu vraag terwijl je paard vanochtend een giftige plant heeft gegeten?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 06:52

Seleentj schreef:
Ik snap eigelijk niet dat je dat nu vraag terwijl je paard vanochtend een giftige plant heeft gegeten?

ze is gelukkig trouwens de nacht helemaal goed doorgekomen heb bij haar geslapen en ze maakt het tot nu toe gewoon heel goed dus ik denk dat we veel geluk hebben gehad.

@seleentj ik moet zondag op wedstrijd dus als ik dan met een paard zit dat in de overgangen moeilijk te stoppen is is de kans op een winstpunt erg klein.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 07:02

EmptyWords schreef:
heb je les? overleg het eens met je instructrice. Wat bij die van mij in ieder geval niet werjte was alleen maar inhouden, misschien met veel voltes, ophoudingen (dus ook ontspannen) en schakelen?

ja ik heb les. mijn instructrice zegt dat ik haar veel harder aan moet pakken Bloos Als ik bij haar de druk te hoog leg en dat is bij haar al heel snel ( kan al komen door een overgang naar galop die ze op de rechterhand toch nog wat spannend vind ) dan wordt ze dus ook drammerig en dan doet ze dus gewoon niks meer voor je en gaat staken (kop omhoog, keihard rennen enz.)
en dat de rest van het rijden verder Boos! dan blijft ze dus die spanning vasthouden... een normaal paard heeft dan na 5 minuten zoiets van oke het is klaar en daar kun je weer verder mee werken maar met haar is het dan echt de rest van het uur dat ik er helemaal niks meer mee kan. het kan trouwens ook al komen doordat een paard eens een keer een bokje maakt, ze ergens van schrikt. en danm oet ik haar dus aanpaken maar ik vind dat best lastig omdat ze dan eigenlijk wel bang is of ben ik nu gewoon te soft naar mijn paard toe Bloos

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:32

Het beste is veel wendingen rijden en slangefoltens, wel zien dat je de wendingen met ontspannen binnen teugel rijd, dus binnen been buiten teugel.
Word hij geleidelijk lichter in de hand, gaat meer op je houding letten, dus ook meer te rijden op houding en zit.
Niet harder aanpakken maar secuurder rijden en aan je afspraken houden, hoe hij/jij moet werken en reageren. Cool

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:30

ninz schreef:
Seleentj schreef:

ze is gelukkig trouwens de nacht helemaal goed doorgekomen heb bij haar geslapen en ze maakt het tot nu toe gewoon heel goed dus ik denk dat we veel geluk hebben gehad.

@seleentj ik moet zondag op wedstrijd dus als ik dan met een paard zit dat in de overgangen moeilijk te stoppen is is de kans op een winstpunt erg klein.

Ik vind het een beetje allemaal banketstaaf, je paard heeft die giftige plant gegeten, maar je gaat gewoon door met bokken, en vraagt zelfs iets over overgangen?Maar ik hou me mond wel ,geen zin meer in deze discussie

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:41

Ligt het zadel wel goed en past deze wel goed? Dit zijn namelijk ook dingen die je vaak ziet bij paarden met een verkeerd/niet passend zadel.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 19:37

Chrisss schreef:
Ligt het zadel wel goed en past deze wel goed? Dit zijn namelijk ook dingen die je vaak ziet bij paarden met een verkeerd/niet passend zadel.

we hebben laatst de fysiotherapeut nog gehad zij zei dat het zadel goed paste maar dat ze wel een gevoelige rug had ( nu rijden we dus met een bontje eronder)

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:07

ninz schreef:
Chrisss schreef:

we hebben laatst de fysiotherapeut nog gehad zij zei dat het zadel goed paste maar dat ze wel een gevoelige rug had ( nu rijden we dus met een bontje eronder)

Bontje is niet de oplossing. Lijkt mooi en voelt lekker zacht, maar voegt helaas niet echt iets toe.

Met een gevoelige rug zou ik dan liever voor een prolite pad kiezen of iets dergelijks. Heeft veel beter resultaat en houdt de ruggegraat vrij, bontje niet.

Als je het niet vertrouwd, zou ik toch nog iemand anders laten kijken of het zadel wel echt goed ligt.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:11

en heb je de tanden laten controleren? als een paard plotseling zo tegen de hand in komt, is er vaak wel een duidelijke reden voor.....

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:12

oja, wp zijn niet het belangrijkste van een wedstrijd, dan ga je met een verkeerde instelling al de ring in! een wp is een beloning voor je rijden en je moet de ring mi ingaan om te rijden, niet om punten te 'scoren'.....

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 10:11

Amadeo schreef:
oja, wp zijn niet het belangrijkste van een wedstrijd, dan ga je met een verkeerde instelling al de ring in! een wp is een beloning voor je rijden en je moet de ring mi ingaan om te rijden, niet om punten te 'scoren'.....

ja weet ik had het een beetje verkeerd uitgelegd Bloos eigenlijk.... we gaan op dit moment eigenlijk alleen nog maaar op wedstrijd om haar er aan te laten wennen. Kon het alleen later niet meer veranderen Bloos

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 10:16

Amadeo schreef:
en heb je de tanden laten controleren? als een paard plotseling zo tegen de hand in komt, is er vaak wel een duidelijke reden voor.....

ja de Da is net een maad geleden voor de inentingen geweest en dan laten we dat altijd ook direct controleren.
het is ook niet zo dat ze het de hele tijd doet soms kiot ze ook echt heel netjes maar dan kan ineens de knop omgaan doordat een ander paard bijv. ergens van schrikt o.i.d en dan blijft ze dus een uur lang niet meer ontspannen, en dan wordt ze dus ook drammerig van niet meer willen stoppen (gewoon door blijven draven terwijl ze moet stappen dat soort dingen) enz.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:57

Seleentj schreef:
Ik vind het een beetje allemaal banketstaaf, je paard heeft die giftige plant gegeten, maar je gaat gewoon door met bokken, en vraagt zelfs iets over overgangen?Maar ik hou me mond wel ,geen zin meer in deze discussie

als je paard nu toch niet gereden kan worden...kun je toch wel gaan nadenken voor wanneer dat wel kan? je kan moeilijk stil gaan zitten....

als je paard zulke periodes heeft...kan het zijn dattie gewoon probeerd onder het werk te komen en dan is het een kwestie om daarn weer doorheen te breken (makkelijker gezegd dan gedaan...)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:02

EmptyWords schreef:
Seleentj schreef:

als je paard nu toch niet gereden kan worden...kun je toch wel gaan nadenken voor wanneer dat wel kan? je kan moeilijk stil gaan zitten....

als je paard zulke periodes heeft...kan het zijn dattie gewoon probeerd onder het werk te komen en dan is het een kwestie om daarn weer doorheen te breken (makkelijker gezegd dan gedaan...)

Het gaat ervover dat ninz. Die ochtend helemaal in paniek vroeg wat ze moest doen want haar paard had..Taurus(weet niet ik het zo goed schrijf of Tauzus ofzo) gegegeten een zeer dodelijk kruid..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:14

Moderatoropmerking:
Kunnen we ontopic bij dit probleem blijven? Het wel of niet eten van een giftige plant heeft niets met dit probleem te maken. Als TS weer kan rijden zit ze nog steeds met dit probleem, waar ze graag hulp bij heeft.