Brandy *haf* 1e x @ bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel87

Brandy *haf* 1e x @ bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:17

Hallo,

Een week of 2 geleden is mijn vriendje maar eens meegegaan om foto's te maken van mij en mijn verzorgpony Brandy. Ze is een lieve en ontdeugende Haflinger-merrie en ze is 7 jaar. Ik rijd haar nu ongeveer een maandje of 4/5. Bij de eigenaar loopt ze ook voor de kar. Ik rijd haar ongeveer 2 a 3 keer in de week. Ik heb ook les met haar.

Ik wil even duidelijk zeggen dat ikzelf 1,5 jaar rij-ervaring heb. Graag rekening mee houden met commentaar! Ik ben benieuwd of dat is af te zien, dat ik nog maar vrij kort rijd. En natuurlijk wil ik graag tips om m'n rijden te verbeteren!

Wat ik zelf vind:
- Te ver voorover leun ik soms.
- handen moeten dus lager Tong uitsteken
- hakken meer uitdrukken.

(De foto's staan niet op volgorde)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Wendel87 op 29-07-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MegChicken

Re: Brandy *haf* 1e x @ bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:20

ik vraag me eigenlijk wel af waarom je je handen hoger wilt hebben.. naar mijn mening zijn ze namelijk veels te hoog.. met name op foto 4.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:21

Handen moeten iets hoger ? Mogen juist iets lager Clown ,
Geef haar wat meer teugels . Ze moet nu echt heél hoog lopen met haar hoofd Knipoog . verder leuke haf Knipoog

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:21

Ik vind je handen op sommige fotos veeels te hoog, ze moeten net boven het zadel, pas als je paard opgerichter gaat lopen ga je je handen wat hoger houden. Je benen meer op de plek houden.

Leuke haf! Probeer veel overgangen en tempowisselingen te rijden, het ziet er af en toe een beetje overhaast uit.

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:23

Oke handen dus lager, ik snap het. Maar ik dacht altijd dat je je handen moet 'dragen' dus vandaar dat ik dat d8... Maar niet dus Tong uitsteken

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:25

je moet ze ook dragen, maar niet zo hoog. Je paard drukt nu helemaal haar rug weg. En dat komt voornamelijk omdat je haar dwingt haar hoofd zo hoog te houden.
handen mooi bij elkaar net boven het zadel. Maar als je pas anderhalf jaar rijd ziet het er goed uit.
Leer haar ook lekker rustig lopen, op bijna elke foto valt ze helemaal uit elkaar.

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 19:28

Oke om die handen zal ik denken.
En het klopt dat ze moeite heeft met rustig lopen, vooral in het begin.

Door de zomervakantie zijn m'n rijlessen wat minder geworden maar dat ga ik dus na de vakantie weer oppakken en dan zal ik aan beide werken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 19:35

Dan komt het vast wel goed, het is een erg mooi beest.

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:35

ziet er goed uit gezien de korte tijd dat je rijd!
handen moeten echt stuk lager, en verder ben ik het ook wel eens met je eigen commentaar

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:52

probeer je pony wat rustiger te houden, vooral door haar van voren meer ruimte te geven. Ze drukt haar rug weg en valt helemaal uit elkaar. Het is heel goed dat je al les hebt, ga daar vooral mee door Lachen dan komt het helemaal goed.

Sophie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:25

Leuke haf Lachen

Maar probeer in inderdaad je handen lager te houden, en volgens mij ook stiller. Het lijkt alsof je ze verder naar boven meeneemt als je gaat staan. Probeer ze stil te houden.

Groetjes!

Oja met stil, bedoel ik niet dat je ze vast moet zetten. Maar stil in verhouding met de mond van het paard, Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:33

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.