Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

benangelique schreef:mijn instructrice zegt toch echt dat ik mijn hand stil moet houden hoor, maar even goed roept ze dat ik mijn schouders en armen moet laten afhangen
het is wat daffodil hierboven zegt, mijn armen kunnen nog zo lekker afhangen soms gaan mijn handen toch echt een eigen leven leiden.
benangelique schreef:mijn instructrice zegt toch echt dat ik mijn hand stil moet houden hoor, maar even goed roept ze dat ik mijn schouders en armen moet laten afhangen
het is wat daffodil hierboven zegt, mijn armen kunnen nog zo lekker afhangen soms gaan mijn handen toch echt een eigen leven leiden.
) dan zou ik wel begrijpen wat ze er mee bedoeld. Maar zeg je het tegen iemand die net begint met rijden dan heb je dus kans dat ze het letterlijk gaan overnemen en hun hand op slot gaan zetten.runningkawa schreef:De uitspraak is niet helemaal goed maar ook niet helemaal fout.
Je hand moet namelijk wel stil zijn in vergelijk met de mond.
Maar gezien het hoofd ook niet stil is mag je je hand niet vastzetten.
Equimotion schreef:Het zit hem niet in het los laten van je schouders, maar in het stabiliseren van je bovenlichaam. Als je iemand zich op z'n hand laat fixeren wordt hij er 9 vd 10 keer alleen maar stugger van.
Je kunt je dan beter richten op goed zitten, en een paard dat fijner in de aanleuning wordt. Dan ligt die hand vanzelf stil.
jarrah schreef:Ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor een nieuwe instructeur/instructrice en toen viel me een ding op wat veel instructeurs/instructrices zeggen en dat is: 'hou je hand stil'.
Ik vind dit persoonlijk zelf gewoon écht een slechte uitspraak. Hetgeen wat ik bij die mensen namelijk zie gebeuren is dat zij krampachtig gaan proberen hun hand stil te houden en het daarmee dus vastzetten en het paard belemmeren.
Ik zie zelf veel liever iemand die let op een ontspannen houding en onspannen af te laten hangen schouders en armen, waardoor de hand vanzelf rustig wordt... Maar er zijn IMO maar weinig instructeurs/instructrices die het op die manier benaderen...
Nu vroeg ik me af wat jullie ervan vinden en hoe jullie instructeur/instructrice hiermee omgaat?
dan stop je er iig mee

) dan loopt je paard daar niet ontspannen genoeg door..
Wel dat ik er vaak te los laat, en dat ik wat meer druk mag zetten (tja ben vaak te lief in mijn hand blijkbaar
) Prisca schreef:jarrah schreef:Ik ben een beetje om me heen aan het kijken voor een nieuwe instructeur/instructrice en toen viel me een ding op wat veel instructeurs/instructrices zeggen en dat is: 'hou je hand stil'.
Ik vind dit persoonlijk zelf gewoon écht een slechte uitspraak. Hetgeen wat ik bij die mensen namelijk zie gebeuren is dat zij krampachtig gaan proberen hun hand stil te houden en het daarmee dus vastzetten en het paard belemmeren.
Ik zie zelf veel liever iemand die let op een ontspannen houding en onspannen af te laten hangen schouders en armen, waardoor de hand vanzelf rustig wordt... Maar er zijn IMO maar weinig instructeurs/instructrices die het op die manier benaderen...
Nu vroeg ik me af wat jullie ervan vinden en hoe jullie instructeur/instructrice hiermee omgaat?
Tja als je deze opmerking te letterlijk neemt schiet het nietop. Je moet kijken wat de betreffende persoon doet met haar handen?. Als die bv loopt te zagen hoor ik hem graag dus absoluut niet verkeerd.
Denk alleen dat jij de reden en doel van de opmerking niet begrijpt.

runningkawa schreef:De uitspraak is niet helemaal goed maar ook niet helemaal fout.
Je hand moet namelijk wel stil zijn in vergelijk met de mond.
Maar gezien het hoofd ook niet stil is mag je je hand niet vastzetten.
, maar niet iedereen snapt het als je het op de manier (HAND STIL!) brengt...